The Matrix: Reloaded (PAS OP: SPOILERS)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 15 mei 2003.

1. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien vanavond The Matrix: Reloaded in premiere gaat open ik dit topic voor de mensen die WEL al zijn geweest en willen praten over hoe de film is geweest, dus met spoilers.
    Mensen die de film nog niet hebben gezien kunnen hier verder praten.
    Dus als je de film hebt gezien vraag ik dus niet in die thread spoilers te posten, daarvoor is deze thread:)

2. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga er vanavond naartoe :) en zeg dus nog wel of ik hem goed vin of niet

3. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jammer kan ik NOG niet gaan

4. RoCkEFeLLeR

RoCkEFeLLeR veelveelgroot

Leuk Bevonden:
    0
    NIemand heefty die fokking film nog gezien
    jij spaced em bonez

5. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg toch voor vanavond apo -_-
    Lees de post eerst eens voor je commentaar geeft.

6. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    ik hoor zeer negatieve reacties uit amerika, maar ik ga hem toch kijken.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jij gaat ongetwijfeld ook naar "Matrix Reloaded" kijken in je favoriete Kinepolis-bioscoop, niet? Wel blijf dan zeker in je knusse zetel zitten tot de aftiteling na de film volledig voorbij is, want dan mag je je nog op een heel bijzonder extraatje verheugen: er is namelijk een exclusieve twee
    minuten durende trailer gemonteerd van "Matrix Revolutions" na de hoofdfilm. Je kan dit voorsmaakje op "Matrix Revolutions" alleen zien na "Matrix Reloaded". Het betreft trouwens het eerste fragment dat vrijgegeven wordt van het derde deel uit het Matrix epos

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben een van de gelukkige die hem al heeft mogen aanschouwen .. en ik heb dubbelle gevoelens... hij is goed vergeet dat niet, het is de Matrix, maar de Kung Fu vind ik een beetje over done ... de film zit barstends vol sfx een must voro het oog ... maar hier door kan je de plotline missen en is het een film die over "niets" gaat ... ook is het belangrijke eindpleidooi van de Francois mij iets te langdradig ... al met al is dit wel een film die je moet gezien hebben (maar het is geen Empire Strikes Back of geen Godfather part II)

Ik denk dat de trilogie die alles topt Lord of the Rings is en helaas niet de Matrix ... tenzij het plot duidelijker word in deel III

NB ik heb sterk het gevoel dat NEO niet the One is

9. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    tja

dat had ik ook verwacht

super special fx en lekker veel actie... maar een veel minder goed verhaal... een typische sequel dus...

10. RoCkEFeLLeR

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je bijna voor 90% verzekeren dat nog niemand op het forum THe Matrix : Reloaded heeft gezien.

Maarja, ik ga er over een uurtje naartoe, dus je hoort het vanavond wel.

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb hem gezien ... hij is goed geloof me .. en het is niet echt een sequel een deel II, omdat de eerste een kas succes was, maar wel een geplande vervolg ... Het verhaal heeft niet echt een einde (vandaar dat revolutions zo snel komt) ... de gesprekken zijn goed en diepzinnig ... maar door de actie vergeet je te luisteren en word je gevangen door de matrix ... ik ga er zeker een 2de, 3de en een 4de keer heen ... maar mijn eerste reactie was ... niet helemaal de matrix

12. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Juist wel helemaal The Matrix, alleen wist je niet dat dit erachter zat. Alles heeft een doel in the matrix en als je hem meerdere malen hebt gezien zullen die doelen ook duidelijker worden. Dat was bij de eerste film en ook bij de 2de.

***SPOILER***

Je krijgt meer van The matrix te horen en ze vertellen je hoe het programma werkt en de actie is ZOOO vet. Ze hebben eindelijk door hoe je moet vechten (de kung fu in deel 1 was soms dramatisch slecht kwa techniek dit deel zijn ze echt goed). Wat ook leuk is, is dat je ook de andere schepen leert kennen.

De humor is zeker goed en beter als het eerste deel. Die fransman is zeker een van me favorieten, fantastisch wat hij allemaal verteld en absoluut niet langdradig want er zit de ene betekenis is na de andere. Alleen ik miste het even op het moment als hij de maker van the matrix ontmoet, dan gaat het me allemaal even te snel dus ik moet hem zeker nog 2 of 3 keer zien voordat ik dat doorheb. Wat ik toch zwak vond voor mijn gevoel was dat Trinity weer tot leven kwam, ik voelde met neo mee toen ze dood ging maar toen ze weer tot leven kwam had ik zoiets van. Tja word wel routine als dat zo doorgaat. Maar zeker een vette film.

***END SPOILER***

13. RoCkEFeLLeR

Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal eens met wixx
    Vette film , alleen (heel klein beetje) jammer van het einde...
    Maarja , Revolutions gaat dat allemaal weer goed maken.
    Geen verder commentaar...

14. Wamparampa

Wamparampa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Erg goede film, ga hem zeker ook nog een x kijken.

Maar DE trilogie blijft natuurlijk de heilige originele Star Wars trilogy, niet de SE's ofcourse.

15. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het een erg toffe film. Prachtige actie en nog steeds een goed verhaal. Hopen dat de DVD snel komt.

16. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    Vond de film ook erg goed.

Maar er waren wel wat min puntjes.

- Er werd veel te veel geouwehoerd in de film
    - Smith is een lachertje geworden en je neemt hem niet meer serieus
    - Trinity is vet oud geworden. ze is echt niet lekker meer

Verder waren er wel hele gave dingen in de film verwerkt. Vooral de snelweg scene is super cool.

17. JanKost

JanKost Console Freak!

Leuk Bevonden:
    1
    is trinity zo oud geworden dan??

18. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Nee, maar je gaat opeens dingen zien als je op een groot scherm kijkt. Op tv zal ze weer zo jong zijn als in the matrix.

Ik vind Smith geen lachertje geworden want ze hebben nog steeds problemen met die gezt en ze krijgen hem niet neer. Omdat hij zichzelf kan kopieren is hij zelfs machtiger als eerst. Er word veel geouwehoerd omdat er weer een basis gelegd moet worden voor nieuwe informatie over de matrix, ik neem aan dat die vragen worden beantwoord in revolutions.

19. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Ik heb tijdje terug een gedeelte gezien. Bij een film freak. Het was bagger kwaliteit op zijn pc! Had ie van één of ander server.

Ik heb niet mee gekeken aangezien ik hem op het witte doek wil zien. Anders is de lol eraf. Van het stukje dat ik zag is ie wel top. Hij zelf vond 1 beter.

cya

20. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Op een site las ik net een redenering van hoe de matrix eindigd (in revolutions). Hij zei een mogelijkheid is dat er iets gebeurd bv. dat de machines winnen of iets anders en dat Neo daarna weer wakker word voor zijn computer (zoals in deel 1).

Okee het klinkt een kut einde maar heeft het niet alles als je goed doordenkt??

*SPOILER*

Namelijk de maker van the matrix geeft hem de keuze van die 2 deuren. Hij kiest de matrix inplaats van zion te redden. Als hij zion had gered had hij 15 mannen en 7 vrouwen uit mogen kiezen om zion opnieuw op te bouwen. Als dat dus gebeurt zou betekenen dat zion opnieuw word opgebouwd maar dan gebeurt toch weer hetzelfde? Want dan gaan later weer machines bouwen en die machines nemen alles over enz. Dan moet er ooit weer iemand komen die the one is (er gingen neo al 5 voor ofzo).

De makers houden van rebirths en reincarnaties ook is het zo dat een machine altijd hetzelfde doet na een periode, ook blijven ze erop hameren dat alles "ment to be" is. Ik vind het een apart einde en het is ook een soort happy, maar toch niet happy einde (past in stijl van the matrix, einde deel 1 hij is the one maar wel de hele crew is dood, deel 2 die gezt die hem wilde vermoorden leeft nog als enige van zion en zion is helemaal kapot). Ik zeg niet dat dit het einde is maar het kan heel goed het einde zijn, wat denken jullie??

Deel Deze Pagina