1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] The Last Guardian

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 20 mei 2009.

1. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Nu voor 36 euro te bestellen bij intertoys.

2. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Tbh denk ik dat ik mss SOTC te snel heb gestart na Ico en TLG. Speelde eerst TLG en toen Ico. Had misschien weer een puzzelaar verwacht en TLG en Ico lijken wat dat betreft best veel op elkaar.
    Maar heb sinds vrijdag niet meer gespeeld en even de game rust gegeven. Heb wel weer zin om vanavond op te pakken

3. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik had juist het omgekeerde, speelde eerst SotC, waarbij de Collosi de puzzels zijn en daarna Ico. Daarom vond ik Ico waarschijnlijk minder omdat de meer de grootse opzet van SotC gaaf vond en Ico wat beklemmend/benauwd en onhandig qua gameplay/controls.

Rienbu en AnubisNefer vinden dit leuk.
  4. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Controls van Ico waren/zijn idd clumsy als een malle. SOTC speelt daarentegen prima. Heb er de brei aangegeven omdat ik collosi 7 maar niet kon vinden. Gisteren even op yt gecheckt dus vanavond even wat slayen.
    Hoeveel collosi zijn er eigenlijk?

5. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Iets van 14 geloof ik.... Is lang geleden..

Rienbu vindt dit leuk.
  6. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Schiet al een beetje op dus.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  7. NLegendkiller

NLegendkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    583
    Iets meer, het zijn er zestien ;)

AnubisNefer vindt dit leuk.
  8. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Toch best behoorlijk gezien de schaal van die enemies, de details etc en de capaciteit + mogelijkheden van toen. Toegegeven is de game (so far) niet veel anders dan collosi verslaan maar toch zijn 16 er van een mooi aantal.

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Collosi verslaan is juist de hele clue van SotC. En genieten van het verhaal. De reden is veel dubbelzinniger dan je zou verwachten.

10. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Verhaal is het gene wat voor mij de reden is om door te gaan. Ueda heeft een bijzondere manier van storytelling.. Een van de betere in het vak imo.
    Gisteren collosi 7 en 8 verslagen.. Leuk bedacht en uitgevoerd.
    Het fijne aan deze game en andere van Ueda is dat de puzzels nooit echt moeilijk zijn. Dat houd de vaart er een beetje in maar laat je toch soms even achter je oren krabben..

Zifnap vindt dit leuk.
  11. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    1,5 uur TLG gespeeld beetje teleurgesteld moet ik zeggen.. camera work is idd zwaar klote, en het geklim werkt ook niet altijd even lekker op zijn rug.
    Ben benieuwd of ik hem uit ga spelen of vroegtijdig er mee kap als het niet veel leuker gaat worden de komende uurtjes.

12. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    paar dagen geleden gekocht,... na alle verhalen wist ik wat me te wachten stond;

Je moet het zien als dagtrip met een loslopende hond die niet al te best wil luisteren, maar an zich is het best een lief beest!! :rolleyes:

Rienbu en AnubisNefer vinden dit leuk.
  13. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Waar dan? Op de site gewoon normale prijs...

14. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Begrijpelijk.. heb zelf een ontzettend soepele playtrough gehad dus weinig frustratie hier. De enige tip die ik kan geven is... vecht niet met de camera, buff de snelheid iets omhoog en laat de camera zijn (half) werk doen, dat scheelt weer een stuk geworstel met controls. Het klimmen is idd iffy. Maar Trico word toegankelijker wanneer je hem vaker knuffelt en eten geeft.
    Ik denk dat wanneer je de game accepteert voor wat het is en doet dat de frustraties dan minder worden, in mijn geval dan. Het speelt als een PS2 game en dat kan nogal stroef aanvoelen.. maar eenmaal geaccepteerd dan krijg je veel meer feeling met de game zelf. Had hetzelfde met Ico en nu met SOTC.

Maak de game af, doe het voor Trico, het verhaal en ervaring zijn enorm de moeite waard en uniek.
    Het word beter en beter tot aan het einde toe.
    Mocht je helemaal niets met Trico hebben... Dunno, denk dat je dan beter kan stoppen en de game verkopen.
    Hoop dat het oppakt voor je gap (y)

Exact. Vooral het eerste kwart heb je te maken met een stubborn animal. Alles in de game moet wennen, de controls, camera, ai, main car, Trico, Trico aan main car, main car aan Trico etc etc etc. Maar al verder komend valt het al meer samen.

Ik heb vele male meer en hogere frustraties gehad met het besturen + combat van Gerald in TW3 dan deze game. Eenmaal gewend heb ik de game afgemaakt inclusief HoS DLC.
    Voor mij is Gerald het gene geweest dat TW3 flink minder leuk maakte dus ik begrijp de kritieken in het algemeen op TLG zeker wel.
    Maar acceptatie kan leiden tot een veel leukere ervaring naar mijn beleving.

Laatst bewerkt: 6 jan 2017
    allstyles vindt dit leuk.
  15. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Het lijkt me echt wel een toffe game, maar hoe vaak komt dit soort ongein voor?

Cool bedacht hoor dat het dier zijn eigen wil heeft, maar het moet leuk blijven. :)

16. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Wel, het blijft ook leuk.. alleen het is geen game voor iedereen. Het is een flawed masterpiece. Zoals ik al zei:. Als je Trico te weinig knuffeld dan word de gehoorzaamheid hij/zij ook een stuk minder. Dat kan je enorm vet vinden maar ook je struikelblok zijn.

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Haha tja, ik vind dat eigenlijk wel grappig klinken. Maar inderdaad, zeker niet voor iedereen.

Rienbu vindt dit leuk.
  18. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Was een aanbieding

Goedkoopste prijs op budgetgaming is nu €43. En in de PS Store is hij zelfs in de aanbieding voor €40.

Zou even een maandje wachten. Denk dat hij dan bij meerdere winkels te koop is voor +-€30.

19. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Hahaha, bij het herlezen klinkt het idd best grappig en zelfs beetje meisjesachtig.. Maar weet het even niet anders te beschrijven :p
    Het beste is gewoon de game zelf te ervaren.
    Filmpjes doen geen recht aan de echte beleving zelf, of de filmpjes nu goed zijn of slecht.

Even erbij te zeggen is dat ik compleet ondersteboven ben van de game en dus waarschijnlijk ook een hoop door de vingers zie. Ik begrijp de frustraties zeer zeker wel

Makkabeer vindt dit leuk.
  20. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
    Ben ook helemaal gek van de game. Cruciaal om dit een masterpiece te vinden is tijdens het spelen om van het beestje te gaan houden haha. Nog nooit eerder moeten huilen om een game. Dikke brok in de keel ook. De setting is ook gewoon fucking vet. Voelt allemaal zo bizar en mooi. Heb nooit behoefte gehad voor beeldjes van game characters maar wil zeker die van Trico hebben. Ook echt leuk om youtubers het einde te zien spelen. Heb na het uitspelen de hele walkthrough van Jacksepticeye zitten kijken haha. Masterpiece! Alleen Witcher 3 is beter deze generatie.

Tirigu!

AnubisNefer en Rienbu vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina