1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Elder Scrolls V: Skyrim

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bonbridge, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Misschien wel een beetje gedateerd. Maar als je daar doorheen kan kijken heb je echt een (in mijn ogen) monster game voor je! Ik zelf heb nog een 2e oude tv mijn mijn Xbox 1 erop en het ziet er daar nog wel om uit ^^.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Wat ik zo leuk vond aan Oblivion was o.a. de teksten die erin zaten.

    Teksten als: ''I fought mudcrabs more fearsome then you.''

    Geniaal gewoon. :9
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Dat vond ik juist vreselijk. :+ Zeker na al die uren die ik het spel gespeeld heb. Die voice-acting ook, brrr!
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Zelfs na een aantal honderden uren luister ik dat nog met een grijns. :D
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dat was idd altijd wel droog. Ben je zo´n groepje bandits tering hard aan het rapen. Komen ze nog steeds met dit soort kansloze teksten.

    Ligt eraan wat voor een type gamer je bent. Wil je questen en meegetrokken worden, dan is Oblivion beter. Ben je koppig, zelf bepalen wat je doet en vooral veel ontdekken en op avontuur gaan(beetje zoals Fallout :cool:, dan zal Morrowind je meer bevallen.

    Alleen het vechtsysteem is brak vergeleken met Oblivion. Daar moet je niet te veel van verwachten.

    Op de pc heb je trouwens een graphic extender die alles een stukje mooier maakt.

    [yt]kexBQBYKgkU[/yt]

    Nu ik dit zie wil ik ook weer gaan spelen. :mad:
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2010
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    sry...
     
    Laatst bewerkt: 26 nov 2010
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Haha the fuck gebeurde er op 1:35. 8)
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Idd. 8) Wel erg vet en een stuk mooier inderdaad. :thumbs:
     
  9. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Jullie hebben nooit Morrowind gespeeld ^^. weird wetenschapper die een potion aan het testen was! Zijn laatste gedachte zal wel "dikke FAIL" zijn geweest!
     
  10. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    'You move like a pregnant cow!' 8) Anyways, was wel blij met de wat meer mainstream-richting van Oblivion. Ik vond het alsnog een absolute topgame. Morrowind is denk ik iets te hardcore voor mij, las hier ook laatst dat je bij die game echt notities moest maken om uberhaupt een beetje je quests bij te houden. Teveel moeite voor mij.
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.781
    Lag echt in een deuk toen ik deze pannenkoek tegenkwam :+ Je kon geloof ik ook zijn potions looten. Gelijk zelf ook geprobeerd met dito resultaat :p
     
  12. Mongoose Marvin

    Mongoose Marvin Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat TES 5 weer wat meer op Morrowind mag gaan lijken.
    Ik vond het in Morrowind prachtig om een strategie te verzinnen om een sterke vijand te verslaan. Welke potions drink ik, en welke spells zijn nu het handigst?
    In Oblivion zijn er gewoon minder mogelijkheden voor spells en potions, en bovendien zijn er geen vijanden die echt heel sterk zijn.

    Ik vond het in Morrowind ook prachtig dat je met kleine domme foutjes alles in de soep kan laten lopen. Dus bijvoorbeeld die potion of Icarus' Flight drinken, zonder eerst een slowfall spell te leren, en dus vervolgens gewoon te pletter te slaan.
    Of van een gevaarlijke vijand ontsnappen door een deur achter je op slot te doen met een lock spell, om er vervolgens achter te komen dat je geen unlock spell hebt geleerd, en dus opgesloten zit.
    Die dingen waarmee je domme fouten kan maken, zoals de lock spell, zitten niet meer in Oblivion. Daardoor wordt het speelbaarder voor de mensen die weinig ervaring hebben met dit soort games, maar ik vind het heel jammer.

    Oblivion heeft veel nieuwe zieltjes gewonnen voor de Elder Scrolls reeks, maar ik hoop dat ze in TES 5 meer doen om de trouwe fans die al spelen vanaf Morrowind, of langer zelfs, tevreden te stellen.
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb zelf nooit Daggerfall gespeeld, maar mijn collega Casper hier wel, en die zegt dat Morrowind op zijn beurt weer enorm simpel is in vergelijking met dát spel. Ben dus wel eens benieuwd naar waar ze bij Bethesda dit maal voor gaan kiezen. Wederom méér mainstream, of juist wat ingewikkelder?
     
  14. Mongoose Marvin

    Mongoose Marvin Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klopt wel, ik heb Daggerfall ook gespeeld. Ik denk dat dat voor veel mensen teveel van het goede is, dus ik snap ook wel waarom ze het makkelijker hebben gemaakt. Maar ik denk wel dat ze de game meer diepgang kunnen geven door het wat ingewikkelder te maken.
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Morrowind was wat dat betreft wel de sweet spot wat mij betreft.

    Als het dan toegangkelijker moet kunnen ze altijd nog fast travel toevoegen zoals in Oblivion.

    Daar ging in Morrowind wel veel tijd inzitten omdat je alleen vanaf bepaalde punten kon fast travellen en niet alle punten met elkaar in verbinding stonden zodat je meerdere keren moest fast travellen om op je bestemming te komen
     
  16. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat meer hardcore zoals Morrowind lijkt me geweldig, balen dat ik die game gewoonweg niet kende toen die uit kwam (was ook wel redelijk jong ) , want Oblivion vond ik geweldig maar wel wat te simpel.
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Daggerfall, aaah, sweet memories. Wat was dat een sfeervolle rpg voor die tijd. En groot... Maar ik was al verkocht bij het eerste deel; Arena!

    Ik hoop ook dat deel V meer richtinf morrowind of zelfs daggerfall gaat, maar gezien het succes van Oblivion ben ik bang dat dat niet zo gaat zijn...
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2010
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nee joh, dat Morrowind geen fasttravel had was juist tof! Hierdoor kreeg je het gevoel van een dwalende avonturier. Wat ze in TES V moeten doen is veel random events erin knallen die je triggered wanneer je buiten de steden loopt. Dit zorgt ervoor dat wanneer je 3x van A naar B loopt, je ook 3x een unieke ervaring krijgt.

    Fast travel = verlies gameplay uren.
     
  19. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar hij kijkt even vanuit Bethesda-oogpunt, die duidelijk meer de mainstream opgaan en dus die aanhangers er ook bij willen houden. Verder is Fast Travel niet verplicht dus wat maakt het uit als het er in zit.
     
  20. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    In Oblivion moet je dan tering veel lopen iedere missie en de landschappen zijn toch saai.

    In Morrowind werd er minder vaak van je verwacht dat je ver moet reizen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina