Wat ik tot nu toe heb gespeeld lijkt het er op dat je wel een tracker hebt, maar nog genoeg zelf mag uitzoeken. Heb het as een uurtje kunnen spelen en heb net de Tutorial kunnen spelen. Begin nu pas aan het echte verhaal. I'll keep you updated.
Hoe zit het met sidequests? Een vriend van mij die de game ook speelt vraagt zich af wanneer die eens voorbij komen Hij is ze nog totaal niet tegengekomen.
Goed om te horen. Just don't say we didnt warn you wanneer je de game als lastig en complex ervaart. Kan het alleen maar meevallen...
Er zijn wel degelijk sidequests, maar je moet ze echt opzoeken. In de Prologue ben ik er al een tegengekomen door iets af te wijken van mijn pad. Er gebeurde dan iets (zal even niet melden wegens spoilers) wat vervolgens een quest activeerde. Ik faalde 'm helaas meteen vanwege een verkeerde keuze, maar er zijn wel degelijk sidequests. Even mijn eerste indruk tot nu toe van de game. Ik ben net klaar met de Prologue (die nog best lang duurde voor een intro) en ik ben erg onder de indruk. Het ziet er bar goed uit, het verhaal trekt me nu al mee en de combat is leuk en verslavend. Er zitten wel wat kleine minpuntjes in, zoals het target systeem en texture pop-in. Het targeten van tegenstanders gaat niet altijd even soepel, of het targeten van items die op de grond liggen. Het is niet heel storend, maar het kon ietsjes beter. Ook heb je een klein beetje last van texture pop-in, zelfs nadat ik de game had geinstalleerd op mijn harde schijf. Desondanks deze kleine foutjes, is er genoeg om het goed te maken. Strakke en redelijk complexe combat, gepaard met lastige tegenstanders. De game is niet echt makkelijk namelijk. In de tutorial faalde ik ook redelijk snel, waardoor de game me aanraadde de game te starten op Easy. Daar begin ik niet aan, dus ik ben begonnen op Normal. De Prologue viel redelijk door te spelen, maar je moet wel aandachtig blijven. Er waren een aantal sterke vijanden die me wel bijna kapot kregen, maar toen ging ik even heel erg opletten in plaats van rustig op knoppen te rammen. Ook las ik in eerdere posts dat er sprake was van niet al te veel loot in deze game? Dat valt gigantisch mee, er is namelijk ontzettend veel loot te vinden. Dan niet echt spectaculaire loot, zoals armors en wapens (al kan je die natuurlijk ook vinden), maar veel loot zoals crafting materials en andere items. Deze crafting materials heb je weer nodig om bijvoorbeeld potions te maken. Ook die potions zijn weer erg handig. Het gaat hier dan niet om health potions of iets dergelijks, maar meer om potions die je voor een bepaalde tijd meer schade geven, of potions die je in het donker kunnen laten zien, etc. De game laat je ook redelijk los. Het gaat je niet echt aan het handje nemen om van punt A naar B te komen. Het is niet dat je helemaal alles zelf hoeft uit te zoeken (er is wel degelijk een tracker en quest informatie te vinden) maar sommige onderdelen van quests moet je wel echt zelf even zoeken zonder dat een tracker je helpt in dit geval. Erg vet, en brengt weer het oude gevoel van RPGs naar boven. Tot nu toe ben ik erg tevreden over de game en lijkt het er op dat ik een van de beste RPGs tot nu toe van dit jaar heb gekocht. Ben benieuwd wat de game me nog meer zal brengen.
Totale diepte? Man, dat valt reuze mee als je tenminste eerst de main quest doet. Oblivion vond ik zelfs, heb pas veel later de guide gekocht, in het begin al makkelijk door te komen. Ik bedoel dan even niet de difficulty.
Morgen komt XBW Podcast 2 online met daarin een bespreking van de eerste indrukken van The Witcher 2. Ik zal morgen hier de link ook wel plaatsen, maar ik kan in ieder geval vast vertellen dat ik het met veel van de punten van Vicill eens ben.
Vicill, dat klinkt echt fantastisch. Het klinkt als een hardcore game, het klinkt als een game die we niet vaak zien op de consoles. Echt geweldig, uitdaging is iets wat echt nodig is in bepaalde games. Het moet natuurlijk niet te overdreven pittig worden,maar er moet een goede balands zijn en zo te horen zit dat wel snor.
Ik moet zeggen, de graphics vallen me enorm mee ten opzichte van de pc versie. Ze hebben echt enorm goed werk geleverd! Dan speelt hij duidelijk als kip zonder kop, want ik de Prologue zit zelfs al een side quest.
Goed om te horen allemaal. De combat is idd goed te doen zolang je goed oplet. Tactische fouten worden in tW2 wel genadeloos afgestraft. Het is gewoon niet een spel om op de automatische piloot te spelen. Je mist dan veel details tijdens exploratie, questing en combat en dat maakt tW2 wel degelijk een stukje pittiger. Er zit veel diepgang in deze game verstopt wanneer je een avontuurlijke en nieuwsgierige instelling hebt. Het is speelbaar voor casual rpg gamers, maar hardcore rpg gamers zullen het meeste smullen van deze titel.
Ze hebben de combat in het begin inderdaad wel makkelijker gemaakt. Of ik moet beter geworden zijn. Overigens had ik ook een Easy rating bij de tutorial, maar ook voor Normal gegaan. Deze keer de andere keuzes maken.
Zo te horen hebben we voor de consoles er een super developer bij, hopelijk blijven ze hun games ook zo 'hardcore' houden. Maar zolang ze niet gekocht worden door een EA of MS, zal dat ook niet gebeuren verwacht ik.
Volgens mij (weet ik niet helemaal zeker) maar hadden ze al een bod gekregen van een van die bedrijven, maar hebben ze dit geweigerd omdat ze alleenstaand wilden blijven. But I don't know for sure.
Klinkt goed, vooral eigenlijk benieuwd naar de combat. Heb wel zin in lange gevechten waarin je tactisch te werk gaat, best pittig kunnen zijn en lang kunnen duren. In RPG's zoals Dragon Age en TES vind ik de combat maar gaar, op het begin meestal nog wel vermakelijk maar uiteindelijk is het hersenloos saaie combat waarin je alleen maar steeds je trigger indrukt.
Ben benieuwd naar de moeilijkheidsgraad. Op de PC had ik er weinig moeite mee, terwijl er toen veel geluiden waren dat, vooral het begin, te moeilijk zou zijn.
De moeilijkheidsgraad is iets versoepeld. Het latere deel in het spel is wel iets lastiger gemaakt. Fiasco: dit is helemaal wat jij zoekt. B-)
http://archief.xboxworld.nl/article/1203 Vanaf 38:11 hebben we het over The Witcher, vooral eerste indrukken
pi3t, de texture pop-in zat voor veel mensen ook al in de pc versie, dus het is geen xbox-specifiek probleem.