1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

The next generation consoles

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Xwon, 24 nov 2008.

1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Oh ja, nog een punt ter verbetering bij de nieuwe xbox: hopelijk kunnen ze die stekker (dat grote blok formaat koelkast :+) wat kleiner maken.

2. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    maar Apple probeert ook nogal door te komen op verschillende markten (zie mac, ipod, iphone)
    zouden we van hun ook niet gameconsoles kunnen gaan krijgen?
    de strategie van mac is namelijk op dit moment verschillende markten te veroveren (zo proberen ze nu windows weg te werken met hun mac door verschillende scholen contracten enzo te laten tekenen voor goedkopere macs)
    dus wie weet komt er dus een 4e keuze bij.
    ook hoop ik dat elke Next gen console in ieder geval blu-ray heeft (tenzij er dan al weer een ander formaat is)

3. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Tsjah, bij ons op school hebben ze ook macs hoor (middelbare school).
    Maar dat zijn er misschien maximaal een stuk of 50, daarnaast hebben ze, ik gok maar wat, 150 pc's ofzo. Ik denk niet dat op korte termijn de mac veel gebied zal veroveren, omdat de pc nog te mainstream is, en 2 verschillende OS'en is teveel van het goeie om aan leerlingen voor te schotelen.
    Dus ik denk ook niet dat Apple zich binnenkort op de gamesmarkt zal begeven, dan moeten ze eerst maar eens wat relaties op doen door eens wat meer games naar hun mac te trekken. (En nee, ik hoef geen lijst van spellen die uit zijn gekomen op de mac, het zijn er gewoon niet veel relatief gezien)

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Het zal zo maar eens kunnen dat MS er niet voor kiest om Blu Ray in de nieuwe console te stoppen... Voor hetzelfde geld blazen ze HD DVD nieuw leven in maar dan puur en alleen om de games op uit te brengen (meer opslag). De naam hoeft natuurlijk niet HD DVD te worden aangezien daar een smet opzit maar de mogelijkheid is er om de techniek te gebruiken onder een andere naam.

Blu Ray is nog steeds niet een mainstream media drager terwijl het toch al 3 jaar op de markt is....
    Apple is nog steeds niet over op Blu Ray, ook VISTA of de opvolger besteed er weinig tot geen aandacht aan...

MS is in de console markt gestapt om van het " computer op de zolder imago" af te stappen en naast de tv komen staan was hun doel.
    Niet alleen voor games maar wat kijkt/luistert de massa... Films en muziek.
    De deal met Netflix geeft aan hoe ze in deze markt willen staan.
    Ik kan me voorstellen dat ze de komende generatie zich gaan focussen op echte HD movie streams/downloads en Blu Ray laten voor wat het is. Ze helpen er alleen hun concurrentie mee.

Als ze kiezen voor een HD DVD games format hebben ze minder risico op piraterij aangezien bijna niemand zo'n brander heeft, minder risico dus. DVD fabrieken zijn voor een appel en een ei om te bouwen dus ook weinig extra kosten...

Laatst bewerkt: 26 nov 2008
  5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Nope! (en de fall update bevestigde mn gelijk). Nou ja, tot nu toe dan.

Het verbaasde me nogal hoe weinig Microsoft de hd-dvd ondersteunde/hielp. Als ze een xbox360 versie hadden gemaakt met ingebouwde hd-dvd speler, dan had dit enorm geholpen.
    Echter: juist omdat ze dit niet hebben gedaan waren ze prijstechnisch in een groot voordeel en de blu-ray heeft de ps3 behoorlijk marktaandeel gekost!
    Dit heeft echter er wel voor een groot gedeelte voor gezorgd dat mensen voor blu-ray kozen!
    Je hebt trouwens helemaal gelijk: hd-dvd was veel goedkoper om te fabriceren en verder ontwikkeld (toen).

Ook ik zat na de dood van hd-dvd te springen om een blu-ray add-on voor de xbox360 (waar ze absoluut al geruime tijd een werkend prototype van hebben), maar deze kwam maar niet. (daarom heb ik de ps3 erbij gekocht).

De enige reden dat dit niet gebeurde moest zijn omdat Microsoft niets ziet in schijfjes met hd (blu-ray hd-dvd) maar alleen in het streamen van hd (huren/kopen).
    Na de fall update kunnen Amerikanen al kiezen uit 300 hd films/series om te huren via streaming.
    Het zou mij sterk verbazen als er nog een blu-ray add-on zou komen, al zou dit toch wel wenselijk (maar te laat) zijn. Dit omdat niet overal snel internet is en er is toch twijfel of de streams dezelfde kwaliteit hebben als echte blu-ray schijfjes.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dat klopt inderdaad, streaming content staat nu nog in de kindershoenen en je maakt je doelgroep er een stuk kleiner mee...
    Toch vind ik het vreemd dat MS en Apple in hun OS'n nog steeds geen volwaardiger BR ondersteuning hebben...

7. yojesse

yojesse Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik het mee oneens. Ik denk dat Apple wel een gameconsole gaat uitbrengen maar of dit van de PS4, Xbox 3 en Wii 2 gaat worden weet ik nog niet. Misschien ook wel tussen de PS4 en PS5 zeg maar in.

Apple heeft laatst (nou niet laatst een half jaar geleden) iets aangevraagd waardoor ze ook een gameconsole zeg maar mogen maken ofzo... En relaties hebben ze niet echt maar ze hebben wel EA aan hun kant en ik denk dat Apple wel meer voor elkaar krijgt als ze maar een programmeringssyteem ontwikkelen die veel op de Xbox 360 of PC lijkt.

Ik denk dat het van Apple heel slim zo zijn om de Apple TV te laten liggen en dan een iGame ofzo te maken en dan iTunes daarin integreren en alle functies van Apple TV er ook in te stoppen. Misschien horen we wat op MacWorld 2009 of 2010. \o/

Of gewoon ingebouwde voeding! Dus alleen maar een klein stekkertje naar het stopcontact ! Heb je ook weer plek voor een andere koelkast :+

8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dit klinkt meer als "wishfull thinking" dan dat het realistisch is....
    Op de Iphone en Ipod touch kun je leuke games spelen inderdaad.

Het gerucht dat Apple een gameconsole gaat maken komt iedere generatie consoles weer terug maar iedere keer klopt er niets van.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.827
    Ik vraag me af of ze in de volgende generatie genoeg kracht zullen hebben om raytracing te gaan gebruiken in de games.

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik hoor een nieuwe term. Wat houdt dat in?

11. Sherman

Sherman Guest

Hmm eerst maar eens mn huidige console zonder klagen repareren M$.... :mad:

Nee maar ik denk dat MS met deze generatie idd een goede basis heeft gezet, Sony gaat het moeilijk krijgen, Wii gaat voor casual, en alle hardcoreders gaan naar MS. :)

12. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Volgende generatie zal misschien ook gaan werken met 3D schermen (of is dit te toekomstig gedacht 8))?

Ik weet ook niet wat het betekend Hybrid

13. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk en hoop dat het nog een tijdje duurtO-) Ik heb nog maar een PHILIPS matxhline 100hz 60cm 4:3 beeldbuis:lol:

14. EL RIFLE

EL RIFLE paf!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat betekent dat nou?????.....ben ongeduldig!

ray:gamen met de snelheid van een "ray of light" 8)
    of
    ray:gamen met de kracht van "Sugar Ray Leonard":)

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Het heeft met dynamische lichteffecten te maken. Maar er is zo filmpje op Youtube waar ze het laten zien met behulp van 3 Playstations!

Maar verder weet ik het ook niet.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.827
    Raytracing houdt in dat we in plaats van hou reflecties, schaduwen etc nu in games doen het gaan doen zoals het in de echte wereld gebeurt.

Dit houdt dus in dat de stralen die vanuit een lichtbron komen berekend worden en zo de schaduwen, reflecties, watereffecten(breking van het licht op water) etc. zo precies en realistisch mogelijk zijn. Echter al die berekeningen kosten heel wat rekenkracht, vandaar dat het (nog) niet mogelijk is.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dus als er een wolk is, dat die dan het licht tegenhoudt en dat er dan minder schaduw op de auto komt omdat die wolk het tegenhoudt?

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.827
    Zo zou het inderdaad moeten werken, mits er ook met volumetric clouds gewerkt wordt etc. Maar laten we niet zover in details gaan, want dan blijf ik uitleggen. Maar dat zou inderdaad ook werken.

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat is toch gewoon high dynamic range lighting? (hdr dus)

Dat zit volgens mij al in Assassin's Creed toch? Als Altaïr aan het klimmen is, dan zie je het licht van de zon schijnen en je merkt gewoon dat er een wolk voor komt te zitten.
    Hoewel ietwat eentonig vond ik de game een van de grootste belevingen van vorig/dit jaar!! Deze lichteffecten en de graphics waren adembenemend mooi!

Vorig jaar heb ik trouwens een mail gestuurd naar Philips. Ik vond hun ambx light wel grappig: een set met speakers met daarbovenop led lampen die meekleuren met de game. Er zat ook een fan bij voor wind en een trilplaatje voor onder de polsen (mwah).

Het leek me wel wat om met de game meekleurende leds te hebben, maar dan wel met de xbox360.
    Ik kreeg als antwoord dat ze wel bezig waren met de ontwikkeling daarvoor en dat het plan was dat dit er zou komen. Helaas heb ik het nog niet gezien.

Een Philips Aurea idee, maar ik irriteer me nog aan dat lcd en hij is te klein.
    Zo'n Ambx zou een goede oplossing zijn!

Overigens zag ik laats ook dat ze toch wel bezig zijn met die trillende stoelen die dus reageren op wat er in de game gebeurt.
    Een stoel is weer zo lomp, maar wat denken jullie van een vest die trilt als je in Gears of War doormidden wordt gezaagd wraaaaaaaaah!!!!:D

20. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Nee vind ik niks, heb er persoonlijk niks mee. Hoewel ik wel denk dat dat ambilight echt wat toe kan voegen aan je game ervaring, dat vind ik ook tof. Maar die andere onzin erbij hoeft van mij niet.

Deel Deze Pagina