The next generation consoles

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Xwon, 24 nov 2008.

1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Oh ja, nadat de xbox360 werd gekoppeld aan de dvd verhuur Netflix zodat deze hd content kunnen huren dmv streaming, komen nu 2 blu-ray spelers van Samsung (reeds bestaande spelers die een firmware-update krijgen) èn een LG hdtv met dezelfde mogelijkheid.

Het gaat ineens hard hoor!

http://www.engadgethd.com/2008/11/26/lgs-bd300-next-in-line-for-hd-netflix-streaming/

Heel hard, want LG komt ook maar meteen met een 3d lcd
    http://www.engadgethd.com/2008/11/26/lg-to-launch-one-or-two-3d-tvs-in-2009/

Laatst bewerkt: 26 nov 2008
  2. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Tja de nieuwe generatie consoles,dat gaat weer vet worden natuurlijk als het aankomt op graphics en gameplay.
    Maar als ik nu al zo naar de games kijk wat er is op zowel 360 en PS3,ja dan denk ik niet dat de games groter gaan worden in zijn spelwerelden maar misschien nog kleiner zelfs.

Met nieuwe technologie betekent de keerzijde een complexere inhoud kwa games,er gaat nog meer verwacht worden van developers en ik vraag me af of de spellen makers het wel nog kunnen bijbenen allemaal.
    Bijvoorbeeld de games die nu veel bugs hebben,iets zegt me dat dat komt omdat de developers gewoon nog niet een perfect gepoleist product af kunnen leveren omdat het allemaal te snel gaat en steeds meer van hun verwacht gaat worden.
    Wat mij betreft mogen ze zich meer gaan richten op gameplay dan graphigs,neem PGR3 wat toen uitkwam met de 360,een visueel hoogstandje maar had geen intersante gameplay en haalde het nivo bij de lange na niet van PGR 2 en ging het echt puur om de kracht van kijk eens wat de 360 kan.
    En dat gaat ook weer gebeuren met de volgende generatie,let maar op.:)

3. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Oh dat ben ik niet met je eens hoor, wat betreft kleinere spelwerelden, zeer integendeel zelfs.

Games als Assassin's Creed en GTA4 zijn de voorbode voor wat er aan zit te komen: gamens met een gigantische speelwerelden.

Kom ik meteen op nòg iets waar ik al lang op zit te wachten: een realistische Parijs-Dakar achtige game, waarbij je echt moet navigeren en zwaar kunt verdwalen. Dus niet die gebaande stroken waar je in moet blijven, maar echt navigeren in ongerepte natuur/bergen/woestijn.

Een roadmap die je moet volgen en als je dan dat trackir hebt, dan zou dat een geweldige gameplay opleveren.

De bugs, dat is vervelend. Maar komen die niet gewoon omdat de developers echt met de nieuwe 3d technieken van de xbox en ps3 moesten leren omgaan.

Overigens kom ik weinig bugs tegen, alleen de tearing in Assassin's Creed was behoorlijk.

4. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Wacht even,nu zeg ik ook niet dat alle games zo zullen worden in de toekomst.
    Maar wat ik bedoel is de zogeheten complexe hardware weer uitgedokterd moet worden,en de ontwikkelaars moeten voor een nog grotere game hun kennis en teams gaan uitbreiden om goede games te maken en tijdig af te leveren.

Een grotere spelwereld met imense graphics kosten heel veel tijd en durf,de druk word steeds groter en er zal niet altijd tijd zijn om de games bugvrij te houden met zijn releases iets wat we nu al zien gebeuren bij sommige games algemeen.
    Ook maak ik me een beetje zorgen over het realistische wat gamers wensen,maar tot hoever willen we dat dat gaat vraag ik me dan af?
    Gamen moet leuk blijven voor iedereen,en als ik nu naar World of warcraft kijk begrijp ik gewoonweg niet dat velen daar hun tijd insteken.
    Een massa spelwereld van heb ik jou bij de lurven om maar te zwijgen over het oplevel systeem,en als je dood gaat moet je terug hollen als geest naar je lichaam.
    Ja sorry,maar dat snap ik allemaal niet wat daar zo leuk aan is en als iemand dat kan mag diegeen me dat uitleggen.:)
    Niet om WOW te oordelen,maar het is mijn mening gewoon dat de game je veel verplicht zoals veel tijd besteden aan het spelen ervan.

Een Forza 2 is me nu al veel te groot,en ga ik steeds meer terug naar de fun racers omdat die voor mij gewoon idieaal zijn om op te pakken en te spelen zonder een overdreven level systeem.
    Maar wat ik bedoel is dat er ergens een grens moet komen,niet dat we dalijk eindigen met een console aangesloten op ons ruggengraat en dat ons lichaam fungeert als controller.:b::lol:

Maar weer even serieus,games mogen realistischer worden en zeker ook groter,maar het moet wel te doen blijven.:b::)

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    HDR is gewoon het weergeven van realistisch licht (of kleuren) om het simpel te zeggen. Bijvoorbeeld als je een donkere tunnel uitkomt en je komt terecht in een zeer lichte omgeving zal je scherm eventjes wit worden (je wordt verblind).

HDR (of bloom welk een simpelere, minder zware versie is van HDR) wordt jammer genoeg veel gebruikt en vaak te veel gebruikt in games. Volumetric Clouds is ook geen uitzondering meer :).

6. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb ik vorig jaar eens op nu.nl een nieuwsbericht gezien dat er een soort van vest in ontwikkeling is die zoiets doet, maar met luchtdruk dingen, zodat je de inslag van een kogel enigszins voelt.

Dat lijkt me inderdaad wel vet.

Realistischer gamen is natuurlijk vet, maar ergens moet er toch een grens getrokken worden, want als je hersenen op een gegeven moment het verschil tussen de echte wereld en de spelwereld niet meer kunnen onderscheiden, dan denk ik dat er toch wat rare doden zullen vallen.

7. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zal nog wel een jaartje of 2-3 duren, consoles zijn niet slim om om de haverklap een nieuwe van op de markt te gooien. Na een tijdje hebben mensen geen zin meer om "weer" zo'n bulk geld uit te geven.

8. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Juist,nieuwe consoles schaf ik sowiezo niet direkt aan bij de release en wacht ik eerst op de topgames en verfijnde console versie aangezien de eerste golf ervan vaak nog wat kinderziektes kunnen hebben.

Wel heeft Microsoft aangegeven dat ze de 360 zullen blijven ondersteunen in tegenstelling met de eerste X Box die al per direkt als een baksteen werd neergekwakt.
    Alleen hoop ik wel dat ze nog wat gaan doen aan de kwetsbaarheid van de 360 zoals ring of death en dat soort,maar dat denk ik al niet.

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    De volgende xbox krijgt ook Blu-Ray, of weer wat anders natuurlijk, holografische disks ofzo.. :+

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Realisme is leuk inderdaad maar het moet wel een "game" blijven... Ik heb bijvoorbeeld medelijden met de ouders van 12 jarige kids die Gears spelen.... Ik vind het zelf natuurlijk ook tof om een zaag in iemand zn rug te steken maar het is voor mij geen must have of reden om een game wel/niet te kopen.

Philips is ook met dat soort dingen bezig... Wind door je haar, reuk, water dat op je gezicht komt etc. Het spreekt mij helemaal niet aan eigenlijk.
    Ik steek redelijk wat geld in mijn game/film hobby om fantastisch beeld en geluid te hebben maar al die extra dingen vind ik (net als de Wii remote) overbodig. Leuk om een keer te ervaren maar niet voor mijn dagelijkse/wekelijkse portie gamen :)

Ik quote ff mezelf van de eerste pagina ;)
    Wat mij betreft komen ze iedere 4 a 5 jaar uit :D Gewoon om weer lekker met de nieuwste games/consoles aan de gang te gaan.
    Edit: Hoewel de komende generatie kijk ik wel even de kat uit de boom (hardware technisch gezien).

11. EL RIFLE

EL RIFLE paf!

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon om de 5 jaar nieuwe console en denk maar niet dat bijvoorbeeld microsoft weer dezelfde hardware fouten gaat maken,zoals nu.
    Dat kost nu zoveel geld,dat wil je niet weten,maar ze doen het nog altijd beter dan sony want die hebben bijna alle winst van de ps2 in de verliesgevende ps3 gestoken.
    Voor ons gamers en hardware liefhebbers is het alleen maar beter.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    DonnyBrook

Volgende generatie of pas de generatie daarna? Op E3 heeft Sony ook zo spel laten zien maar volgens mij krijgen we die niet snel te zien.
    Het is wel oud nieuws, maar ik zal het wel heel tof vinden.

En een interview.

[yt]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ZrMzxOmQtJg&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ZrMzxOmQtJg&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/yt]

13. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Klinkt inderdaad episch, een soort Battlefield 2 maar dan nog vele malen groter.

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66

Ik verwacht dat we over 20-50 jaar een heel groot gedeelte van de dag in een virtuele wereld zullen zitten.
    Niet alleen met gamen, maar ook met werken/vergaderen. Je werkt thuis in een virtueel kantoor.
    Veel mensen zullen zeker van slag raken, absoluut.

Ik had het vroeger al, wanneer ik 5 uur achter elkaar zat te Tomb Raideren. Dan moest ik echt ff terugkomen in the real world. ;)
    Ik denk dat over enkele jaren het MMORP games zoals World of Warcraft, zulke uitgebreide werelden zullen hebben in de meest ongelooflijke details alsof het bijna echt is, dat er mensen zullen zijn die zichzelf bijna zullen verliezen in zo'n game en inderdaad de realiteit niet helemaal meer kunnen bevatten.

(is it just me of leken de beelden van de game in het interview hierboven wel van een game uit de jaren 90? Ik weet niet welke game dat was, maar ik koop het zeker niet;) )

Laatst bewerkt: 5 dec 2008
  15. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Het was geloof ik Quake 2, of zeiden ze iets anders?

Deel Deze Pagina