1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] The Last of Us

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 dec 2011.

  1. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Gezien 't schaars aantal resources denk ik dat 't voornamelijk de bedoeling is dat je stealth gebruikt. Er zijn overigens geen Trophies voor hoe je 't spel uitspeelt; dus zou zeker niet steeds onnodig load last checkpoint gebruiken om je speelmanier te perfectioneren.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik laad nooit onnodig. Maar als je eenmaal gespot bent op survivor ben je redelijk snel de sigaar

    Ik vroeg het me alleen af omdat je op normal en hard heel makkelijk mensen van achter kan besluipen

    maar op survivor hebben ze ogen in hun achterhoofd
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    De flamethrower is erg goed tegen zowat alle tegenstanders. Jammer genoeg heb ik hem maar weinig op het einde kunnen gebruiken. Had nog dik 100+ benzine eenheden in de kan zitten, onaangeroerd toen ik het spel uitspeelde. Ruim voldoende ammunitie dus op hard wanneer je niet te overdreven in het rond schiet.
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik vind hard tot nu toe niet noemenswaardig lastiger dan normal. Maar dat kan komen omdat ik op normal al vaak redelijk stealthy bezig was en dus niet zo afhankelijk van de spullen die in laden lagen enzo.
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Damn, winter is echt prachtig! :eek:
    Machtige game, ondanks dat de game niet echt een verslavingsfactor heeft bij mij, speel ook hooguit altijd maar een halfuur ongeveer. Toch is de game echt machtig goed, gameplay is echt heerlijk en gunfights zijn geweldig met de shotguns (blijf me verbazen over dat bloed, op dat gebied echt meest impressive tot op heden wat mij betreft).

    Voor de release nog behoorlijk hard hoofd erin gehad qua gunfights omdat Uncharted een van de slechtste gunfights systemen heeft by far imo. Alles klopt gewoon, heerlijke details en alle textures zijn gewoon anders. Gebouwen zijn stuk voor stuk anders en ben gewoon minuten aan het kijken naar muren omdat het zo goed is gedaan. Echt perfect ontwikkeld, belichting en graphics zijn ook sweet.

    Tomb Raider deed dit jaar vooralsnog ook alles goed, maar The Last of Us is toch wel echt een stuk gepolijster en boeiender. GOTY natuurlijk, maar dat maakt GTA V wel goed. Nu komt Beyond Two Souls nog op PS3, maar damn Naughty Dog flikt het wel even hoor.
     
  6. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Uitgespeeld, prachtig. _O_
    15 uur overgedaan, misschien nog wat kloten maar ga niet opnieuw beginnen.
     
  7. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Net uitgespeeld. Fantastische game. Een aantal zeer memorabele momenten:

    - De giraffe scene
    - Het bijna einde van Joel
    - Het bijna einde van Ellie
    - Gekke David

    enz. enz.

    Het einde vond ik net als de meeste wel goed zo.
    Heel langzaam ontdooit Joel en uiteindelijk heeft ie z'n 2e dochter gevonden en die verliest ie niet. Vandaar ook waarschijnlijk zijn grovere geweld, met name in de cutscenes (Ondervragingsscene in Winter, ontsnapping in het ziekenhuis)

    Joel kiest voor zichzelf. Allemaal leuk en aardig, humanity redden maar voordat dat effect heeft, als dat al zo is, heeft hij nogsteeds alles verloren.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Arme Joelle...

    Nog een keer een dochter verliezen is teveel, zelfs voor hem. Alles om haar te behouden, zelfs als de wereld daar onder moet lijden. Het meest aandoenlijk vond ik nog wel het moment dat hij recht in haar gezicht liegt, wanneer zij hem naderhand pushed om de waarheid en aangeeft dat de doctoren niet meer op zoek waren naar een genezing. Het liegen gaat Joelle goed af. Hij liegt zichzelf al zijn halve leven voor dat hij over de dood van zijn vrouw en dochter heen is.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2013
  9. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Ik las net ergens een comment dat Ellie dan niet de mensheid red, maar Joel heeft ze in ieder geval wel 'gered'

    Vond ik wel mooi.
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.264
    Leuk Bevonden:
    4.760
    WTF moet ik dan kiezen als ik zover ben??? 8)
     
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Je kunt niet kiezen en dat is een hele slimme en goede keuze geweest. Mooi einde!
     
  12. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik zit nu op 44%. Schitterende graphics, briljante dialogen en voice acting, de sfeer in het spel is top notch (en doet me soms aan Half Life 2 denken) maar eerlijk gezegd vind ik het qua daadwerkelijk gameplay wel wat magertjes.

    Sneaken en combat voelt dusdanig losjes dat het meer trial and error lijkt wanneer een tegenstander je wel of niet spot. Ik snap dat het bijdraagt aan de survival-sfeer maar het geeft mij niet het gevoel dat ik controle heb over mijn personage en het spel en dat werkt af en toe vreselijk frustrerend. Veel checkpoints-reloading dus.
    En buiten al die gecondenseerde sneak/shoot sessies om is er niet heel veel te beleven.

    Dus tja, mooi, uniek, giga-hoge production value maar al die perfecte recensies zijn naar mijn mening wel iets overdreven.

    EDIT:
    Yathzee (zero punctuation) beschrijft het eigenlijk ook wel, ehm, to-the-point ;)
    http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/7638-The-Last-of-Us
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2013
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Heb de game ook net.
    Maar vraagje wat betreft de clickers.

    Die gasten zijn best lastig.
    Kan ik ze het best ontwijken ofzo?
    Zijn alleen met een shiv te killen toch?
     
  14. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402
    Of gewoon doodslaan/schieten uiteraard. Maar stealth is een shiv wel de manier ja
     
  15. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Net voordat je bij Bill komt.
    Dat stukje dat je in een van Bill z'n traps loopt en op de kop die gasten moet neerknallen omdat Ellie bezig is met dat touw. Geweldig!
     
  16. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Stond vandaag in 6 winkels te zoeken naar de game, 5 winkels hadden ze hem niet. Bartsmit was die ene die hem wel had, maar das ook niet zo heel gek als die voor een prijs van €67 staat!!!!

    Toch de verleiding maar kunnen weerstaan, voor dat geld heb je de ellie editie op intertoys. Misschien maar ff via bigu.nl bestellen, daar is tie €50.

    Alleen ik twijfel, aan de ene kant wil ik deze game heel graag. Aan de andere kant koop ik liever niets meer op de ps3 en koop ik pas weer wat op de ps4 (of vita, aangezien killzone en tearaway erook aankomt). En heel misschien wil ik zelfs mn ps3 verkopen voor wat extra geld voor de ps4 te hebben.
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Waarom een PS4 kopen, games zijn toch niet bijzonder. Beste wat je kunt spelen heb je met Last of Us op PS3. :cool:
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Damn weet niet waar jij woont haha. Amsterdam heeft genoeg. Bij Arena zelfs Ellie ed voor 60,-. Het is nu wel echt weken verder dat de game gewoon op voorraad moet zijn
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2013
  19. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    't was in Leidschenhagen haha, maar weet je zeker dat arena ellie ed voor €60 heeft? Dan wil ik hem best gaan halen, dat 10tje extra lijkt het me zo wel waard.

    @Fiasco Voor Battlefield 4 <3 64 man, betere graphics. En haal ook dan maar metteen killzone erbij haha.
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Watchdogs, inFamous? :cool:
     

Deel Deze Pagina