The Passion of the Christ

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 4 apr 2004.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Iemand de film al gezien? Ik wel en ik moet zeggen ik vond er geen hol aan. Het gaat over jesus enzo maar het is echt 99% martelingen.

Er zit gewoon geen verhaal in, het begint 10 minuten en daarna is er enkel martelingen en pijniging van jesus. Sorry hoor maar ik snap het punt na de eerste slagen wel. Ik snap dat Mel Gibson een punt wilde overbrengen maar de hele film gaat verder nergens over. Je krijgt niks te zien over het hele verhaal en ook niks erna. Echt dom

Zet hier neer wat je van de film vond. Ben wel benieuwd of veel mensen hem goed of slecht vonden.

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb nog niet gezien, maar als je weet dat over de marteling en dood van Jesus Christus gaat, vind ik stom als je achteraf gaat klagen als je merkt dat hij over de marteling en dood van Jesus Christus gaat! :9 :9 :+

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ja dat wist ik inderdaad maar ik dacht je krijgt nog wel een voorstuk en je leert ook nog wel iets over de bijbel/geloof. Maar nee het is echt alleen PUUR die martelgang en dat had ik niet verwacht.

4. Android

Android Aardappelhoofd

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga en wil niet naar deze film. Ik ben wel christelijk, maar ik vind dat niemand Jezus kan na spelen...

Overigens is het verhaal gebaseerd op het verhaal van een non en Jezus heeft natuurlijk niet het hele kruis gedragen (dat is een fout in de film), maar alleen de dwarsbalk....

5. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb op televisie hele discussies gezien over die film. Het zou een anti-Joodse film zijn (Eigelijk is de Bijbel anti-Joods maargoed), het kruis waaraan Jezus hing in de film was verkeerd. Het moest een 'T' kruis zijn, maar het was er een dat mensen gewend zijn.
    Volgens mij ga je ook alleen maar naar zo'n film voor de sensatie, aangezien er zowat geen verhaal in zit en het alleen maar om een pop gaat die aan een kruis hangt gaat. :mad: (Uitzondering van mensen die niet wisten wat ze moesten verwachten natuurlijk)

Laatst bewerkt: 4 apr 2004
  6. desert spider

desert spider half life (2)

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga hem vanmidag zien jammer dat ik niet goed in engels ben
    heb hem gister gedaunlood

7. Ik zie hier alleen een groene balk met spoiler. Wat moet ik hiermee?

Ik ben die film aan het downloaden dus mijn mening komt nog.

8. knut120

knut120 so far so Good

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet die groene balk selecteren dan zie je een tekst verschijnen.

9. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Whahaha, die opmerkingen. Als je na die film gaat dan weet je wat je te wachten staat, veel marteling. BTW er zijn 3 mensen omgekomen van deze greuwelijke beelden.

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Alleen het feit al dat het een letterlijke weergave is van de bijbel en geen symbolische doet mij niet naar deze film gaan. Juist door die letterlijke interpretaties van de Koran, Torah, Bijbel en al die andere boeken hebben wij nu zoveel van die ellendige extremisten

11. NeMeHoB

NeMeHoB XboX oWnaGe !!

Leuk Bevonden:
    0
    Die film geeft in principe een goede intepretatie weer van hoe gruwelijk het er in die tijd aan toe ging. De bijbel is een geromantiseerd samenraapsel van verhalen over een fictief persoon dat helemaal niet letterlijk behoort te worden genomen.
    De boodschap van dit "heilige" boek wordt vaak maar lukraak geintepreteerd op manieren die de gebruikers het best voor hunzelf vinden. Ik vind het dus jammer dat sommige extremistische fundementalisten die bijbel/thora/koran misbruiken voor slechte doeleinden. Wat mij betreft hadden deze geschriften nooit bestaan. De film geeft gewoon weer zijn intepretatie aan het verhaal. Niemand weet letterlijk hoe het er aan toe is gegaan in die tijd, niemand heeft het kruis gevonden, dus hoe kun je zeggen dat het een T-kruis moet zijn?!?!?!? Laten we er geen gezeur over maken, het is gewoon een film. Als mensen er aanstoot aan nemen, en er aan doodgaan is dat een gebrek van die mensen, neit van de film!!!

12. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Al die mensen die weer de film met het boek gaan vergelijken :+.

Ik wil de film nog wel zien, ben wel benieuwd hoe ze de laatste 12 uur van die knakker afbeelden. Ik verwacht er dan ook geen boeiende diologen in enz. Maar Mel Gibson heeft het wel geflikt om de hele wereld op z'n kop te zetten, iedereen heeft het er gewoon over.

En van die mensen die zeggen dat er niemand is die Jezus na kan spelen vind ik een beetje onzin, dan mag je dus eigenlijk geen enkel boek verfilmen :confused:.

13. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    Ik download de DVD image nog wel eens een keer :) Ken ik hem op men x-boxxie kijken :D

14. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    ben zelf ook naar de film gegaan en was toch wel even stil na afloop. Er zit inderdaad weinig verhaal in het gaat alleen over het lijden van Jezus. Dat er geen boodschap in de film zit klopt niet. In de film willen ze laten zien wat Jezus allemaal voor jou en mij over heeft gehad en dat hij voor ons geleden heeft en ik moet zeggen dat dit behoorlijk goed is weergegeven in de film.

Voor de mensen die een film willen zien over het hele leven van jezus moeten nog even wachten. In de herfst komt over dit thema een film en dat is ook een hollywood productie.

Ik snap trouwens ook niet dat er net iemand zei dat de hele bijbel ant/joods is.
    Hoeveel keer staat er wel niet in de bijbel dat de Joden het volk van god zijn. zeker wel meer dan 100 keer!

15. buffy-lover

buffy-lover .::AVP::.

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem nog nie gezien maar mijnn ouders willen het wel.
    dus mijn broer is hem aan het downloaden en gaat het op cd branden.
    vraag me af hoe die film is, lijkt me leuk.:)

16. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ga nou niet vertellen of hoe je de film download of dat je wacht dat tot je de DVD kan download, dat willen we niet hebben.

17. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ik moet 'm ook nog zien, en ben er als semi-christen best wel benieuwd naar hoe ze de laatste uren van Jezus hebben gereconstructeerd.
    Ik verwacht dan ook geen diepgaand verhaal, maar wel dat het een bepaalde impressie achterlaat van hoe het zou kunnen zijn geweest.
    Verder denk ik niet dat de film het goed zou doen bij de echte christenen. Zoals Android al zei, niemand kan Jezus naspelen.

18. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Jongens, de acteur is Jim Caviezel die 33 jaar is!!!
    Kijk naar zijn initialen: J.C.!!
    En zijn leeftijd is hetzelfde toen Jezus gekruisigt werd!!

Wat een toeval allemaal he ;)

19. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    @ Nehemob hoezo fictief persoon? hoezo niet serieus nemen?
    Ik geloof dat toch wel allemaal hoor.

20. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    jah, je zou er bijna nog wat van denken..zet het op zo'n site die predikt dat 'er meer is'.

Deel Deze Pagina