Check! Is gewoon erg lullig als je een game als deze graag wil spelen en door een onwelwillende shop in the dark wordt gehouden. Iedereen hier zou daar van balen. De shop kan op zijn minst communiceren. Al heb ik nog nooit slechte ervaringen gehad met GD, dit maakt toch dat ik de volgende keer elders ga bestellen. En er is NIKS mis met preorderen, ik doe het bij vrijwel elk spel, zeker ook tegenwoordig vanwege de bonussen. On topic: Twee daagjes niet kunnen spelen, maar hopelijk vandaag weer verder. Schieten blijft lastig/niet fijn in deze game (pistols, shotgun prima), maar ik prefereer toch stealth en melee, dus dat maakt het weer goed Zeer goede game in de uitvoering (vergelijkbaar met de laaste Tombraider), maar zeker geen Game of the Generation!
Nee, het is gewoon flauw om zo te reageren. Ik vind dat altijd zo simpel. Maar goed, over de game. Ik vind het ook niet de Game of the Generation. Hij komt wel in mijn top 5 denk ik zomaar. De game maakt veel indruk, maar daar zijn er wel meer van geweest deze generatie. Daarbij komen er nog 2 games deze generatie die ook een contender zijn voor Game of the Generation wat mij betreft (GTA V en Beyond 2 Souls). Maar dat het een topgame is, dat moge duidelijk zijn.
Voor mij zit hij zeker in de top 5 van deze generatie. Samen met Gears of War, The Walking Dead en de rest zou ik nog goed over moeten nadenken. Maar die 3 games zijn me het meest bijgebleven.
Wat mij het meeste is bijgebleven tot nu toe op de PS3: MGS4, Dark Souls en deze titel. Een vervolg op TLoU mag, maar dan graag met andere karakters. Ik denk dat er nog veel meer uit deze wereld te halen is.
The last of us is voor mij absoluut de game van de PS3, en deze consoles eigenlijk. Er is geen game die voor mij in de buurt komt.
Ik kan wel een paar games noemen die ik waarschijnlijk over een jaar of 10 eerder zou aanwijzen als DE games van deze generate Bioshock en Red Dead bijvoorbeeld maar qua story telling is het wel echt van een uitzonderlijk niveau
qua uitwerking van de characters misschien wel, al was John Marston natuurlijk ook geweldig.. qua gameplay is the last of us niet echt heeel heel speciaal maar ja, wat maakt het uit als je zo goed een verhaal kan vertellen en zo'n overtuigende wereld voor kan spiegelen
ik vind de gameplay ook tof hoor, begrijp me niet verkeerd vooral de rauwheid van de combat is echt goed uitgewerkt maar waar de game echt in uitblinkt is de ontwikkeling van Joel en Ellie over de loop van de game en de enorm subtiele manier waarop ze dat doen, hoe weinig expositie in cutscenes ze daarvoor nodig hebben om toch enorm veel diepgang aan die characters te geven Joel is echt met stip de beste anti-held in gaming geworden en dat maakt de game voor mij echt bijzonder, meer dan de gameplay of de graphics
Wat wel wat slordig blijft, is dat Ellie en followers gewoon echt niet gezien worden door zowel infected als menselijke vijand. Ik kan begrijpen dat zoiets lastig is om te programmeren, maar het had de spanning wel veel groter gemaakt. Maar het heeft mij nooit weten te storen tijdens het spelen.
Had het niet verwacht. Maar denk dat dit wel eens van de beste spellen is die ik ooit heb gespeeld. Het heeft misschien niet de beste game-machanics of wat dan ook. Maar kwa verhaal haalt het alles in wat ik ooit had gespeeld. Heb me Ps3 al 1,5 jaar niet aan gehad. Maar door dit soort games, weet ik dat me volgende console echt de ps4 wordt. IK hou echt van de xbox. Maar dit soort games heb je er gewoon echt niet op.
Hoelang duurt deze game ongeveer? Ik hem mijn PS3 ook al een jaar of zo niet aangeraakt en dit pareltje wil ik niet laten schieten natuurlijk. Echt mooi om te horen deze reacties. Hij past dus zeker in het straatje Bioshock, The Walking Dead en Heavy Rain?