1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] The Evil Within 2

Discussie in 'Games' gestart door ExquisiteSteez, 12 jun 2017.

  1. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Leuke game so far!! Hier en daar een beetje iffy maar vermaak mij prima
     
    Zifnap en Smok3y vinden dit leuk.
  2. jonathanx

    jonathanx Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    6
    Eurogamer had idd ook niet zo'n positieve review, vooral over het matige verhaal en de mindere graphics / art direction t.o.v. deel 1. Vind deel 2 zelf veel beter te begrijpen. Is waarschijnlijk een stukje makkelijker, maar de spanning zit er goed in. Vind de open wereld goed werken, had dat helemaal niet verwacht. Ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat, maar vraag me ook af of deze game slechts één echte bad guy heeft. Beter dan Resident Evil 7? Ik weet 't nog niet, het is vooral anders (en soms ook niet).
     
  3. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik vraag me dan altijd af of dit soort games de volle mep waard zijn, zit er enige replayvalue in?
     
  4. jonathanx

    jonathanx Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    6
    Voor replayvalue moet je denk ik wel diehard fan zijn. Ikzelf speel dit denk ik 1 playthrough, schijnt 15 tot 20 uur te zijn. Dat is voor mij lang en maakt de aanschaf waard.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Hoe interessant is de replay value wanneer je de meeste value uit je eerste playthrough kunt halen? Betere vraag is: hoe is de eerste playthrough ervaring?

    Lengte? Spanning? Gameplay mechanics?
     
  6. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Spanning is zeker aanwezig op nightmare.. maar eerlijk gezegd komt de spanning door dat bepaalde mechanics niet zo goed werken. Caracter beweegt redelijk sluggish en het richten is langzaam en de vijanden zijn pittig snel. Maar de sound design is daarentegen echt lekker. Vijanden klinken creepy vooral als je met minimale munitie en health dmv stealth de omgeving gaat uitkammen. Je word redelijk snel gezien.
    En het geluid van de wapens zijn goed, vooral de Shotgun heeft enorm veel power qua sound waardoor het extra lekker voelt om iemand zijn hoofd eraf te knallen.

    Heb er nu 9 uur inzitten en loop net pas chapter 5 in, wel veel stilgestaan tho, maar heb nog een stuk te gaan. Dus waarde voor het geld is het tot nu toe zeker, vooral als ik hoor dat de tweede helft nog beter is. Maar heb de game gehad dus heeft mij zelf niets gekost.
     
  7. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Mensen vergelijken het met de semi open wereld van Silent Hill

    Schijnt wel een lange game te zijn. Beetje a la Resident Evil 4.
    Lees op internet mensen die er 17-20 uur over hebben gedaan.

    Spel heeft
    17
    chapters

    Ik vond deel 1 erg vet. Maar heb nog een backlog van hier tot Tokio. Daarnaast staat AC Origins ook in de pre-order en heb ik South Park ook gehaald (die morgen uit is).
    Dus hoe graag ik deze game ook wil spelen. Denk dat ik nog even 2 maanden wacht.

    Bethesda games dalen toch vrij snel in prijs

    P.S. The Evil Within 2 schijnt over het algemeen wat makkelijker te zijn dan deel 1. Maar als je alle trophies wil halen, zul je ook de classic mode moeten spelen. De Akuma mode van The Evil Within 1 was al erg pittig (1 hit en je was dood).

    In de classic mode van The Evil Within 2.... is er geen auto save. En je kunt in het hele spel maar 7 keer saven. Je zal dus per 3-4 chapters een save moeten maken. Daarnaast kan je je wapens ook niet upgraden.
     
  8. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
    Vond deel 1 al heel middelmatig en ben er nooit helemaal doorheen gekomen.
    Dus laat deze lekker gaan zat andere toffe games om te spelen, en moet ook resident evil 7 nog uitspelen.
     
  9. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Veel games gespeeld laatste tijd,... maar dit is echt een pareltje.
    1 vd weinige games waar ik echt zin heb om weer op onderzoek uit te gaan!!

    nog maar uurtje of 5 gespeeld, maar ga hier ook lekker de tijd voor nemen :thumbs:
     
  10. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Inmiddels bij chapter 5, het open wereld gebeuren is best wel chill eigenlijk (veel chiller dan verwacht)

    De ''side-quests'' voegen echt wat toe en zijn ook best wel leuk om te doen.

    Aanrader voor 30,- (hij is ook in de steamsale of cdkeys.com)
     
    allstyles vindt dit leuk.
  11. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    beste survival horror game die ik gespeeld had was deel 1.
    Ik ben nu bezig met deel 2. De mechanics zijn verbeterd tov deel 1, maar qua omgeving vond ik deel 1 iets creepier. Ik begrijp wel dat ze nu iets anders wilde doen en ik vind het geslaagd hoor. Wat een sfeer heeft deze game en het design van de monsters, geweldig.
    Je moet deze game ook niet vergelijken met actie games. Deze game is slow paced en die 'houterige' mechanics horen erbij. Dit geeft je het gevoel dat je niet onoverwinnelijk bent. Het is in die zin eigenlijk ook realistisch want een mens is nou eenmaal niet zo atletisch dat hij weg kan duiken en een koprol erachteraan kan maken of dodgend kan sprinten of wat dan ook. En die mechanics forceren je ook het spel te spelen zoals het bedoeld is en dat is surviven en ammo concerveren. Het is niet de bedoeling om zoveel mogelijk monsters af te slachten.
    Ik raad iedereen ook aan het spel op nightmare mode te spelen.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Will do!
     
  13. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Gisteren uitgespeeld. Heb er 33 uur over gedaan
    Het einde vond ik echt epic, wat een ervaring was dit spel. Ik vind het oprecht jammer dat het afgelopen is
    9/10
     
    allstyles en Zifnap vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina