1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Wii] The Legend of Zelda

Discussie in 'Games' gestart door OniRyo, 19 mrt 2011.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Is de MQ nu wel moeilijker op de 3DS? Vriend van me heeft de game en zegt dat de vijanden 2x zo hard slaan. Ik kan me herinneren dat dit op de NGC niet zo was.
     
  2. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    The Legend of Zelda Producer Eiji Aonuma, heeft in een interview met Famitsu allerlei ins en outs van The Legend of Zelda: Skyward Sword besproken.

    In het interview vertelt Eiji Aonuma dat Zelda in het spel geen prinses is. Ze wordt ontvoerd en het is aan Link om haar te redden. Aonuma beschouwt Skyward Sword als een school musical. De vogelrace uit de E3 demo is hier een voorbeeld van. Link neemt het op tegen zijn klasgenoten in een race, maar één van hen is zijn rivaal en zal vaker in het spel terugkeren, omdat hij een oogje heeft op Zelda.

    [​IMG]

    Het spel begint in Skyloft, een stad die in de lucht zweeft en je zult er vaker terugkeren. Eiji Aonuma vergelijkt Skyloft met Clock Town uit The Legend of Zelda: Majora's Mask. Skyloft verandert constant en er zijn sidequests en inwoners die aansluiten en invloed uitoefenen op het verhaal. Link en Zelda gaan naar dezelfde kostschool en er zijn leerkrachten en een schooldirectie. The Legend of Zelda: Skyward Sword heeft daardoor een andere setting dan voorgaande Zelda's.

    Aonuma merkte op dat in voorgaande Zelda's de tofste en meest vernieuwende items pas later aan bod komen. Link vindt in de meeste Zelda spellen eerst zijn standaard uitrusting, omdat het past bij de basis van Zelda-games. Hierdoor werden de nieuwe items vaak vergeten of nauwelijks toegepast. Miyamoto vond dat het moest veranderen en heeft ervoor gezorgd dat veel nieuwe items in een relatief vroeg stadium van het spel geintroduceerd worden.

    [​IMG]

    In eerste instantie hebben de inwoners van Skyloft geen idee dat er een wereld onder de wolken bestaat. Het is voor hen normaal om te vliegen op vogels. Pas wanneer Zelda ontvoerd wordt ontdekt men dat er een grote wereld bestaat buiten Skyloft. Het is voor de bewoners van Skyloft een gewoonte om een vogel te bezitten en Link heeft een rode vogel. De rode vogel blijkt zeer speciaal en onder andere Link's klasgenoten zijn jaloers op hem. In het spel blijkt dat Link de vogel nodig heeft om het land onder de wolken te bereiken. Aonuma zegt dat de band tussen Link en zijn vogel een lotsbestemming is, zoals we dat vaker zien in de Zelda-serie.

    Ghirahim is één van de eerste mysterieuze vijanden die Link ontmoet. Hij is niet onder de indruk van Link en probeert zijn zwaardaanvallen tegen te houden met zijn vingers. Hij is vergelijkbaar met Dark Link uit eerdere Zelda-games en kan de moves van Link voorspellen. Een aantal vijanden kun je verslaan door lukraak met je zwaard heen en weer te zwaaien, maar het is onmogelijk om Ghirahim met die strategie te verslaan. Aonuma is van mening dat Ghirahim een goede nieuwe eindbaas is en hij zal gedurende het spel veranderen.
    [​IMG]

    Het verhaal van The Legend of Zelda: Skyward Sword richt zich op de creatie van het Master Sword en het spel zal tevens de oorsprong van Ganondorf uitleggen. Als je de game speelt zul je volgens Aonuma de gehele Zelda verhaallijn beter begrijpen. Als je The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D speelt en vervolgens The Legend of Zelda: Skyward Sword dan zullen veel verhaalelementen verduidelijkt worden.

    Eiji Aonuma bevestigt dat The Legend of Zelda: Skyward Sword af is, maar voegt toe dat men nog bezig is met fine-tunen. Het was oorspronkelijk de bedoeling om al het werk ten tijde van de E3 in juni af te hebben, maar omdat het zo een immens groot spel is geworden hadden Shigeru Miyamoto en Eiji Aonuma nog niet ieder aspect van de game kunnen spelen en testen. De Engelse versie van de game wordt momenteel vertaald naar andere Europese talen en Aonuma dringt aan op een gelijktijdige wereldwijde release om te voorkomen dat het verhaal voor de release al bekend is. Toch kun je volgens hem, zelfs wanneer het verhaal al gedeeltelijk verklapt is, veel plezier halen uit het spel.

    Bron: N1ntendo.nl



    Damn dit is wel heel interessant!, ik ben benieuwd naar het verhaal.
     
  3. Silverlink

    Silverlink Sage of Darkness

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien handig om het tussen spoilers te zetten!
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Iemand?

    Grappig om te lezen dat naast Ganon nu ook iemand anders een oogje heeft op Zelda ;)
     
  5. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Dan kan je wel alles een spoiler noemen van wat je ziet van Skyward Sword, lees gewoon niks van Skyward Sword als je er niks van wilt weten, dit valt nog best mee qua spoilers :+.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2011
  6. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Niet enorm groot nieuws maar een leuk weetje! ^_^
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2011
  7. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    hopelijk laten ze dit weten omdat ze met een remake bezig zijn voor de 3ds
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Lijkt me wel na het succes van OoT. MM is ook nog eens beter dan OoT dus die wordt helemaal een succes :)
     
  9. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    heb ocarina of time ook nog steeds niet uitgespeeld
     
  10. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Speel je niet veel dan?
     
  11. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    Regelmatig wordt Navi groen en verschijnen er van die glinsteringen/sterretjes bij, terwijl er verder niets te zien is of wordt aangegeven. Weet iemand wat dit betekent?


    Tevens heb ik een vraag over de 1 na laatste kamer voor je naar de Boss van de Shadow temple gaat. Daar heb je een half afgebrokkelde pilaar met een hartje er op en bovenin tegen de muur ook een aantal hartjes (life energy)..



    Ik snap niet hoe ik daar bij moet komen?
     
  12. Grievous NL

    Grievous NL Active Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    7
    weinig tijd maar ben al bij de shadow tempel
     
  13. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Impressie (op basis van 40 uur)

    Ik heb de 3DS praktisch gekocht voor dit spel, mijn 2de playtrough, en hierbij mijn impressie. Ik haal er gewoon een aantal punten bij die elders niet echt worden belicht.

    Positief:
    Het spel oogt erg mooi, geluid is ook prima, ik houd wel van midi en de framerate is ook netjes. Het speelt goed doordat je meerdere wapens via de touch screen kan assignen en tja, het speelt en ziet er goed uit. Echter...
    Beste tempel imo: de shadowtempel, weer veel elementen waarvan de jonkies waarschijnlijk niks van begrijpen maar die er voor mij van getuigen dat dit spel ook een soort volwassener karakter wil hebben.

    Negatief
    Toch, negatief, volgensmij viel het mij tijdens de run op de N64 ook al op. Er zijn veel side quests maar ze worden niet goed aangegeven. Je wordt er niet mee geholpen. Je main quest is duidelijker dan duidelijk, maar:

    --> vanaf mask 2 is het volstrekt onduidelijk wat je moet doen ????
    --> 40 uur gespeeld en 15 hartjes, waar de fuck zitten die heart pieces dan??
    --> hyrule town als je een kind bent, veel mensen maar welke quests zijn hier eigenlijk?
    --> waarom heb ik geen ice arrow terwijl ik al door heel hyrule ben gegaan?
    --> waarom kan ik in goron city niet over de lava met mijn extended longshot?
    --> waarom heb ik maar 30 pijlen als max en 3 glazen potjes?
    --> hoe kan je 10 poes vinden als ze zelden te voorschijn komen.
    --> waarom wordt er niet aangegeven hoeveel skultulas er zijn of wordt per gebied gezegd hoeveel daar nog zijn? Ik heb er nu 68

    Best wat irritatiepunten, het is ook hierdoor dat dit spel eigenlijk wat is gezakt in waardering. Ben blij met mijn aanschaf maar ALTTP is wat gestegen en OOT is wat gedaald.
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zijn allemaal pluspunten voor mij. Eindelijk een keer iets wat niet mainstream is!
     
  15. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Uhm, zijn dit serieus minpunten?, met de maskers kan je er wel achter komen als je met mensen praat bijvoorbeeld dan weet je dat ze ergens naar opzoek zijn, het is puzzelen maar het wordt zeker wel aangegeven op rare punten en soms natuurlijk niet... waar je zelf achter moet komen.

    En over de Skulltulas er staat gelukkig nog hoeveel je er moet en als er wordt gezegd waar je wat mist dat vind ik het naar mijn mening ook wel veel te makkelijk als je weet waar je alles mist, dit systeem vind ik veel beter.

    Als je serieus alles zoekt en het echt niet kan vinden... ga dan naar Gamefaqs.com of wat dan ook :+, deze sidequests zijn gewoon niet bedoeld om het binnen no time te vinden... vind ik dan. ik had vroeger op de N64 Ocarina of Time echt niet normaal gespeeld om uit te vinden wat te doen met alle Sidequests mijn engels was ook vrij slechter dan nu though :+... maar met het laatste masker kwam ik er echt niet meer uit... tot dat ik opeens met geluk iemand vond rennen...!.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2011
  16. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een onzin om dan maar te zeggen dat het niet mainstream is (dit spel). Zelda OOT is qua mainquest juist één waarbij je flink aan het handje wordt genomen. Bij de side quests moet je echter maar ruiken waar alles is. Snap sowieso niet waarom "main stream" erbij wordt gehaald om goed te praten dat het met de side quests gewoon warrig is!
    Links Awakening, A Link to the Past, Ocarina of Time, Twilight Princess, Minish Cap, ohja ook nog Majroas Mask, ik heb ze allemaal uitgespeeld. Maar het viel mij bij de playtrough van OOT echt op dat ze het met de Sq's rommelig hebben aangepakt!.

    Neem nou dat van die maskers, de eerste is duidelijk. Een wachter waar je vaak langs komt, die vertelt dat hij iets zoekt. En daarna? ik heb voor m'n gevoel met iedereen gepraat. Nog iets, een heks zoekt iets uit the woords. Ik heb haar vis, bugs en een feetje gegeven. Alle items werden voor haar neus gebruikt maar geen reactie.

    In eerste instantie wilde ik dit spel even 100% completen, maar nu heb ik vooral iets van "als het zo moet" laat dan maar. Ook dat verzamelen van dingen, in Gears 2 heb je tenminste een indicatie per chapter van wat je nog moet vinden etc. Hadden ze bij OOT wel via de Sheikah stones kunnen doen.

    Spel krijgt van mij nog steeds een dikke 9, maar er had veel meer in kunnen zitten. Water tempel tja, ik denk dat iedereen daar 1 sleutel te kort komt. Ik ontdekte het en de manier waarop is euhm raar.
    volgens de water technieken gaan de blokjes buiten het binnenste gebouw in de andere gebouwen vaak niet omhoog of omlaag als je het water level verandert, in het middelste gebouw gebeurdt het dan weer wel. Wel fijn btw dat ze duidelijk hebben aangegeven waar de switches zijn, alhoewel dit niet het moeilijkste was
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2011
  17. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Maar ik vind dat ze het juist leuk hebben aangepakt! :+, ach ieder zijn mening. en inderdaad met de Water Tempel.
     
  18. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Blijkbaar wil je weinig moeite ergens voor doen. Daarnaast zijn er genoeg personen die je aanwijzingen geven. Dus of je snapt ze niet, praat niet met ze of leest het niet.
     
  19. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met van alles gepraat, alle items geprobeerd en toch zijn ze niet opgelost. Via Gamefaqs heb ik het zo, maar ik vind het slecht dat dat nodig is.
     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Voor zo ver ik weet is dit ook nog in iedere Zelda zo geweest hoor.
     

Deel Deze Pagina