Heb je ook boven je gekeken betreft Hybrid zijn post? dan zie je ook dat 1080P op de PS4pro zijn er bijna geen dips. Vervelend als je inderdaad een normale PS4 hebt, gelukkig heb ik dus maar weinig last van die vervelende dingen als de FPS. Edit; Wat Servantes zegt.
Omdat een game zoveel meer is dan FPS, bugs (en een wobbly camera). Maar je hebt natuurlijk gelijk dat het jammer is dat deze zaken niet helemaal 100% zijn.
Wie gaat voor deze trophy "Reach the end of the game in 5 hours or less." ICO heeft ook een trophy waarbij je het spel in 2 uren moet uitspelen. Had het net op het nippertje gehaald 1:58 nog wat (na veel gevloek op Yorda). Toch staat die game in mijn top 10. Maar als je voor de platinum gaat kan het best frustrerend zijn
En een aantal video reviews: Waardering is all over the place, van best maatigjes (spel krijgt sympathie punten voor artistieke uitstraling) tot erg positief. De review van RobinGaming spreekt mij persoonlijk heel erg aan. Dat zou ik kunnen zijn haha... super positief over uitstraling, symboliek en emotionele impact. Negatief over camera controle, input lag (waarschijnlijk gekoppeld aan framerate) en vaagheid bij bepaalde puzzles, hoewel dit laatste grotendeels intentioneel is. En natuurlijk is de game niet overdreven lang en is de replaywaarde beperkt, dus dat lokt bij sommigen toch alweer de eeuwen oude discussie $/uur uit. Ik denk dat ik waarschijnlijk wel van deze game ga genieten. Ik kijk maar even naar Trico en hij leeft voor mij. En ook al is hij groot en sterk, hij heeft het jongetje duidelijk nodig om te ontsnappen. Dat is voor mij al voldoende om nieuwsgierig naar deze game te zijn.
Framerate voor normale ps4 bezitters schijnt soms wel echt belabberd te zijn, soms rond de 20fps. En ik neem aan dat de meeste mensen nog een normale ps4 hebben. Ps4 pro bezitters mogen genieten van 30fps. Game spreekt me erg aan, de looks, het verhaal. Maar ik wacht wel even tot ie voor 30 te koop is. Misschien hebben ze dan ook wat updates uitgebracht tegen die tijd.
Ik wacht ook nog even, maar dat is vooral omdat ik de Pro gekocht heb samen met FFXV en COD: I Warfare. Eén van die twee titels ga ik eerst uitspelen, waarschijnlijk de main campaign van COD. Anders blijf ik games stapelen voor mij pro. Shooters hebben over het algemeen een redelijk korte campaign en tot nu toe bevalt me die van COD wel (al ben ik wel een SF / Battlestar Galactica nerdje). Overigens hoop ik niet dat de introductie van de pro inhoudt dat games voor de reguliere PS4 slechter worden geoptimaliseerd. Dat zou eigenlijk niet de bedoeling moeten zijn. Denk dat LG, gezien de lange projectduur, als uitzondering mag worden gezien. Dat FFXV zo goed (vooral technisch) is uitgepakt is eerder een uitzondering.
Ja hoop ook dat dat niet gaat gebeuren voor mensen met een PS4. Maar dat sommige games minder op de Pro draaien dan op de PS4 snap ik dan helemaal niet.
Het was wel weer te verwachten helaas. Developers gaan allemaal op hun eigen manier om met de extra rekenkracht. In dit geval forceer je de output pro resolutie naar 1080p in het dashboard wanneer je een 4K televisie hebt. Probleem weer opgelost, maar wie had daar aan gedacht op voorhand? FFXV is ook zo'n mooi voorbeeld van een halve pro implementatie. Je hebt de "lite" optie en de "high res" optie (of hoe het ook heet). Die laatste optie is wel al te selecteren, maar mist nog de helft van de features. Het moet nog erin gepatched worden in december. Je zou toch denken na zo'n lange development...
Ik dacht dat de game was uitgesteld naar maart volgend jaar.... oeps Eurogamer is iig erg positief: http://www.eurogamer.net/articles/2016-12-05-the-last-guardian-review
Ik heb de voorgangers nooit gespeeld, maar zou ik de PS3-remasters op mijn PS4 kunnen spelen? Dan heb ik het over deze: https://store.playstation.com/#!/nl...s-hd/cid=EP9000-NPEA00279_00-ICOSHADOWBUND001
Dat is inderdaad niet te hopen. Wel interressant om die ontwikkelingen een beetje te volgen. 20 FPS vind ik persoonlijk onacceptabel. Ik zie in gedachte RDR 2 al op 20-30 FPS en die nieuwe Gran Turismo tussen de 40 en 60FPS. Als normale PS4 bezitter kun je er de komende tijd eigenlijk vanuit gaan dat games er niet zo uitgaan zien zoals in de trailers. Allemaal pro beelden. Krijg er toch een beetje een apart gevoel bij als PS4 bezitter.
@ColdZero: Shadow of the Colossus is GOED. Echt een unieke ervaring en dat dat bedoel ik op een positieve manier. Je hoeft overigens die games niet te hebben gespeeld om LG te begrijpen. De verhalen staan los van elkaar.
Ja dat had ik al begrepen, heb de games ook wel gevolgd maar nooit zelf gespeeld. Denk dat ik nu maar een maandje PSnow neem om ze te kunnen spelen, hoef ik ze ook niet te kopen En ben volgende week een weekje vrij
Jammer van die technische mankementen. Hoop inderdaad niet voor de ps4 bezitters dat dit een trend wordt t.o.v. de pro. Aan de andere kant, als AC Unity vandaag de dag was uitgekomen op de ps4 met dezelfde struggles als voorheen en de pro versie had wel goed gedraaid, dan had dat deze discussie weer aangewakkerd.