1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] The Last of Us

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 12 dec 2011.

1. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Nja ik las het van de week ergens. Weet niet precies meer waar.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Oja dat was het

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
  5. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Jammer

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    er staat in dat artikel eerst 30 en dan 60

welke is t nou

ik verwacht eigenlijk wel hetzelfde als Tomb Raider, dus niet gelocked op 60 maar wel daar in de buurt met dipjes naar de 40

7. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Is het niet multiplayer 60fps?

Edit: laat maar ik dacht dat het enkel multiplayer 60 fps was.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Marketing technisch is het 60fps. Maar een game die niet 60 locked is is al "60 fps" helaas. Zie Titanfall, Killzone etc.
    Maar als de optie geven om het 30 locked te maken dat weet je al dat het niet locked 60 fps gaat worden helaas.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    prima optie om te hebben voor de mensen die dat fijn vinden, ik geef de voorkeur aan unlocked als het zoals bijv Tomb Raider redelijk stabiel in de buurt van de 60 kan blijven

alleen als het voortdurend in zou kakken zou ik die optie gebruiken , teveel wisselingen speelt niet lekker

10. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.356
    PS3 savegame van The Last Of Us is niet overdraagbaar naar de PS4

Eerder vandaag berichtten we al dat de PlayStation 4-versie van The Last of Us gelockt kan worden op 30 frames per seconde en dat er nieuwe DLC in de maak is die voor zowel de PlayStation 3-versie als de Remastered versie op de PlayStation 4 zal verschijnen. Nu hebben we vandaag nog meer nieuwtjes over de opgepoetste versie van de game. Zo is inmiddels ook bekend gemaakt dat gamers die binnenkort in het bezit zijn van beide versies de game twee keer kunnen gaan uitspelen: de PS3 savegame van The Last Of Us is niet overdraagbaar naar de PS4.

Dit geldt trouwens niet alleen voor saves: The Last of Us Remastered krijgt ook zijn geheel eigen trophy set. De trophies die je kan behalen zijn identiek aan die van de PlayStation 3-versie, maar als je ze al op die console hebt behaald, worden ze dus niet overgedragen naar de gepolijste versie op Sony’s next-gen console. Goed nieuws voor hen die de uitdaging van trophies kunnen waarderen! Je kan alle trophies twee keer halen en zo je dedication aan de game tonen. Verder zal de game ‘instant load times’ kennen. Of de begin laadtijd ook verminderd wordt of nu juist moet lijden onder deze ‘instant load times’ laat zich nog raden.

Verder wordt het audio-systeem op de schop genomen en wordt extra functionaliteit van de PlayStation 4-controller toegevoegd aan de game. Zo kun je je backpack openen en daarin navigeren met de touchpad van de controller. Ook worden er uiteraard aanpassingen gedaan aan het uiterlijk van de game. Minder motion-blur gaat zorgen voor een beeld dat helder moet overkomen, de draw distance wordt verbeterd en de textures zijn tot vier keer scherper dan in de originele versie op de PlayStation 3.

Om zelf met al deze vernieuwingen aan de slag te gaan, hoef je niet lang geduld meer te hebben. The Last of Us Remastered komt namelijk op 30 juli uit voor de PlayStation 4.

11. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Hands on: The Last of Us Remastered

With The Last of Us Remastered’s PS4 release just weeks away (July 29th), I dove into a pre-release version of the game to see exactly how Naughty Dog is leveraging PS4’s hardware to upgrade last year’s biggest Game of the Year winner.

First, there’s the immediately noticeable bump in native screen resolution. The jump from 720p ( PS3 ) to native 1080p (PS4) gives the visuals a major shot in the arm. The crisp new presentation banishes those nasty jaggies to the margins, while higher resolution environment textures adorn the lovingly crafted post-apocalyptic environments.

But the kicker is the new framerate. I’ll admit to being at least a bit skeptical on hearing that Naughty Dog would target a smoother, more fluid 60 frames per second for The Last of Us Remastered. I wondered whether it would add a distracting layer of artificiality, that it might somehow interfere with the game’s cinematic look and feel. Luckily, based on my hands-on experiences at a recent media event in New York City, those concerns feel entirely unwarranted. Played at the higher framerate, The Last of Us Remastered has a silky smooth feel that makes aiming and camera control feel more responsive and natural.

Conveniently, the PS4 version was shown side-by-side with the original PS3 game. Curious, I picked up the DualShock 3 and panned the camera around for a few seconds, before hastily switching right back to Remastered. It’s nice to see that Naughty Dog is giving players the choice to lock TLOUR to 30 frames per second — which PlayStation.Blog’s own Ryan Clements currently favors — but for me it’s 60 FPS or bust, no contest. I suspect this one will boil down to personal preference.

Then there are a slew of subtler visual details. Lighting quality has received a boost, with improved shadow detail. Joel and Ellie’s in-game character models also look more detailed, sporting higher resolution textures that allowed me to see the fabric weave in Joel’s filthy flannel shirt. The 1080p presentation also helped me spot subtle visual details I’d never noticed in the original PS3 version, like the way tiny streams of blood trickle down Joel’s arm when he’s injured, or how rats weave erratically through garbage-strewn ruins.

The gameplay remains unchanged, though the higher framerate does lend a feeling of increased responsiveness. The most notable difference is that the L2 and R2 triggers now control aiming and firing — and yep, you can switch back to the classic L1 and R1 controls if that floats your boat.

Though I didn’t get a chance to try out the multiplayer mode (a personal favorite), the campaign is looking mighty promising. The Last of Us Remastered will come complete with all previously released DLC, including the excellent story chapter Left Behind. And at a reduced price of $50, it’s a good bet for new PS4 owners who missed out on one of the best games of the generation, or seasoned TLOU veterans eager for another dose of Joel and Ellie.

-------------

Begin toch te twijfelen om hem ook voor de PS4 aan te schaffen. Blijft een topgame :cool:

Laatst bewerkt: 16 jul 2014
  12. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Die screens zijn awesome!

13. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Toch ook maar halen wanneer mn Destiny Pack in September komt. Ziet er wel awsome uit. Wil die game toch nog weer een keer spelen. Epic. Tegen die tijd vast wel ergens voor 30 euro te krijgen :cool:

14. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Heb hem gereserveerd.. Kan niet wachten om het avontuur opnieuw te beleven in 1080p/60FPS..

15. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Dat ga ik nu ook doen! Denk bij Yourgamezone. Geen ervaring mee nog, maar lees er goede dingen over.

16. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Heb hem digitaal besteld bij PSN voor €45.
    Vind het een prima prijs

17. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Oh dat valt inderdaad ook reuze mee!

18. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Prima zaak, staat die van mij ook in de pre-order.

19. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    ^What he said. Koop er al mijn games, zit altijd in de top 3 van goedkoopste shops.:9

20. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ondanks dat het qua opstarten een stuk handiger is, wil ik toch liever een fysiek exemplaar. :)

Deel Deze Pagina