1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Evil Within (Project Zwei)

Discussie in 'Games' gestart door ExquisiteSteez, 19 apr 2013.

1. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Wat ik wel jammer vind is dat je aan melee combat echt geen reet hebt. Die hoef je ook niet up te graden, want het helpt nauwelijks. Een roll of dodge move had ook wel lekker geweest.

oneshot1tkil vindt dit leuk.
  2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Klopt man. Helaas heb ik deze wel een keer van een upgrade voor zien, maar het helpt echt niets. Melee is een no go in TeW.

3. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Ik vond de eerste 2 chapters erg tegenvallen, gelukkig word de game daarna stukke leuker zit nu bij chapter 7. Trouwens wel erg irritant dat je beeld zo klein is gemaakt door die zwarte balk boven en onder..

4. Ferry_1986NL

Ferry_1986NL New Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ze moesten inderdaad gewoon een optie er in zetten dat je kan kiezen of je die balken wil.

Bij de pc versie kan je een fix downloaden en kan je die balken laten verdwijnen.

5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    De pc versie schijnt wel weer heel gaar te zijn omdat die game heel slecht is geoptimaliseerd waardoor mensen niet 1080p met 60fps kunnen halen.

6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Maar het schijnt dan wel achievies te blokkeren, lol. Raar gedoe allemaal man. Stel je voor dat elke game zulke grote balken had. Het went gelukkig wel, maar ik kan nou niet zeggen dat het iets toevoegt...hell no. Denk niet dat ze zo'n optie erin gaan doen, als ze dat wel doen is dat echt top.

7. Ferry_1986NL

Ferry_1986NL New Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat helaas weer wel ja. Ik had hem even geprobeerd op de pc en alles op het laagst gezet, maar nog steeds is het dan nog te zwaar.

8. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik sta 7 keer op een zombie kei hard te slaan met mijn wapen... Beetje onrealistisch.
    De hoofdpersonage is vrijwel emotieloos.
    De pop ins doen er soms heel lang over.
    de balken zijn net iets te overdreven in mijn ogen.
    De ingesproken stemmen zijn zeer matig.
    De fps kan soms dalen naar('t lijkt wel) 10-15 frames.

De meeste dingen hierboven kun je eigenlijk wel fixen in de patch(wat ik eigenlijk niet verwacht)

Wat ik wel tof vind,

Hele goeie sfeer
    lekkere gameplay
    ik vind 't grafisch ongeacht de pop-ins er best goed uitzien
    de zombies zien er gruwelijk uit.
    Je gaat van hop naar her.
    Eindbazen.
    De horror in het spel zit er echt dik in.

9. Ferry_1986NL

Ferry_1986NL New Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja lekker vaag inderdaad:confused:

Ik denk ook dat ze dat niet gaan toevoegen. Misschien moeten we allemaal maar gaan klagen:+

10. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Dat hoofdpersonage is enorm onverschillig inderdaad. De stemmen/dialogen zijn enorm Japans gedaan. Ik vind dat wel passen eigenlijk. Kan het wel waarderen.

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Chapter 6:
    Chainsaw dude...

Dit is de checkpoint, amper kogels te vinden. Gewoonweg niet genoeg voor het gevecht. Je komt ook gewoon geen kogel voor de shotgun of crossbow tegen, maar wel voor de handgun....en tja....die handgun he, foetsie. gvd zeg. Nou...chapter restart maar he. Is er een strategie om die chainsaw dudes makkelijker te doden? Ik heb een paar bolts, een paar kogels voor de shotgun en double barreled die ik oa op het explosieve vat gebruik, maar hij loopt gewoon nog steeds vrolijk rond.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2014
  12. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik stel voor dat er vanaf nu spoiler tags worden gebruikt!

13. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    @BigKabuto dat stuk ben ik net op het nippertje doorgekomen. Had nog 2 bolts, en een paar shotgun kogels en 2 handgun kogels. En hij ging dood toen ik mijn laatste handgun kogel om hem afvuurde.

Ik heb gelezen dat je het beste zo snel mogelijk je bolts moet upgraden. En dan zal je minder moeite hebben bij bazen. Dat ga ik ook zometeen doen. Want het is best irri dat na elke baas letterlijk al mijn kogels op zijn.

Ik ben chapter 6 dan toch doorgekomen (3 kwart van de chapter zat ik zonder ammo).

Zit nu in het midden van chapter 7. En heb weer bijna geen ammo. Denk dat het bij chapter 5 fout is gegaan. Heb in die chapter al mijn ammo verspeeld. Nu probeer ik zuinig aan te doen met ammo; tactisch denken, en wegrennen voor zombies (als die mogelijkheid er is) ipv non-stop headshots maken :p.

P.S. Chapter 5 vond ik qua sfeer best geniaal. Beste chapter tot nu toe...

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ah damn man. Ik denk dat ik de chapter maar moet restarten dan. Handgun bug/glitch helpt ook niet echt mee. Heel het gebied afgestruind voordat ik naar het gevecht ga.....geen kogels.

15. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Wordt het spel trouwens moeilijker in de latere chapters ?

Want ik lees op internet steeds vaker berichten dat het spel frusterend moeilijk is (volgens de review van PU was is dat ook een van de grote minpunten). Heb op dit moment nog geen een keer een moment gehad waarvan ik dacht, damn dit is onmogelijk.

Moeilijk is het soms wel. Maar frustrerend moeilijk ? Nahhh... bij lange na niet.

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nah absoluut niet. Zeker wanneer je gewoon echt plenty handgun kogels ook constant krijgt. Ik was ook echt niet in die rare situaties gekomen als ik die gun gewoon had gehad. Had ik nou maar de hele story herstart toen ik zag dat de handgun mistte, maar ja. Voor deze chapters speelde ik op survival en dat was prima te doen.

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb eigenlijk haast nooit last van bugs of glitches in games..maar met deze is het echt raak en goed mis ook nu.

Eerst die handgun bullshit dus en nu in chapter 6 een game breaking bug. Ik kan nu gewoon niet verder. Zodra ik ergens op ga staan, waar ik heen moet, stopt mijn character met lopen. Ik kan de camera nog roteren maar niet meer lopen, ik kan pause game doen maar niet mijn inventory in. Ik moet de game volledig afsluiten en alles opnieuw laden. Daarna....exact hetzelfde. En dit is het stukje:

Nadat je die dude hebt gered van die twee freaks die hem willen onthoofden, plaatst hij een plank zodat je over kunt steken. Zodra ik op die plank sta.....kan ik niets meer doen.

Chapter restart....heeft niets geholpen. Bekijk het hier:

Laatst bewerkt: 17 okt 2014
  18. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    We made it!

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    PS4 zo te zien he? Het zal er misschien niets mee te maken hebben, maar mijn versie (X1) is echt glitched als de tering. Moet nu gewoon wachten tot ze het patchen, kom niet verder in chapter 6. Enige wat ik nog kan doen is de story restarten, afwachten of ik die handgun bug krijg, zo ja, dan ga ik niet eens meer verder. Zo niet...dan is het mogelijk dat de chapter 6 bug ook weg is. Ik zocht op Google naar game breaking bug The evil Within gisteren en sommigen hebben in chapter 11 en 13 ook game breaking bugs gehad. Mooi dat jij hem hebt kunnen finishen. Ook onze review zal moeten wachten als ik weer de bug krijg.

20. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    En wat vond je ervan ?

@Kabuto

Heb je de day 1 patch gedownload ?

Als je het spel echt vet vind zou k gewoon opnieuw beginnen. Gelukkig ben je pas bij chapter 6. En niet bij het einde ofzo, dan was het pas lullig geweest.

Deel Deze Pagina