1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The Last Remnant

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 jun 2008.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Die ene union moet dan wel sterk genoeg zijn ja. ;)

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb het geprobeerd met een union, Rush, Baulson, Torgal, Emmy en David, samen 8600 HP. De eerste keer ging ik gelijk dood toen de AC verscheen omdat ik teveel schade had gehad met de twee ervoor.

Volgende try kom ik met max HP aan bij AC en vervolgens gaat mijn max HP elke beurt wat verder omlaag omdat ik alleen maar weer die ^$%$##* item arts healing krijg, of ik nu 400 AP of 0 AP heb |:-

Derde poging, weer met max HP bij de AC aanbeland. In de eerste twee ronden zelfs 200k aan damage gedaan. De volgende rond krijg ik uit zijn twee attacks 5k damage. Dus ik wil en moet healen. Krijg ik %^$^&@@ 4 options slechts, waarvan geen enkele option healing inhoudt!! Dus kies ik voor play by ear en hoop dat het spel dan wel healing options gebruikt. Nee dus 8), dus game over.

Dan maar weer met twee unions geprobeerd, een superunion, zelfde als hierboven maar dan ipv david een soldier en een healing support union met Irina en David + 3 soldiers (5200 HP).

4 pogingen gedaan en die lopen allemaal hetzelfde: Elke ronde krijg ik zo'n 5000 schade en ik krijg alleen maar item arts healing, dus mijn HP gaan steady elke beurt omlaag totdat ik er geen meer over heb...

Bovendien gebeurt het ook nog regelmatig dat als ik dan maar noodgedwongen kies voor heal using item arts, er drie units item arts zullen doen, maar nadat de eerste voor zeg 2000HP heeft gehealed reassignen de andere twee naar standby of attack. WTF!!!!??!!!! Dan blijf ik steken op 5000HP die de volgende beurt keurig worden afgenomen door de AC.

Als ik niet telkens kan healen naar full health ben je in dit gevecht gewoon kansloos. Hij attacked elke attacking union + een extra attack aan het einde van de turn. Minimaal twee attacks per beurt dus. Zijn normal attack doet al zo'n 3500 damage en zijn aoe attacks varierend van 2000 - 6000 HP.

Dat is dus gewoon echt bagger game design en ben je afhankelijk van willekeur, heel veel tries en de nodige portie luck.

Als ik niet alle sidequest had gedaan had ik de normal AC gehad en had ik wellicht nog de eind cinematics kunnen zien...

Ik ga over op mijn laatste pogingen met de 4 union setup.... :eek:

3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Volgens mij moet je gewoon nog wat meer levelen. BR 107 is nou niet echt hoog als je niet op de speciale manier gegrind hebt. Zelf heb ik het ook maar net gehaald en dat ook nog met de speciale "dragon" formation. Hij heet niet de Absolute Conquerer voor niets, deze unlocked versie is gewoon veel sterker als de gewone conquerer.

Ter vergelijking, is The Fallen bij jou al plat gegaan?

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb alle quest gedaan, dus de Fallen ook. 1st try in turn 8 plat :)
    The fallen was echt een eitje, no kidding. AC is het enige wat ik nog moet en wil in het spel. Maar ik krijg bij de AC gewoon te slechte healing options en hij doet daarnaast zo ongelovelijk veel damage... en dat samen is een dodelijk combo :eek:

Off topic:
    Ik heb Infinite Undiscovery ook nog liggen en die heb ik net geinstalleerd. Mooi intro filmpje. Maar het spel lijkt me niks. Ik hou niet van actie spellen met combo's maken en op tijd op knopjes drukken en al helemaal niet in een RPG. Ik ga IU denk ik gelijk maar ff te koop aanbieden... ;)

Laatst bewerkt: 6 mei 2009
  5. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ik weet niet wat ik van deze game moet vinden. Erg gemengde gevoelens.

Verhaal spreekt me aan en het sfeertje ook alleen de combat is het net niet.

Dat strategische aspect is origineel en leuk bedacht maar ik heb het idee dat ik alleen kan kiezen uit:

aanvallen
    aanvallen met speciale aanval
    aanvallen met magie
    niks doen.

En die union poppetjes zijn allemaal hetzelfde alleen ander ras of ander wapentje tc.

ook heb je teveel poppetjes in het begin al waardoor je niet echt een band met die poppetjes krijgt.

dat vind ik erg jammer. En volgens mij kun je ook alleen wapens maken/kopen voor Rush, maar geen armor. Anderzijds kun je ook je andere poppetjes niet upgraden.

Vind het spel het gewoon net niet. Verhaal is wel erg vet en spannend

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

Still waiting ... :b:

Maar volgens mij gaat zo'n linkje er niet komen. Als je maar een target hebt dan moet je het doen met de opties die je voorgeschoteld krijgt. Er is niks wat je daar zelf aan kunt sturen...

Ik heb wat filmpjes op YT bekeken en daar zie je duidelijk dat revitalyze onmisbaar is om het gevecht te winnen. En ik krijg dus gewoon die optie nooit :mad:

Laatst bewerkt: 7 mei 2009
  7. Zer0 Hiro

Zer0 Hiro In the digital flesh

Leuk Bevonden:
    0
    Dat komt nog wel als je meer opties en meer unions kan maken, moet je ook rekening houden met welke arts waar en
    welke formaties je gebruikt. wordt nu zelf nu steeds zwaar geownd door Hell Gates. Iemand tips?

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

Nee, ik heb helaas geen tips voor je. Ik kwam zelf zonder moeite in een keer langs de gates of hell. Het is wel typisch zo'n uithoudingsgevecht: Waar mogelijk schade doen, maar vooral zorgen dat de health van je unions constant boven de 3/4 zit!

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Na 20-tal pogingen om de AC om te leggen op BR107 besloot ik tot een laatste grind offensief in de AR. Ik heb beide maps van de derde tier twee keer volledig leeg gespeeld en mijn BR tot 118 gebracht. Alle vier de unions zijn zo'n 1000 HP omhoog gegaan en natuurlijk de nodig stats en skills erbij. David heeft zelfs weapon arts geleerd, maar helaas kreeg ik nooit de optie om die te gebruiken, dus ik weet niet hoe die attack eruit ziet.

Vooral de extra HP gaven mij vertrouwen voor een hernieuwde kennismaking met de AC:
    Het gevecht met Castaneus en Roeas beheerst aangegaan en gezorgd dat ik met nagenoeg full health en belangrijker nog, zoveel mogelijk AP bij de AC aankwam. Ik krijg helaas niet echte vette damage prompts, maar ik weet de eerste 9 turns toch gestaag damage te doen. En alhoewel de healing options weer niet alles zijn, weet ik het toch vol te houden. In turn 9 heb ik de AC in het rood en gaat hij, tot mijn verbazing, in overdrive! Wonder boven wonder overleef ik de overdrive drie turns achter elkaar, om vervolgens een God of War III voor mijn kiezen te krijgen. Ook die weet ik tenauwernood te overleven, mede dankzij de extra HP van mijn unions. Vervolgens cast hij drie turns een of andere spell waardoor hij alle attacks dodged!! Ik raak dus niks meer, maar krijg wel de tijd om te healen. En dan, tot mijn verbazing en opluchting gaat hij na een dubbele weapons arts in de 15e turn down!
    Mijn eerste try op BR118 en I did it! Wooooohooo :)
    Wat me op viel was dat de AC een totaal ander gevecht leverde op de hogere BR. Minder aoe attacks en veel meer melee attacks, met name vanaf het moment dat hij in overdrive gaat. Persoonlijk vond ik dat prettiger, en ik heb hem dus gewoon met mijn 4 'standaard' unions verslagen!

De laatste twee achievements die kunnen me gestolen worden, 950GS is lekker zat :b:

Al met al vond ik het toch een leuke game, met veel diepgang, maar ook met evidente flaws. Het spel is niet echt geschikt voor een casual player imho.

TLR gaat in de verkoop \o/

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Gefeliciteerd, dat kon niet gemakkelijk zijn geweest. :thumbs:

TLR is bij lange na niet perfect, maar zeker één van de interessantere RPGs die ik de afgelopen tijd heb gespeeld. Ik kan alleen maar op een vervolg hopen (misschien niet in naam, desnoods in features), met met de ervaring die men uit TLR heeft opgedaan.

Laatst bewerkt: 12 mei 2009
  11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Het viel mij uiteindelijk heel erg mee. Had niet verwacht dat de grinding sessie in de AR veel verschil zou maken en ik was weer voorbereid op tig keer proberen. Tot mijn verbazing lukte het de eerste try :)

Ik vind dat er zeker potentie zit in het battlesysteem. Als ze daar nog een beetje op tweaken en het verkrijgen van sidequests verbeteren, dan kijk ik ook uit naar een vervolg ! TLR is in elk geval qua uren die ik eraan heb besteed verreweg het grootste spel dat ik op de 360 heb gespeeld... Dus qua value for money was het erg goed (en dan had ik em ook nog eens 2e hands) :)

Laatst bewerkt: 12 mei 2009
  12. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    hoes dit spel nu eigenlijk? is het een aanraderals je van RPGs houd??

13. Zer0 Hiro

Zer0 Hiro In the digital flesh

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel vet alleen je moet wel kunnen omgaan met de speciale manier, als je namelijk te veel levelt worden de bazen frustrerend moeilijk. Hierdoor heb ik het ook nooit kunnen uitspelen.

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dit valt dus erg mee. Ook ik heb tot ruim op de 2e disc gewoon erg veel geleveld en ik was erg hoog in BR in vergelijking met allerlei walkthroughs op internet. Ik ben ALLE verplichte bazen erg gemakkelijk langs gekomen, zelfs de beruchte Gates of Hell.

Voor de end game en de eind baas
    Absolute Conquerer
    , was ik bij mijn eerste poging zelfs veels TE LAAG (BR 107). Deze heb ik na grinden in de AR uiteindelijk verslagen toen ik BR118 had.

Wel zou ik het volgen van een guide aanraden mbt de sidequests. Die kun je nl makkelijk missen als je geen guide hebt. Aan de andere kant, als je NIET alle sidequests doet krijg je in the endgame ook een veel makkelijker versie van de eind baas!

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Het is goed te doen. Ik heb alles uit deze game gewrongen wat erin zat en het einde was zeker niet gemakkelijk, maar nog steeds goed te halen.

16. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Hey mensen!

Tussen al het geknal van Mw2 en ik ook nog bezig met TLR :)

Even een vraagje, kan je na de main quest line de side quests nog doen? Of moet je die echt doen voordat je het verhaal afrond?

Thanks

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik zou in ieder geval alle sidequests doen voordat je de sewers in gaat.

18. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Hmmm... ik loop daar echt net in rond! Nouja ik ga het wel zien, heb nog oude saves (altijd voor de zekerheid). Dus als het echt niet gaat gebeuren verder dan maar oude herladen.

Bedankt voor de reply iig :b:

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Hmm, als ik me niet vergis kun je dan niet meer terug. Ik zou een eerdere savegame proberen (als het niet te ver terug ligt). Er blijven trouwens een twee/drietal quests over die je dan wel al hebt, maar later na de sewers pas kunt oplossen. Gamebanshee.com heeft een gamepagina over TLR. Je vind daar ook een forum met een behoorlijk uitgebreide hulp faq (gericht op 1000 achievement punten te behalen). Daar heb ik zelf erg veel aan gehad.

20. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Heb deze gewonnen bij Prijzenslag 9 van Power Unlimited. Helaas nog niet binnen gehad, maar kan iemand mij vertellen of er verschil is tussen de PC en 360 versie? Heb namelijk de PC-versie gewonnen.

Deel Deze Pagina