1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Last Remnant

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 jun 2008.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nee, maar wel of die persoon een bepaalde bonus krijgt of niet (ligt aan de formatie).

2. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb nu die quest gekregen voor die hugeass draak (Mangenogiets ofzo) waar je ook die Vanguard formation voor nodig hebt. Ik heb het nu 1x geprobeerd zonder die formation maar ik werd echt ziekelijk geowned. Ik zit nu op BR26 ofzo en heb van BR17-26 redelijk wat gestatgrind, alles in story mode rape ik verder niet normaal hard.

Nog tips voor die draak? Heb ik echt die formation nodig? Al die side-units negeren en meteen de draak nuken of eerst een voor een die unions neerhalen die hij meebrengt? Want dat probeerde ik namelijk en op het moment dat er nog 2 unions over waren ofzo kwam de draak zelf in actie en begon hij union voor union in 2 beurten te killen. :mad:

EDIT
    Maar om toch m'n vraag nog een keer te herhalen, kan je ergens zien hoeveel uur je hebt gespeeld? Of is die feature er niet in TLR? Zou wel jammer zijn.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2009
  3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Je kunt volgens mij nergens zien hoe lang je al hebt gespeeld.

Ik heb al veel draken in quests bevochten, dus weet even niet welke quest jij bedoelt. In principe hoef je quests niet meteen af te handelen, zolang je de meesten maar doet voordat je naar disc 2 gaat. Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik problemen had met een quest op disc 1, maar ik heb er ook veel aan het einde van de disc gedaan. Ik zou dus zeggen: gewoon doorgaan met andere quests of met het verhaal en daarna alle quests in één rits afhandelen.

Als het om draken of andere multi-deadlock beesten gaat: soms doe jij jezelf meer schade door met al je unions aan te vallen. Zo'n beest kan zich namelijk tegen drie unions verdedigen. Wat soms goed werkt is met één union deadlock aan te gaan, dan kun je de rest achterhouden voor healing of flanking ("wait for the best moment!") of met long range magic knallen.

4. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik ben met deze game net weer eens begonnen, ben nog helemaal in het begin. Ik las ergens dat je alles moet overslaan en alleen vijanden moest pakken die onvermijdbaar zijn. Want dan gaan je skills veel sneller omhoog & maakt sommige eindbazen voor de achievements heel wat makkelijker.

Kan iemand dit bevestigen?

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Het is nog steeds niet bevestigd dat je groep dan uiteindelijk sterker is op hetzelfde BR. Wel kan ik je bevestigen dat bij die strategie de stats van je unions bij vlagen ontzettend snel stijgen. Maar zoals ik al eerder zei: volgens mij is er statwise geen verschil als je regelmatig je stats een beetje laat stijgen vs af en toe een hele boel. Het is maar net waar jij de voorkeur aan geeft.

Ik speel dit spel op de "normale" manier, dus ik vermijd niet alle gevechten om mijn stats extra veel bij een boss te laten stijgen. Wel loop ik nog wel eens een rondje om monsters die mij toch al geen stat upgrades meer geven. Heb toch al voldoende componenten, dus die gevechten maken van mij wat minder uit. Mijn unions voelen niet zwak(er) aan. Op dit moment levert het grinden in de ancient ruines mij erg veel stat upgrades op.

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die draak heeft enorm veel HP, maar qua damage vond ik em erg mee vallen.
    Ik heb al heel lang de formatie counter-nogwat en heb daarmee ook die draak gekilled. Mijn twee unions deden rond de 12k damage per turn toen...
    Was voor mij gewoon een kwestie van volhouden...

Ik speel ook gewoon. Ik doe alle quests als ik ze tegenkom, ik verken elke area tot in de puntjes en in beide gevallen val ik zoveel mogelijk vijanden aan. Alleen als ik voor een quest een derde keer ofzo in dezelfde regio teugkom en de vijanden zijn daar duidelijk te makkelijk, dan probeer ik om ze heen te lopen.
    In het begin had ik veel stat upgrades, de laatste tijd minder. Maar ik neem aan dat het spel niet alleen te voltooien is als je een of andere precieze stat grind methode volgt. Dat zou dan imho echt bad gamedesign zijn.
    Ik zit nu op BR60 en op een boss na -zie een paar posts back- ging alles tot nu toe soepeltjes...

Is er overigens ook een guide voor de guild tasks ???

7. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik alleen de sidequest-guide gevolgd, maar verder ook gewoon gespeeld. Volgens mij is het voordeel van de grind methode dat je met een veel lagere BR het spel uit kan spelen. Persoonlijk kunnen rpg's mij niet lang genoeg duren, en ik wil hem ook gewoon op de normale manier uit kunnen spelen.
    Alleen in de Acient Ruins ben ik een tijdje bezig geweest, en dat was uiteindelijk genoeg om hem uit te spelen. Hij is dus op de normale manier uit te spelen. Dat van die kleinere monsters las ik ook pas toen ik al klaar was met LR, en laat ik daar nou ook gewoon tegen gevochten hebben.

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Het maakt mij niet uit of ik het spel uitspeel met een hoge BR. Zolang de battles op zijn tijd moeilijker worden en interessant blijven is het goed te doen.

Wel mis ik het een beetje dat je weinig equipement (wapens en armor enz) vind of krijgt als loot. De meeste wapens krijg je volgens mij vie het maken. Ik zal eens kijken of er een weapons guide is ...

Overigens heb ik ook ontdekt waarom Rush ineens geen combat arts meer deed. Vanaf het begin had hij een Lance (2h) en die heb ik meermalen geupgrade. Voor een guild quest had ik een commander's tabar-zin gemaakt (2h zwaard). Blijkbaar had ik die per ongeluk equipped. Rush heeft bij nij allemaal 2h combat arts en dat zwaard telt blijkbaar als een powergrip weapon. Ineens kreeg ik een combar arts en toen ik ging kijken wat die deed stond deze onder powergrip. Toen viel bij mij het kwartje ;)
    Rush heeft nu weer gewoon zijn Lance.

Net naar de Heroic Ramparts geweest voor de eerste keer. Daar liepen ook een paar dragon like mobs (noble abelisks) die en veel HP (100k) hebben en veel damage doen. Wel een leuke uitdaging ;)

Ik hoop wel dat mijn unions qua HP zich goed blijven ontwikkelen. Een 4 mans union heeft bij mij nu ongeveer 2000-2500 HP. Met mijn drie unions samen komen ik op zo'n 6500...
    Ik merk nu ook dat gewone mobs steeds meer health krijgen en vooral ook veel meer damage doen. Ik heb tot op heden bijna nooit gehealed en nu moet ik osms bij gewone mobs ook healen. Hopelijk evolven mijn healing skills zo ook weer!

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ben zojuist een Terror Wing tegengekomen op de vijfde verdieping van de Ancient Ruines. Enige tips om die te verslaan? Hij hypnotiseerde bijna heel mijn team, waarna het gevecht behoorlijk snel afgelopen was.

Daarna ben ik deze keer officieel de dungeon uitgegaan en heb The Fallen verslagen in de 10e ronde (hehe)... ik denk dat ik nu eerst weer met het verhaal en de sidequests verder ga. Dan kan ik altijd nog grinden in de ruines.

10. StreetSamurai

StreetSamurai HAMMERTIME!

Leuk Bevonden:
    0
    Zif, op welk moment en welke battlerank ging jij de ancient ruins in?

ik heb nu base1 ff gefixt, was een potje knokken van nog geen 5 minuten bij die baas 8)
    wil nu dus ff kijke wat de riuns mij brengen kwa stats en misschien nieuwe arts ofzo ;)

11. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, 12k per turn, daar heb je 't al... Ik ben BR27 ofzo, ik doe nu maar iets van 2-4k per turn per union als ik geluk heb :9 (Hangt af van de Union en de attacks die mogelijk zijn)

12. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik ben zojuist voor het eerst met één union boven de 110k aan damage gekomen. :cool:

@StreetSamurai: Ik was rond BR 90 denk ik. Maar gezien BR minder uitmaakt dan je zou denken zou je het ook eerder kunnen proberen. De eerste verdieping is sowieso goed te doen.

EDIT: Zojuist Fiery Gates of Hell in het Aquaduct verslagen, volgens mij een DLC boss. Hij was deze keer een beetje sterker als toen ik hem versloeg eind disc 1. :)

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben net even voor de lol Spirit Lords (nu heten ze weer Blackwings) gaan farmen in de Great Sand Sea. Een van mijn party members wil ook een spirit lord beak hebben, maar helaas dropt die maar niet.

Na een 8-tal te hebben verslagen toch nog wat bevindingen:
    Meestal hebben 2 van mijn 3 unions aan de start van een battle GEEN mogelijkheid om NIET te attacken en standby te doen. Dat betekent dus een curse aan je broek. Waarom krijg ik die optie niet ?????

Ook kan alleen Rush vivication herbs casten en is dus de enige die een ko-d member kan reviven. Das niet handig, maar ik krijg het niet voor elkaar dat de andere party members het ook leren :mad:

Verder kan David bijvoorbeeld ook Gea Bolg (conjuration), maar die optie is nog nooit aan bod gekomen. Zo ook met wat speciale arts van andere party members... why oh why ?

Tijdens de gevechten met normal mobs krijg ik om de zoveel tijd de special attack van david of rush. Tegen bosses nooit ???

Pagus heeft een nieuwe arts geleerd, permafrost. Voordat hij deze kende deed ik altijd een andere mystic attack,Caustic Blast. Het handige daarvan is dat die damage kan doen aan meerdere unions en veel ook! Alleen nu Pagus permafrost kent krijg ik nooit meer de optie voor Caustic Blast :mad: Who's in control? Ikke niet lijkt het....

Mja, ik blijf het wel jammer vinden dat het door dit soort dingen toch een beetje multiple gok blijft of je de juiste optie krijgt aangeboden op het juiste moment. Ik begin me er aan te irriteren, das jammer....

14. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Valt op zich wel mee. Dacht ik ook, maar ik kan nu wel aardig inschatten wat wanneer komt. Ik zou het je echter niet kunnen uitleggen. Ik kan je wel zeggen dat als je in een redelijk grote battle bent met veel unions (tegen je) en je switched tussen vijandelijke unions om aan te vallen, dat opties ook wel es kunnen veranderen.

Zo was ik net bij Nest of Eagles (ermee klaar nu dus side-questen als een malle :D moet er nog 21 op disc 1) en een van mijn unions was nog niet in een lock. Als ik de ene vijandelijke (deadlocked die ik dus kon flanken) union targette kreeg ik -geen- optie om te ressen, als ik een andere targette wél. Een beetje vaag, maar ja...

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Flink eind opgeschoten vandaag (zie ook het tijdstip O-) ), heb nu alle sidequests gedaan en de absolute conquerer unlocked. Ook heb ik alle kaarten verkend, behalve een paar laatste die bij het verhaal horen. Het is nu een kwestie van grinden in de ancient ruines. Ben er nu ook eindelijk achter waar die Magna Rock remnant van 888.888 goud nuttig voor is: bescherming tegen enthralment. Jammer dat ik nog aardig wat goud tekort daarvoor kom, want dit "dingetje" maakt die terror wing gevechten stukken gemakkelijker.

@Gakkie: Je moet eens niet zo vastklampen aan bepaalde commando opties. Zelf heb ik het ook gehaald met 10x zo weinig voorkennis als jij nu hebt (alles wat ik heb verteld heb ik de harde weg moeten leren). Zoals ik al eerder zei is het aantal sloten voor commando's beperkt, vandaar dat je niet altijd hetgeen aangeboden krijgt wat je graag zou willen hebben. Zoals TweaK al zei helpt switchen tussen unions vaak, maar tegen één sterke tegenstander zul je op je tanden moeten bijten. Waarom sla je die beesten niet over als het te lastig is? Die spirit lord beak krijg je vanzelf op een later tijdstip wel. Bij mij zeurden die helden ook al weken om necrotic metal en ze hebben het vandaag pas gekregen! :+

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Het vechten tegen die spirit lords vind ik leuk en geeft me de mogelijkheid om healing skills te gebruiken en te levellen. Ik heb ze meestal in 4 turns down en twee tegelijkertijd lukt ook prima.

En wat die battle commands betreft. Ik heb vaak in mijn hoofd al zitten wat en in welke volgorde ik wil doen en dan is het soms frustrerend dat dat dan helemaal niet kan :)

17. StreetSamurai

StreetSamurai HAMMERTIME!

Leuk Bevonden:
    0
    /agree:+ , ze zeuren idd veel om spullen die je pas later in het spel kan halen.
    beetje vreemd.
    zonet het eerste level van de dungeon gedaan...was wel kakkie 8) rende er best soepel doorheen en pagus en baulson hebben allebei 3 nieuwe dingen geleerd :D

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hoe kan ik summons krijgen ?

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Twee krijg je door een quest en eentje krijgt Rush vanzelf.

Monsters waarop je goed kunt grinden (in ieder geval tot BR 110), in de Ancient Ruines:

Grand Rockgraters
    Ancbolder (aanbevolen!)
    Greater Demons
    Terrapest (had ik niet verwacht)
    Diatryma

Bovenstaande monsters zijn goed te tackelen en leveren redelijk tot goede stat upgrades op. Oblivion wings zijn ook goed te doen, maar ik vind daar de gevechten iets te lang van duren. Op BR 110 leveren ze ook niet altijd meer een upgrade op.

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ben nu BR66. Heb alle sidequests gedaan tot aan The nest of Eagles. Behalve sidequest 11, Amnesia, omdat delen daarvan pas later beschikbaar zijn. Volgens mij kun je deze quest ook nog op disc 2 doen.

Ik heb mijn strategy aangepast in die zin dat eerst deed ik alleen maar voluit attacken, en de mobs zo snel mogelijk dood. Ik hoefde dan bijna nooit te healen. Nu heal ik elke mogelijkheid die er is, om de healing skills te levellen. Alleen mis ik echt item arts. Rush is ook nog steeds de enige met vivication....

Is er ook een skill om een hele union te ressurecten, zo ja, hoe krijg ik die ? :)

Oh enne, had ik al gezegd dat de uitgebreidheid en het steeds weer levellen van stats en skills me wel aan het spelen houdt :D

Laatst bewerkt: 20 mrt 2009

Deel Deze Pagina