1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 10]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seh

Seh Guest

Ja lijkt me echt vet interessant!

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Wie zou de opa zijn ? :D

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    Ik ben bang dat U dat bent meneer Gakkie. :+

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    ik denk stiekum Zifnap :b:

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.764
    Ik moet eigenlijks een rollator mod maken voor Skyrim. :+
    Damn, wist echt niet dat sommige hier al zo oud waren. 8)

6. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Gisteren voor het eerst naar Falkreath gereist.
    nu moet ik alleen nog naar Markath gaat en dan heb ik alle steden bezocht.
    Daar een paar quests gedaan, 2 daedra quest met die hond en weerwolf...

heb wel een vraagje , mij lijkt het dat in Falkreath de shops enkel open zijn als het donker is? of zit ik fout 8) ?
    en als ik dan in die shops ben, kan ik alleen praten en geen dingen verkopen.
    Moet ik eerst wat meer quest doen daar ofzow? :)

Was ook verder gegaan met de mainquest maar kon niet verder omdat ik de civil war questline nog niet verder gedaan heb, dus straks die maar even gaan doen

7. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Was maar EEN idee hé, niks moet ;)

Ook, uiteraard, niet de bedoeling zo'n poll in dit topic te maken, maar elders op het Xboxworld forum, op een plek waar zoiets kan/mag.
    Hier niet, dus mijn excuses voor het off-topic gaan !
    ;)

8. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Goed om te zien dat in ieder geval iemand nog over Skyrim kan praten in dit topic.

Wanneer jij buiten de openingstijden met een merchant praat, heeft hij/zij niet de optie om spul te kopen/verkopen. Dit kan (uitgaande van de gewone winkels) enkel wanneer de verkoper/verkoopster gedurende de openingstijdens binnen (of op andere vastgestelde plaats: zoals die mevrouw bij Warriors Maiden in Whiterun) in de shop staat.

Bij mijn weten zijn over het algemeen alle winkels rond dezelfde tijd open en dicht. Je kunt proberen om gewoon buiten de winkel te wachten (niet gewoon wachten maar de optie om enkele uren te wachten he, anders wordt het een lange bezigheid :+), en kijken wanneer de winkel op en en dicht is. Ik ga er van uit dat als jij rond 2 uur smiddags daar iets wilt kopen, dat dat mogelijk is.

9. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94

nope, sorry dat gaat bij mij niet :)
    Ben jij zelf al in Falkreath geweest?
    de shops zijn gesloten overdag (kan alleen lockpicken dan) dus kan er niet binnen. Als het donker is kan ik er gewoon binnen maar zie ik de verkoop optie in de dialoog niet.. vreemd.. zal op het internet is wat gaan zoeken..

EDIT: niks van te vinden, zal mss een bug zijn.? straks eens kijken of ik het kan fixen.. :)

Laatst bewerkt: 6 mrt 2012
  10. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook al opgemerkt dat in Falkreath the shops overdag gesloten zijn.
    EDIT :
    Maar voor zover ik weet kon ik gewoon dingen kopen of verkopen. Maar zou kunnen dat ik toch, zonder het te beseffen, reeds iets voor de Jarl van Falkreath had gedaan waardoor het volk van dit dorp me gunstig(er) gezind is ? Geen idee of dit ook zo is, maar het is althans een mogelijkheid.

Ik ga in 't kort helemaal van nul beginnen en dit keer een High Elf kiezen om een Mage karakter te spelen.
    Ik heb al vaker gelezen dat de keuze van je ras niet veel uitmaakt, maar ik vind het net tof dat elk ras z'n unieke power heeft. Dat geeft het maken van keuzes in een rpg meer kleur en diversiteit (en buiten de keuze van je ras komen daarbij nog vele andere momenten voor waar je keuzes kan maken, tof!), iets wat de developers van Bethesda toch in gedachten hebben gehad als ze dachten aan het aspect "herspeelbaarheid" ! :)

Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
  11. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    Damn, momenteel ligt Skyrim al een paar dagen opzij voor de nieuwe Mass Effect.. bummer |:-

zit nu helemaal in die game dus daarna terug Skyrim oppikken denk ik :)

12. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Voila, opnieuw begonnen dit weekend :) . Dit keer neem ik enkel de loot mee die ik echt kan gebruiken en al de rest kan me gestolen worden :p ...
    Als High Elf Mage ga ik alleen Robes dragen en zeker geen Heavy Armor ! Het enige wapen dat ik gebruik is een boog en later misschien ook een Bound Sword (Conjuration). Dus ik gebruik vooral Spells. Verder heb ik voor het eerst Raize Zombie gebruikt en dat is erg tof gedaan hoe een dode zombie weer tot leven komt ! Kan ik echt wel gebruiken nu ik op Master speel (vorige keren op casual begonnen) en best pittig nu !
    Mage Libera (van 'Liberty'= Vrijheid !) is nu level 7 en heeft al meteen vanaf begin de "Mage Stone" geactiveerd . Destruction, Restoration, Conjuration, Sneak en zeker ook Alchemy worden m'n favorite skills waar ik de meeste Perks in ga investeren.

Verder ga ik me dit keer echt op de quests concentreren en exploren komt er zowieso ook bij, al is het maar om kruiden te zoeken en insekten en visjes te vangen :+ !

Vraagje: bestaan er ook Spells om een hulp(je) te summonnen ? En zo ja, meer dan 1 soort ?

13. FiDoDiDo007

FiDoDiDo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Op je vraag: ja. Eigenlijk heb je met raise zombie er al eentje te pakken natuurlijk. Verder heb je ook nog drie soorten atronach (frost, flame, storm) en een familiar (een wolf). Met een perk in de conjuration tree kan je er zelfs twee tegelijkertijd summonen (zombie of atronach, welke perk je kiest, of allebei natuurlijk, maar dit kost dan wel veel perks, dus zou voor een van de twee gaan --> warlock of necromancer stijl). Als je conjuration 90 is kan kan je bij de College of Winterhold zelfs een master-quest doen en daarna spells uitvoeren die je permanent een atronach of zombie aan je zijde geven (tot dat ze het loodje leggen natuurlijk). Dan kan je dus met twee zombies rondlopen bijvoorbeeld.

14. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Wauw, knikt fantastisch ! Dikke merci !
    Ik ga zeker Conjuration vaak gebruiken (doe ik nu al) zodat die snel stijgt ...
    ik zal al heel blij zijn met 1 'permanent' hulpje en 2 daar kan ik nu enkel nog over dromen :)

Ik veronderstel ook dat het als Mage interessant is om zeker niet te lang te wachten om naar dat College van Winterhold te gaan ? Maar ik ben ook van plan véél en verre reizen te maken doorheen Skyrim ... van de ene naar de andere quest locatie (vooral main en side quests en minder de misc questjes, maar ik zie wel).

15. FiDoDiDo007

FiDoDiDo007 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Zeker, het College hoort natuurlijk wel bij een beetje zelf respecterende mage :9 . Je kan daar ook radiant quests krijgen die je door het hele sturen, dus daar zit je goed met je reizen!

16. LostBoyz

LostBoyz JWT

Leuk Bevonden:
    0
    Guys,

Wat vinden we van de moeilijkheidsgraad in het algemeen? En daarmee bedoel ik de verhoudingen en balans tussen de verschillende enemies die je tegenkomt in de game.

Novice; Apprentice; Adept; Expert; Master

Ik speel Skyrim sinds een paar dagen, ben net level 17 (flink gespeeld :+) en speel op Adept. Ik zou graag de moeilijkheid wat omhoog willen zetten maar heb het soms nog erg lastig tegen bepaalde enemies (boss-mages of meerdere enemies tegelijkertijd). Hoewel ik het tegen bepaalde enemies moeilijk heb leg ik de random draken met gemak om, die stellen echt helemaal niks voor.

Hierdoor lijkt de balans een beetje zoek te zijn. Voor de PC versie is er de mod Deadly Dragons die de draken sterker en uitdagender maken maar die hebben wij voor de X-doos niet

17. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ik doe gewoon op adept. Als je 'm hoger zet doe je precies hetzelfde bij adept, alleen je bent wat langer bezig. Nou, leuk. :+ De combat in skyrim is al niet zo speciaal.

En als je 'm lager zet is elke vijand in 1 mep dood. :9

18. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Moeten draken dan zo nodig moeilijk zijn? Op een gegeven moment kun je er wel drie per dag tegen komen. Als die elk behoorlijk uitdagend zijn, wordt het IMO meer een frustratie. :{

19. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Grappige is dat ik eerste twee keren op "Novice" ben begonnen en nu op Master speel en het veel toffer vind ! Oké, ik ben al wel meer dood gegaan dan op Novice, maar ik save regelmatig.
    Maar ik heb de indruk dat het enige verschil tussen de moeilijkheidsgraden de Healthbar(HP) van de vijanden gewoon veel groter is ? OF hebben anderen nog andere verschillen opgemerkt ? Voorbeeld slimmere AI bij vijanden/NPC's ?
    Of doen ze ook meer damage, of sneller ?
    Onderweg van Riverwood naar Whiterun werd ik overvallen door een Assassin, die was ook best pittig ! :p

Laatst bewerkt: 12 mrt 2012
  20. Sandman069

Sandman069 Active Member

Leuk Bevonden:
    94
    ik vind eigenlijk van wel..
    toen ik het spel in het begin voor het eerst speelde, toen ik dan een draak tegenkwam, of nog maar hoorde brullen, begon ik al te lopen 'uit schrik' en zo snel mogelijk zoeken naar een schuilplaats. :)

toen ik een keer doorhad dat die zo makkelijk te verslaan waren was dat eigenlijk wel wat minder..

vond het veel cooler als je nog maar een brul hoorde, of een schaduw over je zag komen, dat je dan bang werd en wegging lopen :) uit vrees van de draken :thumbs:

dus ja voor mij mochten ze sterker zijn, nu heb ik gewoon het gevoel van : zucht, weer een draak.. zou ik ff wat moeite doen of niet?? nah ik loop wel gewoon weg, heb ik toch niks meer aan... :confused:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina