Haha, ja die karts daar zijn wel een beetje rampzalig. De één loopt veel harder dan de ander. Als je ook ziet wat voor mongolen er af en toe rijden :') Ik vond er in ieder geval meer gevoel in zitten. De vuile lijn is ook echt een stuk slechter. Pitstops zijn ook geanimeerd, maakt het allemaal net wat volwassener. Schademodel was helaas nog niet actief. In tegenstelling tot pCars 1 merk je gewoon dat de ontwikkelaars een stuk verder zijn en een hoop geleerd hebben. Heb ook nog navraag gedaan voor het plakken. Dat zou verholpen moeten zijn. Let's hope so
Ja, tamelijk bizar. Wij hebben er die avond 4 versleten!! In de kwalificatie hadden wij er een zonder vermogen (we stonden 17de... nou had ik niet verwacht dat we de snelste zouden zijn, maar 4 seconden off the pace kon niet alleen maar aan ons liggen). We vroegen toen een nieuwe kart en die liep 10 kph harder. Ik had maar één rondje om daar aan te wennen en verbeterde die P17 naar P7. Daarmee in de race dus opgeklommen naar P3 en die ketting brak toen. Onze nieuwe kart was toen weer 3 seconden off the pace, je hoorde hem gewoon pruttelen op het rechte stuk. Toen weer een kartwissel aangevraagd en m'n teamgenoot ging direct van 46'ers naar 43'ers. Een beetje verschil is normaal en begrijpelijk, maar 3, 4 seconden verschil op een relatief korte baan is echt not done. Desondanks wel erg veel plezier gehad die avond. Jammer dat de regen pas tijdens de podiumceremonie kwam haha. Hoeveelste zijn jullie geworden?
Ja klopt! Wij hadden ook zo'n trage op het rechte stuk. Uiteindelijk 10e en achter jullie dus Ik had mijn laatste stint op het einde gepland omdat ik echt zat te wachten op die regen. Dat is echt vet! Eind deze maand weer?
Het fenomeen ansich is supertof, Maar wat ik hier van twee kanten lees over de kwaliteit vd karts is vrij bedroevend.
Ja maar er zijn altijd de profs die in overall komen en 1e worden en dan heel trots zijn om van een paar klinzen te winnen in langzamere karts
Ik heb liever dat mijn eigen incompetentie de bottleneck is, dan dat een gare kart mijn rondetijden beperkt. Soort 'geen tuning' zeg-maar
De vermogensverschillen zoals in Lelystad heb ik nog niet eerder meegemaakt. Meestal zit het in wegligging. De ene onderstuurt meer dan de ander enzo, maar hier zat gewoon 10 km/h topsnelheid verschil in. Mercedes met DRS open versus een Honda zeg maar Desondanks zag ik later wel in de lijst dat na 2 uur rijden 80% ofzo een 43'er had gereden, dus ik denk dat de quali kart en de reserve kart tijdens de race van ons redelijke uitschieters waren. De kart waarvan de ketting brak was wel gewoon snel.
Langzamerhand krijg ik steeds meer zin in de nieuwe cup Wellicht leuk om de kwalificatie weer onderdeel uit laten maken van het geheel? In ieder geval bij race 1 dan. Ik vond dat altijd wel wat spannends hebben. Behalve dan dat @Racerblade01 het voor elkaar kreeg om altijd in de laatste secondes nog een echte flyer eruit te persen
Kwalificatie ben ik wel voor. Ook voor meer races. Andere race opzet was ook tof maar beetje afwisseling is ook leuk. Gewoon om en om ofzo.. Cup met kwali en dan cup aan hand van cupstand, met bij de eerste race een soort hotlap ofzo Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Ben ook voor kwalificatie, mag rustig ook een half uurtje duren. Kan iedereen nog wat rondjes rijden voor de race. Uitslag race 1 is start grid voor race 2, misschien eerste 6 plekken nog omwisselen. Eerst maar even kijken welke opties het spel biedt! Sowieso damage op real en racelijn uit!
Beide laatste punten wel mee eens. Plus cockpitview verplicht zou ik zeggen dan is alles realistisch. Vond vroeger die 1 ronde kwali ook reuze spannend dat je 1 voor 1 werd opgeroepen om in te rijden en daarna een snelle ronde neer te zetten.