[XOne] The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 10]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Iets is ECHT triest in Skyrim, en had echt wel opgelost kunnen worden. Ik zit nu in Karthwasten en er komen gewoon fucking twee draken aan, en een paar van die guards gaan meevechten, no problem. Maar per ongeluk raakt mijn fire-breath één van die twee guards en ze beginnen me gelijk aan te vallen. Rot toch gvd op zeg....er zijn twee fucking draken, euh hallo?!!!! :mad:

Ze hadden het gewoon net als bij companions moeten doen, dat ze je een paar keer waarschuwen wanneer je ze per ongeluk aanvalt.

2. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Heeft helaas niet geholpen.. Hopelijk komt hier nog een bugfix voor!

3. Conscience

Conscience Mr. Fahrenheit

Leuk Bevonden:
    54
    Herkenbaar :p.

Ik vind Skyrim echt subliem. Het enige echte minpuntje IMO is dat er geen verhaaltje meer staat bij een quest in je quest log. Soms weet je gewoon niet meer waarom je iets moet doen voor een quest. Dat terwijl de quests zo belangrijk zijn in een game als deze. Ik snap echt niet hoe ze tot dat besluit zijn gekomen.

4. matthias999

matthias999 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mis die kleurrijke omgevingen ook, daarom dat ik hoop dat de volgende Elder Scroll in een warm en tropisch gebied afspeelt waar geen sneeuw te bekennen is. (Valenwood, Elsweyr, Black Marsh, ofzo)

Een dikke 2 voor dat questsysteem, nu bestaan die missies enkel nog maar uit "talk with x", "go to x" "kill x" enzo. In oblivion kwam er bij elk deel een stukje tekst bij kijken, zodat als je die quest later verder wou zetten ineens weer weet hoe het verhaal zat.

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat mis ik ook wel. Wanneer je actief bezig bent met die Misc Quests is dat niet zo erg, maar op een gegeven moment raak je de draad gewoon kwijt. Vroeg me toen echt af waarom ik Henkie's Zwaard uit de Donkere Grot ging halen.

6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Helemaal mee eens wat jullie zeggen, je doet de quest gewoon om de quest af te maken maar that's it. Ik zou gewoon zo graag even willen terug lezen met wie ik precies gesproken heb, het hoe en wat gewoon eigenlijk. Snap niet helemaal waarom ze het zo ge simplefied hebben, om het maar zo te noemen.

Puur de sneeuw weghalen is niet genoeg echter, nog steeds als ze een tropisch gebied zouden maken met deze engine, zou het allemaal net even te kleurloos zijn.

Skyrim gewoon overduidelijk realistischer en grauwer ogend.

Witcher 2 doet het precies goed qua kleuren, hopelijk gaat TES VI er ook een beetje zo uit zien.

Laatst bewerkt: 28 feb 2012
  7. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Thats NOT how it works. ;)

Die grauwigheid wordt bepaald door een kleurinstelling die ze instellen bij de belichting en de kleuren van de textures, niet door de game engine. :+

Er zijn zelfs mods op de PC die de belichtingstechniek die ook in Gears of war 3 zit toevoegt. Dan nog, maak de textures en belichting wat feller, en het ziet er tropisch uit.

Game engine is puur technisch, hoe het gerendered wordt, hoe het draait, NIET WAT er gerendered word. Dit is aan de artiesten, die de kleur en helderheid van de belichting bepalen, en de textures uitwerken.

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Het is ook wel zo dat een engine een mix aan kleuren berekent, hoe meer, hoe moeilijker, maar dat valt allemaal wel mee ja.

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ak ok dan, weer wat geleerd dus :)

Hoe dan ook, over het algemeen is het gewoon een schitterende game hoor, vooral de dungeons zijn geweldig gewoon. Ik zit ook echt in een paar supernice quests ook, Aventus Aretino in Windhelm en het Museum in Dawnstar..zonder enige spoilers, gewoon fucking nice :D

Ik ben nog niet getrouwd in de game, jullie? En zo ja...met wie? :D

10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    Ik wel, met die vrouw uit Whiterun die haar eigen shop heeft. Levert nog gold op ook.

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ooooh Ysolda? :)

Ik zit te twijfelen tussen....

Camilla Valerius in Riverwood
    Jordis the Sword-Maiden in Solitude
    Mjoll the Lioness in Riften
    Sylgja in Shor's Stone
    Muriri in Markarth
    Aela The huntress in Whiterun

\o/

Een paar ervan kunnen zelfs je companion zijn, en dat idee vind ik best tof

12. donfatos

donfatos Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ik ben met die Ysolda getrouwd indd... En dat grauwe sfeertje vind ik juist wel tof, dat hoort gewoon bij dit gebied!!!

13. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Over dat trouwen...
    Zodra je getrouwd bent begint iedereen z'n eigen shop!
    Ik ben getrouwd met Farkas van de Companions en ook hij heeft gewoon een shop gestart :)

14. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Ik ben nog niet getrouwd, ben ook nog geen quest ofzo tegengekomen waar ik kan trouwen en zit toch al op 90uur :)
    ben nog wel niet in Falkreath en Markath geweest, mss is het daar?

anywho, Skyrim is the best \o/
    de grauwe sfeer is gewoon eigen aan de provincie. Weet niet of er echte tropische provincies zijn in Tamriel? kijk er alleszins naar uit naar de volgende TES games.. hoop alleen maar dat ik niet te oud word :mad: . ik word er dit jaar 27. Hoogt wrs komt de volgende game pas als ik 30 word enzo.. dat gaat mss nog maar een volgende word al moeilijker :) zit dan wrs met kinderen enzo en of ik dan de tijd nog kan vinden...
    zou het wel spijtig vinden :p

15. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Ik ben zelf 34 en heb een kind en vrouw, ik heb inderdaad wat minder tijd om te gamen, maar heb nog steeds wel tijd. Meestal heb ik 2 avonden in de week game avond. Dit houdt in dat ik dan spellen speel net als vroeger (GOW3, Skyrim, Fallout, etc) Daarnaast speel ik af en toe spelletjes met mijn zoon/ vrouw (Kinect Disney adventures/ Dance Central 2 bijvoorbeeld). Qua tijd is het wel minder dat wat ik vroeger had, maar ik speel nog steeds :+. Skyrim heb ik wel liggen maar nog niet aan begonnen (zoals 10 andere spellen ongeveer) Voordeel is dat ik meestal wacht tot games in de aanbieding zijn aangezien ik toch nog een hele stapel te spelen heb en dus geen haast heb om de games (single player experiences zoals Skyrim, Batman, Deus Ex, etc) direct bij release te hebben, aantal multiplayer games koop ik dan wel bij launch (GOW3, COD, BF:cool: alleen heb ik niet de tijd om hoogste level te worden, maar dat geeft niets, ik doe het gewoon op mijn eigen tempo (GOW3 nu bijvoorbeeld pas lvl 89 zonder reup)

16. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik er ook van ;)

ALS ik een minder grauwe sfeer wens dan speel ik een andere rpg en ik heb er genoeg waarmee ik nog niet uitgespeeld ben :) .

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    WTF. Waarom lees ik dit nu pas? Ik meende van vorig jaar een post te herinneren dat alleen Ysolda dat kon. Dumpen die griet! :mad:

Ik wil een slanke vrouw met lang blond haar, dikke memmen en een volle buik. :cool:

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.711
    Een slanke vrouw met een volle buik? 8)

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.764
    Ja tuurlijk. Er moet nageslacht komen voor TES VI. :+

20. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Las ook net op het Steam forum dat er zelfs een deel mensen van in de 50-60 Skyrim spelen!!! zelf een kerel van 70jaar haha , nice :thumbs:

dit geeft me toch nog goede moed om even door te gaan ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina