1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] The Legend of Zelda - Breath of the Wild

Discussie in 'Games' gestart door CrazY, 28 feb 2017.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Wat voor evolutie dan? Wat is er zo baanbrekend aan dan?
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Alles wat je ziet (behalve de rand) is bereikbaar en herbergt vaak ook een geheim of iets tofs. In veel fantasy open world games zijn vooral in bijvoorbeeld berggebieden toch alleen vaste paden beschikbaar en wordt je vaak halt geroepen als je te ver de wildernis in gaat. Daarnaast is na de tutorial alles mogelijk. Je kunt overal heen en alles doen. Als jij de eindbaas wilt verslaan, kun je dat gelijk doen. Als jij gewoon de wereld wilt verkennen kun je dat gewoon doen. De main story is daarnaast ook volledig vrij, in tegenstelling tot andere open world titels. Hier komt ook weer het feit dat je op ieder moment naar de eindbaas kunt terug. Als jij voelt dat je er klaar voor bent, dan kun je dat doen.

    De wereld leeft daarnaast volledig, in tegenstelling tot de statische werelden in vele andere open world games. Heb je een bijl? Je kunt iedere normale boom omhakken, met de bijbehorende physics. Zo kun je dus een lange boom over een ravijn laten vallen om er zo overheen te lopen. Wil je de boom als bootje gebruiken op een rivier? Dan kan dat ook! Rol hem gewoon de rivier in en spring erop. Sta je boven op een heuvel met vijanden beneden? Dan hak je de boom om en rol je hem naar beneden om ze te doden (of tenminste pijn te doen). Is er geen boom in de buurt, maar kun je toevallig wel een rots, dan rol je die naar beneden. Zijn er metalen voorwerpen? Dan kun je je magneet gebruik om die op ze te lanceren. Je kunt het gras in brand steken, waarna het doormiddel van windphysics ook echt de kant op gaat van de wind, je kunt het water manipuleren met krachten en zo weer in je voordeel gebruiken. De wereld heeft ook echt een temperatuur. Koude gebieden zijn koud, warme gebieden zijn heet. 's Nachts is het kouder dan overdag en in sommige gebieden is dit naar getrouw weer extremer dan in andere. Hierop moet je je weer kleden of voorbereiden met desbetreffende potions. Je kunt alles beklimmen, regen heeft invloed op het klimmen (het wordt glad). Etc. etc. etc.

    Ik kan een heel essay schrijven, maar dat zal ik niet doen. Punt is dat dit gewoon de nieuwe standaard is wat betreft wereld op de (fantasy) open world markt in de ogen van veel experts en fans. Behoorlijk wat van de verschillende elementen zijn al eens gedaan door andere games, maar vaak niet op dit niveau en als een groot geheel. Daarom is het ook een evolutie en geen revolutie. Je kunt de game voor meer dan 100 uur spelen en je komt nog steeds nieuwe details en elementen tegen in de wereld. Kortom, waar Witcher 3 de nieuwe standaard is voor verhaal en quests op open world gebied is Breath Of The Wild dit voor de wereld.
     
    Metal Mark, Reckuuza, Zifnap en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. rudeboy

    rudeboy press play on tape

    Berichten:
    373
    Leuk Bevonden:
    7
    Mee eens.
    Open world is hier ook open world.
     
  4. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613

    Klinkt erg leuk...
     
  5. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Goeie samenvatting :) Maakt het wat duidelijker allemaal. Tuurlijk blijft het een kwestie van smaak. Vraag me soms af of een Zelda-spel net zulke goede reviews kreeg als het een andere naam had, maar ik geloof wel dat BotW vernieuwend is qua open-wereld gameplay. Het trekt mij zelf net iets minder. Ik vind een boeiende verhaallijn, een levende wereld met diep uitgewerkte karakters en (side-)questlines zoals in The Witcher veel belangrijker. Maar dat is gewoon meer mijn ding. Ik ben volgens mij ook niet echt objectief als ik een andere game met The Witcher vergelijk (:
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Inderdaad, geef mij maar boeiende characters, quests en prachtige omgevingen (graphics) dan die toch wel wat gimmicks :+
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Volgens mij zijn het in deze Zelda juist geen gimmicks. Al die features die Modder benoemde zijn op een natuurlijke wijze geïntegreerd in de gameplay. Het mooie is ook dat je niks *moet* gebruiken. Volgens mij kun je deze Zelda ook heel "klassiek" benaderen, althans wanneer het om de combat gaat.
     
  8. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Wie zegt dan dat in deze Zelda game de karakters en quests niet boeiend zijn, of de omgevingen niet prachtig? Persoonlijk vond ik de afwisselende omgevingen juist wél indrukwekkend, maar ik heb het idee dat velen zich blindstaren op een resolutie en omdat deze geen 1080p (of hoger) is zou het niet mooi zijn. Breath of the Wild is persoonlijk vele malen mooier en indrukwekkender dan andere games die wel in een hogere resolutie draaien.
     
  9. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik merk wel dat ik er nu echt doorheen aan het rushen ben. Ik deed eerst 2 weken over het eerste Devine Beast, en de 3 andere had ik in 2 dagen gehaald. Alle gebieden heb ik inmiddels ontdekt en ben echt van Shrine naar Shrine aan het lopen. Het enige waar ik nog niet geweest ben is Hyrule Castle omdat ik bang ben dat het daarna dan echt is afgelopen.

    De sidequests zijn inhoudelijk niet echt boeiend.
     
  10. Barbabravo

    Barbabravo Active Member

    Berichten:
    1.068
    Leuk Bevonden:
    411
    Graphics zien er indd ziek uit. Personages zullen vast ook boeiend zijn, tenzij je ze gaat vergelijken met echte RPG's, wat Zelda natuurlijk niet is, dus dat is ook niet helemaal eerlijk. Je kan Zelda, The Witcher, Skyrim etc. ook niet in hun geheel met elkaar vergelijken vind ik. Hoeft ook niet. Duidelijk is wel dat BotW een geweldige open-wereld heeft. The Witcher ook, Skyrim, Red Dead Redemption etc ook, allemaal op een andere manier.
     
  11. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Blijf het wel een beetje vreemd vinden om een console een cijfer te geven, aangezien er nog veel gaat veranderen en een console zo goed is als z'n content.
     
  13. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Je moet het zien als de console op dit moment. Momentopname. Ben het met je eens verder.
     
  14. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Hmms bijna uitgespeeld maar morgen ga ik op vakantie. Denk niet dat ik het ga halen. Dan maar 3 maanden wachten haha
     
  15. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Totaal geen Zelda fan, maar deze game is echt episch. Heb de Wii U in jaren niet aangeraakt en heb nog nooit een Zelda gespeeld omdat ik vroegah alleen maar bezig was met Mario Kart 64 en Golden Eye. Open wereld is wel echt te gek! Nu al een aantal kaarten vrij gespeeld en kom er net achter in de video's dat je ook kan paard rijden :+. Maar alles te voet is ook wel te doen.

    Nu eerst maar paard fixen...Waar haal je die beesten, kopen voor 3000 ruppies?
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Gewoon vangen en bij zo'n punt brengen ;) (stal)
     
    Metal Mark vindt dit leuk.
  17. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Top! Wat doe jij met zwaarden die je voor sommige questen/eindbaasjes krijgt? Spaar je deze of heb je zoiets van 'alles kan kapot'. En wat doe je met die schroeven/assen van die beesten? Ik spaar alles, maar heb geen idee wat ik er mee moet.
     
  18. bulletproof010

    bulletproof010 Hey! Listen!

    Berichten:
    1.818
    Leuk Bevonden:
    1.085
    De schroeven en assen heb je nodig voor ancients weapons en gear die je kan kopen in Akkala tech lab en je kan in Hateno tech lab je bommen en andere abilities upgraden ermee.

    Meeste meeste wapens sla ik gewoon kapot, je krijgt ze toch snel weer nieuw en ik markeer ook ff op de map waar ik een bepaald wapen gehad hebt zodat ik die later weer kan halen als ik dat wil.

    En het Master Sword gebruik ik alleen op guardians en op bazen in de Dungeons aangezien het master sword bonus damage doet op Ganon en alles wat door calamity Ganon beinvloed word.
     
  19. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Uitgespeeld. Misschien dat ik de laatste 20 shrines nog ga opzoeken. Het is een spel dat ik blijf spelen, maar ook nooit een echt wow-gevoel geeft.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  20. bulletproof010

    bulletproof010 Hey! Listen!

    Berichten:
    1.818
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Hoeveel uur heb je de game nu gespeeld als ik vragen mag? :)
     

Deel Deze Pagina