Gisteren heb ik dan eindelijk voor de eerste keer Skyrim kunnen spelen. Na de ontsnapping werd ik losgelaten, vrij om te gaan. En dat gevoel was zo fantastisch!! Ik verliet het pad en vond algauw een ruine met bandits. Na de ruine te hebben geplunderd hen ik nog enkele cave's met wolven bezocht, in de laatste cave vond ik een shout. Daarna vond ik het tijd om naar Riverwood te gaan en vond algauw de persoon die een leuke quest voor mij had:
The Claw. Zit nu in Black Falls Barrow, net voor de gigantische spin ben ik gestopt.
Straks doe ik met alle plezier verder.
Mijn indruk:
Bethesha heeft heel goed geluisterd naar zijn fans. De omgeving, de personages, de dungeons... Allemaal een serieuze verbetering van zijn voorganger. Met op kop de dungeons. Nog nooit heb ik zo graag dungeons zitten uit te pluizen. Die zijn zo goed uitgewerkt! Niet langer saaie lege copy paste plekken en telkens het gevoel hoeven te hebben dat je hier al eerder bent geweest. Ik zit nu nog maar aan mijn eerste side quest. Dus ik ga nog geen punten en commetaar op de game geven. Ik heb nog maar slechts 3 uur gespeeld.
Wat ik heb opgemerkt:
- De vijanden zijn makkelijk neer te slaan, daarom heb ik de difficulty al op expert gezet.
- Ik mis het onderwater adem balkje..
- Lock picking is een pak moeilijker geworden.
- Je levelt opvallend sneller dan Oblivion.
- Riverwood is geen stad maar een klein dorpje, en die staat niet op de stoffen map die je bijkreeg.
Laatst bewerkt: 15 nov 2011