1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 11]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Yep. Om die reden alleen al is het erg leuk om de game weer eens erbij te pakken. Ik vind het vergelijken van oudere games sowieso altijd erg leuk om te doen zo nu en dan. Ook met GTA games bijvoorbeeld, als je alleen al een video kijkt van GTA III naar IV...holy cow. Of van laten we zeggen, Morrowind naar Skyrim _O_

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    Eigenlijks is dat niet te vergelijken als je bekijkt dat er zo ongeveer 10 jaar zit tussen de aankondiging van Oblivion en de release van Skyrim en dan nog maar te zwijgen over Morrowind en Skyrim.

Echter: Games zijn allemaal nog prima speelbaar en hebben hun charme en eigen unieke dingen en zo moet je het houden.

Oblivion blijf ik altijd beter vinden dan elke andere RPG, op misschien Mass Effect I na, maar dat is ook omdat Oblivion voor mij echt een deur naar een paradijs was en de grondslag legde voor meer gespeelde RPG's.

3. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Morrowind vind ik zelf best wel onspeelbaar hoor. Het is allemaal zo gebruiksonvriendelijk. :+ Zit je je blind te klikken en je mist alles!

Met mods is het wel leuk tho'.

4. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    hoe zit dat met het verkopen van iets? Ik heb nu bijvoorbeeld een Daedric Warhammer en ik kan er 2018 gold voor krijgen, de merchant heeft echter maar 1965. Eigenlijk zonde dus. Stel ik heb straks wapens en armor die 4000 gold waard zijn, dan is het 't toch helemaal niet waard om te verkopen? Of ligt dit aan een skill tree?

5. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Je kan geld van een shop flink omhoog krikken als je speech heel hoog is. Maargoed om heel eerlijk te zijn is dit alleen nuttig als je een lager level bent. Als je speech (zonder die boostmethode als die nog bestaat) levelt ben je wel een tijdje bezig en heb je dat niet meer nodig.

6. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Je hebt uiteindelijk zoveel dat het toch niks meer uitmaakt. Mede omdat je die dingen zelf kunt maken met de juiste smithing skill. Tenzij je van plan bent die warhammer te gebruiken, maakt het niks uit.

Wat betreft skill, de laatste perk in de speech skill geeft elke merchant 1000 gold extra bovenop hun bedrag. Plus je verkoopwaarde wordt op de speech skill gebaseerd.

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Dat was volgens mij alleen in Oblivion en daar kan het nog steeds.

Als het in Skyrim zit, dan kan het ook nog steeds. Kwestie van cache legen en geen updates downloaden. ;)

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ah verdikke...tegen een bug aangelopen ben ik bang.

Jarl in Riften wil dat ik een Skooma Operation ga tegenhouden, dit is in Cragslane Cavern. Er moeten een heleboel bandits zijn, maar er zijn er maar drie hooguit en de quest pijl is ineens weg. Ik heb deze cave al eens eerder leeggeruimd en ik lees nu op Google dat dat de bug kan triggeren.

Is dit nog op te lossen? Anders kan ik dus schijnbaar nooit thane worden van Riften.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Ik loop ook nog tegen tig bugs aan, vooral Misc met Bard College en Dragon Bones bij die Blades gast.

Echt ten treure uit tien maanden na release. :emo:

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ik merk wel dat het vooral bij die 'misc' quests is. Nu weer eentje. Het boek Children of The Sky..ik moet dan bij Highgate Ruins zijn.Maar precies de kamer waar ik moet zijn is afgeloten, zitten dikke hekken voor. Deze ruins heb ik al een keer doorgelopen, maar weet echt niet meer waarom die hekken nu dichtzitten. Dit is toch zo'n Radiant quest? Hoe kan ik die goed krijgen...of ben ik wederom..fucked? Ik heb het boek namelijk ergens anders gevonden,maar dat boeit de quest giver niet...nergens krijg ik de optie om te zeggen dat ik het boek heb.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Vertel mij wat. Liever geen misc quests, dan bugged misc quests.

12. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
    Precies de reden dat verkennen in skyrim beperkt is als je niet tegen bugs aan wil lopen. Ik ga geen dungeons meer in als ik er geen quest heb. Dit is erg jammer want het gevoel van vrijheid is iets minder.

Zo kreeg een maat van me een achievement niet van de burgeroorlog quest. Hij had een van die kastelen al gecleared voordat hij voor die quest erheen werd gestuurd. En zo zijn er dus veel voorbeelden.

In het begin deed ik het ook en heb daardoor een paar misc objectives niet kunnen halen en staan vast in mijn log. Maja, gelukkig dat het alleen misc zijn.

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Best slecht dat inderdaad. Maar gelukkig zijn de normale sidequests, guild quests en story quests dat niet (meer) te hebben.

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Geen idee of dit ook gefixt was als ik gewoon 'clear cache' had gedaan.. maar dit hielp echt gelijk.

Ik zat in naar mijn idee één van de laatste Thieves Guild quests, in een dungeon was het. En uit het niets kwam er verschrikkelijke lag, amper te spelen nog. Echter wel super veel falmer en crap waar ik tegen moest vechten. Oplossing was :

Het draait retesoepel weer!

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Nee, maar Misc zou ook wel fijn zijn als dat opgelost werd. :emo:

De tip van BK is zeker handig als je er last van hebben, maar heb dat zelf dus niet. Het gaat mij echt om de Misc shit.

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Gotta love the details :D

Falmer gebiedje...zie ik een lijk van een Chaurus op zo'n tafel liggen, ze waren dus nog met hem bezig, wellicht hadden ze nieuwe equipment of een nieuw hutje nodig. Je kan het ook echt overduidelijk aan die hutjes en Falmer shields zien dat het van Chaurus is gemaakt. Alweer zo iets wat Oblivion allemaal niet had. Skyrim doet een hoop goed hoor, poeh!

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Mooi, 3e stuk grond ook gekocht in Heartfire, nu maar ff zien of ik genoeg Septims heb.

Daarna kijken of ik wat kan doen aan die Misc dingen.

De meest verrotte vind ik nog wel die 24 stenen en heb er pas 1 gevonden. :eek::emo:

18. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Wees blij dat je die nu pas doet. Voor patch 1.4 kon je er een missen als je te ver ging in de main quest. :emo:

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik begin nu ineens heel veel last te krijgen van verschrikkelijk lange laadtijden. Fast travellen van Markarth naar Falkreath bijvoorbeeld duurde echt veel en veel langer dan de keren ervoor. Of de Thieves Guild hideout. Ik zat al in de tunnels en moest alleen de Flagged Ragon laden...belachelijk lange laadtijden. Enige manier om te op te lossen?

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Ik heb die quest al heel lang geactiveerd en weet bij God niet waar ik die andere 23 stenen vandaan zou moet halen.

Die noem ik echt een hatelijke quest, want heb daar in andere games echt al een paar duizend van gedaan.

Grinden is echt KUT met hoofdletters en je zult straks nog zien dat ik die in de MQ gemist heb. :emo:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina