Ik heb er alweer de eerste zestien uurtjes inzitten en hoewel ik de game al drie keer had uitgespeeld vermaak ik mij met deze remaster toch ook weer prima.
Kwam gisteravond een plek tegen met dode hunters, gewoon buiten rond een paar rotsen. Komen er ineens drie van die sabeltandtijgers op me af, met veel pijn en moeite verslagen, bijna al m'n health potions op. Gelukkig had ik m'n follower die er twee tankte, haha. Lees ik bij die dode hunters een brief, dat er boven ergens een kamp zou moeten zijn. Godver, een grot vol met spinnen en van die kleine gollum achtige vijanden. Ik ben echt letterlijk drie kwartier bezig geweest om die grot te clearen. En m'n follower heb ik op 't eind ,tijdens een gevecht in een donker stuk, door haar hoofd geschoten met een pijl, nu is ze dood. En had geen zin om weer drie kwartier die grot te moeten doorlopen dus rip Uthgerd the Unbroken.
Hoe vind jij de laadtijden en op welke console speel je? Ik speel op de One en daar vind ik de laadtijden tot nu toe geweldig, ongeveer hetzelfde als destijds Oblivion op de 360.
Weet niet meer precies hoe dat was opde 360 met die game. Maar laadtijden nu zijn niet lang dus vind het prima zo. Ja tuurlijk liever helemaal geen laadtijden maar goed je kan niet alles hebben haha.
Het devies in deze game is: Geen followers meenemen, daar zijn de physics veel te klungelig voor. Ook het vechten valt me nog steeds tegen, lijkt wel alsof je nog steeds een onhandige run voorwaarts maakt bij iedere slag die je uit deelt. Wissel het tot nu toe maar af met wat magie. Grafisch vind ik de remaster redelijk, maar overall valt de remaster me nog best tegen. Te weinig veranderd en met mods geen achievements blijft kut voor de speelervaring imo.
Geen followers meenemen? Het is soms wat onhandig idd, maar ik moet zeggen dat ik me heel erg vermaakt heb met Vilja toendertijd op de pc. Die companion had specifieke dingen te vertellen over bepaalde locaties enzo. Ook soms van die loze kreten die je ineens hoort, zoals "auw, ik heb mijn teen gestoten" Voice-acting, veel verschillende lines, etc. Daar was veel energie in gestopt. Vond dat allemaal wel leuk gedaan. Weet niet of die er ook voor de remastered versie is though. Die heb ik niet en ga ik ook niet aanschaffen denk ik. Heb een volledige playthrough gedaan op de xbox360 en daarna nog een volledig gemodde playthrough op de pc. Kan mezelf nog wel prima vermaken door verder te spelen waar ik was gebleven en daar zo nu en dan wat nieuwe modjes aan toe te voegen, maar ik denk dat gezien wat ik allemaal al gedaan heb dat de remastered versie te weinig extra biedt om aan te schaffen.
Toch meer verbeterd in deze remaster dan ik dacht. O.a. de sekte aan het begin in Riverwood, wat met de MQ te maken heeft. En ook kleinere dingen, zoals een gezin dat door een pas loopt als jij onderweg bent voor het startpunt van de hoogste berg. Al aardige wat kleine tweaks tegen gekomen en nog geen enkele bug of glitch. Laadtijden zijn ook super, vooral als je game al een tijdje aanstaat en niet net opgestart is. Alleen de fysieke kant van de game blijft kut, dus concludeer wel dat Bethesda rap met een nieuwe engine moet komen voor TES games en Fallout games. Zitten gewoon veel van dezelfde character models in, vooral bij de kinderen.
Ik zit denk ik nu al op het dubbele, zitten me toch een paar heerlijke mods tussen . Echt een geweldige game zo.
Mijn lijstje, te groot voor een screenshot denk ik. Dus hier gesommeerd. Mods: Armour: * Immersive Armors V8 Audio, sounds and music: * Audio Overhaul for Skyrim 2 * Immersive Sounds - Aural Assortment Clothing: * Bandolier - Bags and Pouches - v1dot2 * Bandolier - Decreased carry weight and lower prices * Cloaks of Skyrim 1-2, inclusief Dawnguard Environment: * The Ruffled Feather, inclusief Enhanced Distant Terrain Immersion: * Even Better Quest Objectives + EBQO patch 1.5.6.1 * Immersive Patrols - DLC Main Unagressive IP 2.0.3 * Lanterns of Skyrim - All IN One Special Edition & Classic preset * Wet and Cold Items and Objects - Player: * Bandolier - Dawnguard * Exchange CUrrency, inclusief Merchant Guild Note Texture Replacement * Wearable Lanterns 3_0b Models and textures: * Skyrim Flora Overhaul, inclusief SFO 2.3b update Overhaul: * Requiem - The Roleplaying Overhaul Patches: * Requiem 1.9.3. Patch Central * Unofficial High Resolution Patch * Unofficial Skyrim Legendary Edition Patch User interfaces: * A Quality World Map and Solstheim Map - With Roads * SkyComplete - Automatically Track Quests - Locations - Books - Legendary Edfition 1.45 * SkyUI Visuals and graphics: * Enhanced Blood Textures * Footprints v1_00 - Legendary Weapons: * Immersive Weapons En natuurlijk RCRN (Realistic Colors Real Nights) AE -- HDR Lighting and Weather Enhancement 2.1.4. Classic Preset. Deze mod wordt geinstalleerd buiten de Nexus Mod Manager om.
Ik heb er zelf 46 in totaal geïnstalleerd, maar vanwege de achievements eerst zonder mods. Leuk lijstje trouwens.
De game op de kop getikt (PS4). Feest van herkenning en ben alweer helemaal verslaafd. Gaan weer uren inzitten. Net klaar met Shadow of Mordor dus het mag
Haha ik heb ook geteld wat ik aan mods heb (niet remastered pc-versie). Het zijn er 135 Laat ik ze maar niet posten dan. @Zifnap: Als je immersion leuk vind zou je ook eens naar Frostfall kunnen kijken. Als je lang buiten in de kou rondloopt krijg je het steeds kouder, en daarmee zakken je skills (je doet bvb minder damage) en wordt je scherm blurrier. Als je vervolgens jezelf opwarmt (binnen in een inn, bij een zelf gemaakt kampvuurtje, etc.) warm je jezelf weer op. Vond dat zelf wel een leuke toevoeging.
Frostfall ken ik. Ging mij persoonlijk net even een stapje te ver. Requiem toevoeging vond ik toen al hardcore genoeg.
Game begint steeds beter te worden, zeker vergeleken met de vorige generatie consoles. Laadtijden die vergelijkbaar zijn met een gemodde PC, op momenten vooral. Stukken quests, of gehele quests die ik totaal nog niet kende van het origineel. Damn, weet niet waar het aan ligt, maar het is teveel om op te noemen. Schande dat deze game niet op deze manier 5 jaar geleden is uitgebracht. En hij speelt erg soepel ook, al is het vechten nog steeds erg onhandig.