"Geralt's attacks are no longer interrupted by attacking opponents. Attacks are now contiguous and foes cannot interrupt Geralt's attacks by landing a blow." Ik denk dat deze ook nog een groot verschil gaat uitmaken.
Denk ik ook, weet niet of ik dat wel leuk vind. Even demon's souls als referentie gebruikend vind ik het moeten timen van aanvallen wel wat toevoegen
Mja, persoonlijk vind ik dan dat je een action game aan het spelen bent. In een RPG wil ik gewoon dat de stats het vesrchil maken en niet mijn skills met controller of tobo +muis. Als ik veel STR en een heftig wapen heb een een hoge to hit chance, dan moeten blows gewoon aankomen, anders wordt het een beetje onzinnig ...
Toch gaf dat wel dat extra beetje moeilijkheid. Je moest bij vechten tegen groepen echt enorm goed opletten wat je deed, waar het nu klinkt alsof je een beetje blokt en voor de rest gewoon aanvalt.
Ja dat sprak mij ook juist zo aan in de combat. Wachten op een gaatje en alles goed in de gaten houden
Maken ze de combat nou makkelijker voor de console versie of is dit op PC ook gewoon zo? Voor mij hoeft het allemaal niet zo makkelijk hoor.
Maar dat is alleen de toekomstige DLC he, want CDP heeft gezegd dat de 360 versie alle 2.0 dingen heeft en ook alle DLC zullen op de disc staan.
Ik denk dat ze de normale moeilijkheidsgraad beter proberen te streamlinen. Er komt sowieso nog een extra moeilijkheidsgraad als keuze optie erbij.
By now, console owners may be tired of their PC-playing buddies singing effusive praise for "The Witcher 2." Luckily for the rest of the game-playing world, the excellent action/RPG is headed to the 360 this spring, along with some big improvements. I played the new console port and came away confident that the excellent game is receiving the transition it deserves. For those not in the know, "The Witcher 2" is a third-person game of fantasy battles and political intrigue starring a mysterious monster hunter named Geralt. The number "2" on the title shouldn't scare anyone away, as the new story stands largely independent from its predecessor and is a perfect jumping on point for -new -players. The PC version of "The Witcher 2" already plays well with a gamepad, and developer CD Projekt Red has used the last few months to make the controls feel even better. A new optional camera system follows the player and rotates the camera without the need for manual control, always moving to an angle that offers a good view of the action and where you're going. At the same time, players can still use the right stick to alter their view and can turn off the automatic camera if desired. Battles now have an excellent lock-on mechanic that keeps your focus on a single target, and a flick of the right stick switches to other enemies. Overall responsiveness in battle has been improved, and the team is currently locking in a new inventory management system, though it wasn't in place for our demo. Beyond improvements to gameplay control and mechanics, the console version has a wealth of new story content. CD Projekt Red added new CG cutscenes throughout the game to deepen the plot, from opening movies that delve into the characters and world to closing movies that summarize the results of your various decisions throughout the game. Best of all, CD Projekt Red added over four hours worth of new missions that feature new characters and locations. The new plot circulates around locating some royal heirs with the help of an alluring spy named Brigida, who had once posed as their caretaker. In playing through a lengthy part of this mission, I fought a number of battles versus brigands and mages aligned against Geralt's efforts to find the truth and saw several new conversation-driven role-playing sequences, like a plot to embroil a nobleman in the kidnapping. Like the rest of the game, excellent writing, smart dialogue, and morally ambiguous character choices characterize these sections. PC players have been excited about "The Witcher 2" for a reason; the complexity and breadth of choices you face as a player are like nothing else in modern RPGs. If development continues apace, expect "The Witcher 2" to draw some big attention from console gamers this spring. For more video game news and reviews, check out the latest issue of Game Informer or visit the magazine's website at www.gameinformer.com. 2012, Game Informer Magazine, published monthly. http://www.bellinghamherald.com/2012/01/04/2336106/game-preview-the-revered-pc-role.html Bij release staat spring...afwachten maar.
Is het vreemd dat ik erover aan het twijfelen ben om de PC versie te laten voor wat het is en de 360 versie later dit jaar op te pikken?
Tja, daar kan ik niet over oordelen. Ik weet niet hoe sterk je pc en hoe mooi je Witcher 2 kan draaien, als het net zoals bij mij was, een slideshow. Dan zou ik wachten Erg coole preview, ze hebben de 360 versie gespeeld en zijn er heel tevreden over. Echt heel benieuwd naar deze. Het is gewoon een volledig andere game dan een Skyrim of het aankomende Kingdoms of Amalur en om nog maar te zwijgen over JRPG's als FFXIII-2. Geweldig die variatie in RPGs.
Ik heb de game ook op de release op de PC gekocht en nooit uitgespeeld. Ik denk dat hij lekkerder zal spelen op de 360, just a feeling. Op de PC had ik geen drang om door te spelen ... Dilemma? Nee hoor, gewoon en en en en en
@DulleNL: dus je hebt hem al voor de PC? @ Conscience NL: als ik tussen Amalur of TW2 zou moeten kiezen, zou ik het wel weten...
Ik ook wel, Amalur! *) Maarre, komen ze beide tegelijkertijd uit dan? Ik dacht dat W2 nog geen exacte datum had ?