1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Witcher 2 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Yellow 13, 13 jan 2013.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Er zijn maar weinig games waar je de moeilijkheidsgraad tussendoor kunt terugschroeven. Bij de meesten is het een keuze die je maakt voordat je een game begint en daarna ligt het vast. Zou wel mooi zijn als het kon natuurlijk...

Het is wel zo dat het spel gemakkelijker wordt naarmate je vordert. De moeilijkheidsgraad in tW2 is omgekeerd. Lastig in het begin, relatief gemakkelijk richting einde. Misschien moet je die schield spreuk niet meer gebruiken. Wat ik nog van de PC versie weet is dat je daardoor ook geen stamina tankt.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Nou weet je, ik was helemaal vergeten dat je gewoon een difficulty optie hebt als je op start drukt. Ik kan het dus zo naar normal zetten, maar ik wacht er nog even mee. Ben net flink bezig geweest om een Kayran Carapace Armor te maken en nu bezig om een flink veel sterker zwaard te krijgen die in de plaats van het Silver sword komt. Ook ben ik eens gaan kijken wat die trophies inhouden. De meeste doen niet veel, behalve die van de Kayran, die geeft me gelijk +50 vitality. Dus gelijk equipped. Dit moet me gewoon overduidelijk echt gaan helpen in dat gevecht.

Prachtige muziek in die game ook zeg..neem alleen al dit :

[yt]7vpct4pZANg[/yt]

Laatst bewerkt: 20 jan 2013
  3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Behalve de gezichtsanimaties is dit ook een prachtig spel.

4. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Zo zag het er bij mij uit op Ultra (geen Über Sampling):

EDIT: Huh, waarom is dat filmpje in een keer zo verneukt 8)

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Ik speelde destijds in Flotsam zelfs op easy, kon maar niet echt goed met de combat omgaan. Het is gewoon ook wel best wel een systeem waar je over na moet denken, uiteindelijk later weer teruggedaan naar normal. Denk binnenkort maar helemaal opnieuw beginnen en dan volledig andere keuzes doen. Toch mijn backlog zo goed als verkocht.

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    8)

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Damn...dat is best zonde man. Of was het echt een gestoorde backlog? Ik ben er de afgelopen tijd flink mee bezig geweest, terwijl ik toen net Hitman Absolution, Far Cry 3 en ACIII had en ben er goed doorheen aan het komen.

Zit nu in chapter 2 van The Witcher 2. Ik heb gekozen voor
    Iorveth. Ik vond het verhaal van de elves echt heel tof en ik wil ze helpen. Ben niet zo te spreken over die Foltest en Roche was toch zijn mannetje...om het zo te noemen.
    Sowieso begint het verhaal steeds beter te worden ook.

8. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Maar je hebt The Witcher 1 niet gespeeld?

9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Heb hem op PC...maar het is er nooit van gekomen om hem echt verder te spelen en toen kwam deel 2 op 360 uit. Heb het verhaal gelezen op Wikia van 1 :)

Wat ik wel best irritant vind is dat je gewoon geen potions kan gebruiken tijdens battles, want nu ook...ik wordt in een battle gegooid zonder de kans gehad te hebben om potions in te nemen. Ook had de game in sommige stukjes best checkpoints kunnen gebruiken. Echt in een tergend stukje in chapter 2 nu.

Het is niet mogelijk om armors sterker te maken he? Ik zie hier nu een mooi armor die qua armor beter is dan wat ik nu draag, maar de overige dingen als resistance to inceneration is lager. Valt niet te enchanten zoals Skyrim he?

10. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag uitgespeeld, zeer goede RPG inderdaad!
    The Witcher 1 nooit gespeeld wat ik wel erg jammer vind, maar goed mijn PC is niet gebouwd voor dit soort games.

In het begin vond ik er niet zo heel veel aan (deels waarschijnlijk omdat al die namen/termen mij niet zoveel zeiden), maar vanaf het einde van Act I heb ik vrijwel aan een stuk door gespeeld. Heb zelf op Normal gespeeld en had in het begin soms nog moeite maar vanaf Act 2 werd het een heel stuk makkelijker en in Act 3 konden nog maar weinig vijanden mij iets doen. Sterkste punt van dit spel vind ik de karakters en de moeilijke keuzes die je moet maken. Geen duidelijk goed/kwaad maar oneindig veel tinten grijs. De geanimeerde flashbacks vond ik ook erg gaaf gedaan. Ben toch heel blij dat ik gewoon doorgespeeld heb, kijk erg uit naar het volgende deel! :)

Ten slotte, simpelweg top wat je allemaal extra krijgt bij de game; soundtrack, kaart en quest-handboek. Topservice. :thumbs:

Jawel, door in je inventory naar dat item te gaan en op 'enhance' te drukken. Heb je wel armor enhancements voor nodig en je als je eenmaal iets enhanced heb kun je dat niet ongedaan maken. Daarnaast zal het in de meeste gevallen niet gigantisch veel schelen, alhoewel het wel mooi aantikt als je armour hebt die bijv. 3 enhancements toelaten en je hebt 3 leuke enhancements.

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Zit zelf in chapter 2 nu. Ik vind die dwergen echt heel cool in deze game, leuk volkje :). Wat ook erg goed gedaan is zijn alle informatie die je ten alle tijde kunt terugvinden over personages, locaties, de quests, alles. Net een hele tijd al die bio's even gelezen van de personages, mogen meerdere RPGs doen. Al boeien de personages lang niet altijd zo erg in andere RPG's.

The Witcher 3 wordt hoogstwaarschijnlijk open world en die gaan ze 5 februari uit de doeken doen. Erg benieuwd :D

12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Ja idd, maar dan moeten ze ook een heel nieuw systeem bedenken voor TW3, want open world is in alles heel andere koek. Ben benieuwd!

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Het is absoluut andere koek, maar ik denk wel dat het kunnen. Het zou echt tof zijn om gewoon overal rond te kunnen lopen, net zoals Skyrim. Overal naar toe te kunnen gaan en niet zoals in TWII dat je niet meer terug kan naar Flotsam bijvoorbeeld. Maar wat bedoel je precies met nieuw systeem?

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.868
    Zolang ze maar wat aan de sensitify (volgens mij is dat het) doen. Gerald loopt en beweegt echt veel te snel samen met de camera. Heb dat altijd een probleem gevonden, mag wel wat langzamer allemaal.

15. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Nou, omdat ik denk dat een Skyrim of GTA achtig open world systeem totaal niet werkt in een TW game. De ontwikkelaar een beetje kennende zullen ze wel met iets heel unieks komen. Zolang we rond de release maar weer zo'n gruwelijk vette CGI trailer krijgen. _O_

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    CGI trailer rond release is prima, zolang we maar op 5 februari ingame shit te zien krijgen. Ik weet nog vorig jaar toen ze die speciale CD Projekt conference aankondigden met best veel hype over een nieuwe game. Bleek het dus Cyberpunk te zijn maar ze lieten echt niets zien. Was echt een teleurstelling.

17. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Haha, allerlei verwijzingen naar Lord of the Rings en andere dingen :D

Deze bijvoorbeeld :+

[yt]pLw-kV0OpuU[/yt]

Laatst bewerkt: 24 jan 2013
  18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Op het moment zit ik nu in chapter 3. Wat een lange chapters zijn dat zeg, wel echt heel gaaf allemaal. Toch zal het nooit boven een Elder Scrolls kunnen staan voor mij, daar is het mij te liniair voor en kun je toch echt te weining doen. Kijk alleen al naar de magic mogelijkheden in een Skyrim. Maar goed, voor een liniare RPG is hij hardstikke goed verder en de keuzes zijn fantastisch. Dat is dan weer echt veeeeeeeel beter dan in een Elder Scrolls.

Wat wel heel goed gedaan is, dat je geen vrienden raakt tijdens battles. Dat is zo'n achterlijk iets in Skyrim....ben je met een draak aan het vechten, raakt een aanval of magic van jou per ongeluk een soldaat die vlakbij staat of een andere NPC en meteen valt ie je aan, aub zeg. Gooi friendly fire (om het maar zo te noemen) gewoon uit tijdens combat, damn. Daar mag Bethesda wel aan denken, want het is gewoon prima gedaan in The Witcher 2.

Laatst bewerkt: 24 jan 2013
  19. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.116
    Qua verhaal staat het voor mij ver boven TES, ik wil alle sidequesten doen, met TES hoeft dat niet zo :+

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Das bij TW2 dan wel weer erg makkelijk, zoveel sidequests zijn er nl niet :)

Deel Deze Pagina