1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik denk niet dat er een demo komt. Kan me niet herinneren dat er van Oblivion een demo was dus ik neem aan dat er dan nu ook geen demo komt omdat het een te klein deel van het spel zou kunnen laten zien. En de meeste mensen die geïnteresseerd zijn in RPG's weten wel dat Skyrim eraan komt.
     
  2. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klinkt fantastisch goed :thumbs: !
    Blij dat ze het niet zoals in Oblivion hebben gemaakt !
    Die demo maakt me dan nu NIKS meer uit natuurlijk !

    Dikke merci voor de info !! :)


    Dan ziet mijn verlanglijstje er momenteel heel mooi uit:
    1) Skyrim
    en
    2) Skyrim en nog eens ... je raadt het al .....

    Skyrim !

    Al de rest dat in nabije toekomst komen gaat kan me gestolen worden en waar ik "eventueel" nog naar uit kijk ? Misschien Kingdoms of Amalur .
    Natuurlijk kijk ik altijd uit naar de games van Larian Studios, maar dat nu even terzijde wat betreft mijn huidige verlanglijstje ;)
     
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Zoals gezegd Morrowind nooit gespeeld, dus meelevelen zoals bij Oblivion was voor mij gewoon de standaard, maar ik kan me wel vinden in het verhaal van Ormagon, dat geeft toch een andere beleving van het spel en de spelwereld. Ik denk dat ik dat systeem ook leuker zou vinden dan hoe het in Oblivion was. Daar heb je idd niet echt het gevoel dat je sterker wordt en dat je als maar een klein mannetje begint. Maar blijkbaar, uit Willems antwoord aflezend hebben ze geprobeerd een balans te vinden? Hopelijk werkt dat goed.
     
  4. matthias999

    matthias999 Active Member

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    Net als vele hier vond ik het levelsysteem uit Oblivion maar niets. Je kunt inderdaad op lvl 1 gans Cyrodill verkennen. En telkens als je levelt dan worden die vijanden opvallend sterker dan jou zodat het spel veel te moeilijk is en de neiging gaat hebben om het balkje op easy te zetten.

    Gelukkig is dit probleem in Skyrim van de baan en zijn er plekken waar je als beginneling al kunt verkennen en plekken die nog veel te gevaarlijk zijn. Dat vermijd dat je al gans de map kunt verkennen op level 1...
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2011
  5. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Aan de andere kant is het ook niet leuk als je op het begint niks kan doen omdat je steeds gedood wordt of dat je na een tijdje zo goed bent dat geen enkele vijand nog enige uitdaging heeft.
     
  6. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Beide systemen hebben voor en tegens,
    doch voor mij is de beleving helemaal anders!
    Niet enkel de beleving tijdens het gamen, maar ook het "idee" hierbij (in m'n gedachten dan) voelt anders ... en een andere soort beleving vind ik op dit moment de voor mij meest passende omschrijving ;)

    Hoe zit het in feite met "respawning of enemies"? Zit dat in Skyrim of is een gebied leeg (aan vijanden) nadat je ze allemaal hebt neergemmaaid :p ?
    Mij maakt het niet zoveel uit, maar ben gewoon wel nieuwsgierig en hoop stiekem dat er wel respawning is, maar dan niet in alle gebieden, zodat het steeds spannend blijft !
     
  7. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik snap wat je bedoelt, dat idee wat Ormagon beschrijft, dat je aan het begin niet buiten de paden durft, en grotten bewust links laat liggen omdat je nog niet sterk genoeg bent, en later voldoening eruit haalt dat je er wel naartoe kunt, dat heb ik nooit gehad in Oblivion, maar het lijkt me wel veel leuker voor de game, dus ik hoop dat dat idd ook in Skyrim zit. Volgens mij wel, want in de verschillende previews dat mensen vrij rond mochten lopen gingen er veel wel een keer dood, bijvoorbeeld die gast die een omgevallen toren in ging met een high elf ofzo, die werd ook meteen aangevallen en gedood, dus blijkbaar wel anders dan Oblivion.
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik wil Sean Bean als Martin! :cool:
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    En nu hoop ik dat NPCs in het algemeen niet allemaal dezelfde stem hebben, daar werd ik zo gek van na een tijdje in Oblivion. In Fallout 3 was dit al veel minder, heb het eerlijk gezegd niet eens gemerkt, dus zal wel goed zitten.

    VG247 heeft hun preview online gezet, erg nice om te lezen. Hieruit blijkt ook dat het levelling systeem inderdaad anders is. En een stuk over een eland waar hij achter aan gaat, maar het eindigt met de moose die hem gewoon een zet geeft, waardoor ie van een waterval af-flikert..hilarisch.

    Echt een nice read, duidelijk ook door een echte fan geschreven.

    http://www.vg247.com/2011/09/27/crouching-spider-hidden-dragon-hands-on-with-skyrim/


    Crouching Spider, Hidden Dragon: Hands-on with Skyrim




    As we reach the point of chewing through solid wood in our desire for The Elder Scrolls V: Skyrim, Nathan Grayson mans up and takes the plunge.


    I hate spiders. Like, violently. The mere thought of their spindly, twitchy appendages makes me want to hole up in a steel bunker with an arsenal of extremely tiny guns. But I love The Elder Scrolls more than is healthy – literally. Multiple 27-hour marathon sessions have probably taken a real, serious toll on my health.

    Approaching Skyrim’s PAX demo, then, was a harrowing experience for me. I’d seen the screenshots. I knew what I was in for. As far as I was concerned, this was a trap, with the tantalizing prospect of full freedom in Skyrim’s glorious world as delicious, irresistible bait. I’d find myself face-to-hideous-mound-of-beady-little-eyes with a giant [censored] spider. I just knew it.

    Resigned to my grim fate, I ventured into Bethesda’s demo cubicle cavern. There, I was greeted by an extremely robust character creator. That I ignored. I wanted to see the world – not a series of meticulously modeled eyebrows. So I went with the default barbarian and named him Thor, because the resemblance was so uncanny that Chris Hemsworth should probably sue. And so, the game birthed my bouncing baby ageless Norse god into a cave. There, Thor’s battle to avoid sobbing like a little girl when he inevitably encountered a giant spider began.

    Of moose and men (and waterfalls)
    It should be noted that the demo started me roughly 30 minutes after the game’s actual beginning – so as to avoid story spoilers. Hopefully, this means the first bit’s optional, as Oblivion’s thrilling sewer flight became significantly less so after you’d seen His Royal Patrick Stewartness bite the big one 34 times. (Then it became hilarious.)

    I emerged from the cave into a gloriously green forested area mid-way up a mountain. The main quest suggested that I drag my barbarous bones into a nearby village, and being the dutiful, heroic soul that I am, I– hey, look, a wolf! And a river! And a campfire! So I went to investigate the camp, because rivers are wet and wolves hurt.

    20 min. gameplay demo – Part one of three.

    Good thing, too, because what I discovered was pretty interesting. At first glance, it was just a run-of-the-mill bandit camp. However, as I approached, the camp’s two dirt-encrusted inhabitants didn’t immediately charge me, swords and voices raised. Instead, they attempted to warn me away. They obviously didn’t want any trouble. Even so, I inched ever closer, curious to see how they’d react if this giant, musclebound fly didn’t shoe.

    When it became clear that I wasn’t going anywhere, they finally took my bait, so I drew my axe and happily obliged them. Without a doubt, combat’s more visceral this time around – with vicious third-person VATS-style finishers really stealing the show – but enemies still react to normal strikes like they’re being buffeted by a particularly strong gust of wind and also they’re made of wood. Power strikes sent the bandits stumbling backward in agony, but normal attacks were met with a barely noticeable grimace. It was like they felt bad for the axe chopping right through their clavicle, so they pretended to experience slight pain to make it feel better about itself. All told, combat’s still markedly improved over Oblivion, but – compared to everybody else – this giant franchise is taking baby steps.

    Combat’s markedly improved over Oblivion, but – compared to everybody else – this giant franchise is taking baby steps.

    After that, I decided to follow the river, because that vicious, foamy mouthed wolf still hadn’t gotten any more alluring. While doing so, I couldn’t help but notice that – even running on the Xbox (as opposed to PC – the normal hands-off eye candy demo machine of choice) – Skyrim is absolutely stunning visually. And I don’t just mean that in the “This spectral wolf mapped gigahedron has precisely 76892329 ubertextures” sense, either. The world is extremely varied, and fantastic weather effects really bring it all to life. Wind-whipping, face-pounding thunderstorms, especially, made me feel like my mighty warrior prince needed to flee inside before he came down with a case of the sniffles.

    And then, the moose. He bolted the second he caught wind of my approach, but I gave chase. Eventually, I cornered him – you know, with my back to the edge of a waterfall. Damn that moose; he was a tactical genius. Or just really lucky. Regardless, he was finally fed up with my attempts to engage him in a rousing game of hide-and-go-disturb-the-wildlife. So he gave me a graceful, majestic shove, and off I went. Right over a waterfall.

    Surprisingly, I survived, and the water’s current – another new feature – yanked me about like a housecat whose curiosity guided it into a washing machine. Eventually, it deposited me at the base of the mountain, where I sighted an incredibly ominous-looking cave. “Why not?” I thought to myself.

    Famous last words
    I strolled into the cave, both fascinated and slightly terrified by its haunting greenish hue. And that’s when cruel inevitability lunged at me from the shadows. Hundreds of hairs. Eight legs. No soul. The spider rushed me, so I (as in, me – in the real world) reflexively positioned myself as far from the screen as humanly possible and quickly flipped open the game’s slightly clunky favorites menu to equip my fire spell. And then I killed it. I killed it with fire.

    Fortunately, this was not a den of scum and spider-y, as I had initially assumed. It was just, you know, worse. As I pressed on – passing structures that appeared to be tents made out of gigantic insect limbs – I made a rather negative first impression on the local goblin creatures, called Falmers. By murdering them. In my defense, they started it, so I was only too happy to end it once and for all. As I dug deeper, though, I realized that I was probably in over my head.

    When driving an axe through his skull barely registered as a blip on his health meter, I decided it might be better to live and fight another day.

    One Falmer? No problem. Two Falmers? Manageable, provided that I got the jump on them with my glowing purple axe and dual-wielded my healing spell (for extra health) in times of extreme danger. But then I discovered their insectoid pets – perhaps more horrifying than spiders, and definitely stronger – and that’s when the operatic singer in my head that exists for the sole purpose of comically yodeling “Mistake” started to do his thing.

    I managed to run past the skittering demons, though. Right through some incredibly imposing – and I must say, somewhat out-of-place-looking – mechanical doors. I soon found out why. My first all-powerful assailant was a Falmer magician of some sort. When driving Barney the purple (though surely not imaginary) axe through his skull barely registered as a blip on his health meter, I decided it might be better to live and fight another day.

    The Falmer, however, had different plans. He froze me in my tracks with an ice spell, and then something equal parts awesome and depressing happened: A giant dwarven golem mech – practically radiant in its gold plating – sent its immaculate fist right into my largely immobilized face. My frail, spider-fearing Thor, of course, didn’t stand a chance. KER-DEAD. Shortly afterward, I decided I didn’t really like that cave anymore.

    Uphill battles
    Leaving the cave did Thor a world of good. For one, he wasn’t being punched to death anymore, which is always a plus. Before long, I sighted a snow-capped mountain, so – given that Elder Scrolls prides itself on freedom and both Bethesda-published Fallouts had a few too many invisible walls – I decided to scale it. I was not disappointed. Not in the slightest.

    Up top, I found a rune with strange writing on it, a chest, and a coffin. Being a gamer and all, I didn’t even have to think about it: I lunged at the chest like a headcrab at a delicious, delicious scientist. Apparently, that was a no-no. The coffin popped open, and out sprang a gaunt, wispy undead wizard. He immediately summoned a giant ice creature, and – after briefly marveling at how shiny he was – I decided to cut my losses before he cut me in two.

    Part two.

    Fortunately, fate smiled on me for a brief moment. The ice giant, you see, glitched. He got himself stuck on a rock, so I bolted for the rune. Upon examining it, the game informed me that I’d learned a new Shout – one of the special abilities Dragonborn (handily, Skyrim’s main character is the last one) can use to take the edge off battling a steel-skinned, fire-breathing embodiment of apocalyptic death. Sadly, my character wasn’t quite strong enough to activate it yet. So I left the ice giant warmly embracing his craggy new friend and sprinted far, far away. There ended Thor’s all-too-brief adventure – but I’d like to imagine he was then devoured by a giant spider. It’s how he would have wanted it.

    As such, the only truly heartbreaking thing about my demo session was its relative brevity. I only played for about an hour-and-a-half, but I pretty much started feeling the game’s tractor-beam-like pull again moments after the controller was pried from my desperate grip. Sure, it’s not exactly a revolution and the combat still has far too much in common with Rock ‘Em Sock ‘Em Robots, but Skyrim’s tiny ground-level tweaks put it head-and-shoulders above Oblivion. Release day might be right around the corner, but that’s nowhere near soon enough.

    The Elder Scrolls V: Skyrim releases on PC, PlayStation 3 and Xbox 360 on November 11.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.300
    Leuk Bevonden:
    4.766
    Plummer. _O_
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Komt Martin terug dan?

    In die preview las ik dit

    - passing structures that appeared to be tents made out of gigantic insect limbs.

    Dat zijn fucking coole dingen, de falmers(goblin's) gebruiken dus hoogstwaarschijnlijk de lichaamsdelen van die spinnen voor hun huisjes, geweldig!!!
     
  12. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Wes Johnson <3
     
  13. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag het 4 bladzijden tellende artikel gelezen in de Gameplay magazine (nr #186 Oktober 2011, gisteren gekocht) over The Elder Scrolls V SKYRIM.

    Tof artikel dat me doet watertanden ! Het wordt een rpg waar ik uren en uren in zal ronddolen ... Er zijn meer dan 150 dungeons (ertsmijnen enz), allen erg uniek gemaakt met ondergronde rivieren en watervallen, zeldzame ertsen te vinden op onherbergzame plekken enz en, dit spreekt me zéker aan: elke dungeon heeft een "eigen verhaal" (met quest) !!
    Ook het ruwe berglandschap lijkt me héél machtig om te verkennen! Veel moeilijk bereikbare plekken waar waarschijnlijk toffe zeldzame ertsen en andere loot te vinden is!
    En geen te sluiten Oblivion poorten .. maar in plaats daarvan Draken !
    Hoe crafting werkt, en de planten met hun verschillende uitwerkingen, lijkt me enorm leuk om zelf te ontdekken. :)
    Ook het skill-systeem is intuïtiever gemaakt, wat ik persoonlijk alleen maar toejuich! (geen klassen meer, alle skills zijn evenwaardig op te waarderen door deze te gebruiken. Maar er is méér ... er is zoveel dat boeiend is, maar dan wordt mijn post hier onoverzichtelijk lang !

    Ik denk dat ik maar beter deze rpg pre-order, vandaag nog. Dan krijg ik de LE (mét een map erbij; Yes!!) voor de prijs van de gewone editie.
    :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 28 sep 2011
  14. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Goed om dit soort enthausiasme te zien, klinkt inderdaad allemaal erg geweldig inderdaad. Ik ga nu echt mijn allerbest doen om niks meer te lezen van informatie. Ook die recente preview van VG247, allemaal weer kleine dingetjes die ik liever zelf tegenkom dan dat ik er al over heb gelezen. Maar dit spel beloond de echte explorer, en dat is perfect :thumbs:
     
  15. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat waardeer ik altijd aan een rpg: dat de geduldige en nauwgezette explorer beloont wordt voor z'n inspanningen :) .
    Hoop dat er ook voldoende humor in Skyrim zit, maar daarover verteld het artikel niets ...
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.300
    Leuk Bevonden:
    4.766
    Weet dat jij hier in gaat falen. :+
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Ik check op dagelijkse basis de Bethesda forum al meerdere keren, dus als ik daar niet mee stop..ga ik idd falen. Maar....wish me luck :)
     
  18. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Good luck bigKabuto !! :thumbs:

    My advice :
    don't go looking at the Bethesta forums, never, till the day you buy and play Skyrim!
    It's a command !!
    :p
     
  19. ormagon

    ormagon l!ve gamer

    Berichten:
    538
    Leuk Bevonden:
    0
    11 november. Wat een prettige dag. Lekker op vrijdag, kan ik er meteen een weekend aan verkwisten.
     
  20. taker1987

    taker1987 Active Member

    Berichten:
    709
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik lees en kijk ook niks meer. Wel moeilijk maar met FIFA en bf3 hoop k dat t goed komt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina