Ben het wel helemaal eens met hem. Heb de game gisteren uitgespeeld en vandaag al gelijk met de tweede playthrough begonnen. Het verhaal is echt heel erg vet en de characters absoluut memorabel, ze staan er gewoon echt, zeg maar. Ik ben echt heel benieuwd naar The Witcher 3.
Ik denk dat van moment tot moment tW2 wel degelijk de hoogste kwaliteit RPG oplevert. Questing en de verwevenheid met de karakters en verhaallijnen staat een behoorlijke stap boven Skyrim. Skyrim levert juist weer buckloads (kwantiteit) aan ervaringen en momenten af. Er is zoveel te doen in die game.
Precies man, dat is het ook. Het exploren van die schitterende dungeons en loot vinden, gebruik van magic is allemaal fantastisch in Skyrim. Maar van een echt meeslepend en volwassen verhaal moet het 't niet echt hebben, bij lange na niet zoals een The Witcher 2. In TWII stond ik soms echt te kijken van bepaalde keuzes die ik moest maken en wat voor gevolgen eraan zaten. De characters zijn ook echt cool gewoon..stuk voor stuk...Geralt is echt een bad-ass en gewoon een uitstekende character, Triss, Iorveth, Roche, Zoltan, allemaal gewoon. Voice acting is ook top notch, echt heel goed allemaal. Na het uitspelen van TWII ben ik echt heel erg benieuwd naar die nieuwe game onthulling van ze. Ze gaan het denk ik wel tonen op een PC, want dit komt lijkt mij echt naar de nieuwe consoles ook, niet meer de 360.
Nu tegen het eind van chapter 2, tweede playthrough, wat een game zeg. Het verloop van het verhaal is gewoon zo anders nu en er zitten echt geweldige verrassingen en twists in. Het is alsof je een fantastisch fantasy boek leest, maar dan speelt. Er zitten ook echt ijzersterke cutscenes in..zoals op eind van chapter 1: Spoiler Cedric die sterft in het bos en al die dieren komen bijeen, samen met die muziek erbij gaf het gewoon kippenvel, prachtig gedaan.
Zo, begonnen aan TW2. Wel echt een pittige game zeg! Heb echt moeite nog met een klein groepje tegenstanders omdat ik gewoon niet snel genoeg kan blocken en aanvallen! Hebben jullie het ook zo ervaren of ben ik gewoon aan het stuntelen? Speel op normal waar ik eigenlijk altijd games op hard speel... Zit nu zelfs te denken om hem op easy te zetten
Op normal vond ik hem niet echt pittig. Goed te doen. Vergeet ook niet je signs te gebruiken. Erg belangrijk in deze game!
Zo, nadat ik de game lang heb laten liggen ben ik vrijdag opnieuw begonnen. Na het eerste stuk wat een beetje TE lineair is komt het spel goed op gang. Heel erg gaaf tot nu toe! Ben nog in het begin maar vind bijvoorbeeld de verschillende keuzes die je hebt om quests uit te voeren heel tof! Graphics zijn goed, stemmen oke. Muziek is goed. En heel belangrijk, de gevechten zijn echt best intens vind ik. Niet zomaar hack 'n slash maar goed timen, parry, signs en traps plaatsen. Zeker wanneer er grotere groepen op je af komen. Tot nu toe, echt top!
Ik vond het maar gaar op het begin, na 2 uur was ik echter pas uit de prologue werd al gelijk toffer erna.
Juist daarom vond ik het spel ook zo goed. Voelt tenminste echt als een gevecht aan waar het kleinste foutje fataal kan zijn.. En zo hoort het!
Na een tijdje deze te hebben laten liggen vandaag maar weer eens opgepakt, weet echt niet waarom ik hem niet ben blijven spelen... Wat een heerlijke game. Zit nu in chapter 2, maar ik snap iets in het verhaal niet helemaal. Spoiler Je moet dus die 4 symbolen hebben voor death en courage enzo, om die curse op Henselt te liften, maar waarom moet ik nou die speer hebben? Is dat omdat ik de dood van Sabrina Gleissevig moet re-enacten?