1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Witcher 2

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 23 sep 2009.

  1. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Wat ik tot nu toe heb gespeeld lijkt het er op dat je wel een tracker hebt, maar nog genoeg zelf mag uitzoeken. Heb het as een uurtje kunnen spelen en heb net de Tutorial kunnen spelen. Begin nu pas aan het echte verhaal. I'll keep you updated.
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Hoe zit het met sidequests? Een vriend van mij die de game ook speelt vraagt zich af wanneer die eens voorbij komen :) Hij is ze nog totaal niet tegengekomen.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Goed om te horen. Just don't say we didnt warn you wanneer je de game als lastig en complex ervaart. Kan het alleen maar meevallen...
     
  4. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Er zijn wel degelijk sidequests, maar je moet ze echt opzoeken. In de Prologue ben ik er al een tegengekomen door iets af te wijken van mijn pad. Er gebeurde dan iets (zal even niet melden wegens spoilers) wat vervolgens een quest activeerde. Ik faalde 'm helaas meteen vanwege een verkeerde keuze, maar er zijn wel degelijk sidequests.

    Even mijn eerste indruk tot nu toe van de game. Ik ben net klaar met de Prologue (die nog best lang duurde voor een intro) en ik ben erg onder de indruk. Het ziet er bar goed uit, het verhaal trekt me nu al mee en de combat is leuk en verslavend. Er zitten wel wat kleine minpuntjes in, zoals het target systeem en texture pop-in. Het targeten van tegenstanders gaat niet altijd even soepel, of het targeten van items die op de grond liggen. Het is niet heel storend, maar het kon ietsjes beter. Ook heb je een klein beetje last van texture pop-in, zelfs nadat ik de game had geinstalleerd op mijn harde schijf.

    Desondanks deze kleine foutjes, is er genoeg om het goed te maken. Strakke en redelijk complexe combat, gepaard met lastige tegenstanders. De game is niet echt makkelijk namelijk. In de tutorial faalde ik ook redelijk snel, waardoor de game me aanraadde de game te starten op Easy. Daar begin ik niet aan, dus ik ben begonnen op Normal. De Prologue viel redelijk door te spelen, maar je moet wel aandachtig blijven. Er waren een aantal sterke vijanden die me wel bijna kapot kregen, maar toen ging ik even heel erg opletten in plaats van rustig op knoppen te rammen.

    Ook las ik in eerdere posts dat er sprake was van niet al te veel loot in deze game? Dat valt gigantisch mee, er is namelijk ontzettend veel loot te vinden. Dan niet echt spectaculaire loot, zoals armors en wapens (al kan je die natuurlijk ook vinden), maar veel loot zoals crafting materials en andere items. Deze crafting materials heb je weer nodig om bijvoorbeeld potions te maken. Ook die potions zijn weer erg handig. Het gaat hier dan niet om health potions of iets dergelijks, maar meer om potions die je voor een bepaalde tijd meer schade geven, of potions die je in het donker kunnen laten zien, etc.

    De game laat je ook redelijk los. Het gaat je niet echt aan het handje nemen om van punt A naar B te komen. Het is niet dat je helemaal alles zelf hoeft uit te zoeken (er is wel degelijk een tracker en quest informatie te vinden) maar sommige onderdelen van quests moet je wel echt zelf even zoeken zonder dat een tracker je helpt in dit geval. Erg vet, en brengt weer het oude gevoel van RPGs naar boven.

    Tot nu toe ben ik erg tevreden over de game en lijkt het er op dat ik een van de beste RPGs tot nu toe van dit jaar heb gekocht. Ben benieuwd wat de game me nog meer zal brengen. :)
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.243
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Totale diepte? Man, dat valt reuze mee als je tenminste eerst de main quest doet. 8)

    Oblivion vond ik zelfs, heb pas veel later de guide gekocht, in het begin al makkelijk door te komen. Ik bedoel dan even niet de difficulty. :+
     
  6. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
    Morgen komt XBW Podcast 2 online met daarin een bespreking van de eerste indrukken van The Witcher 2. Ik zal morgen hier de link ook wel plaatsen, maar ik kan in ieder geval vast vertellen dat ik het met veel van de punten van Vicill eens ben.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Vicill, dat klinkt echt fantastisch. Het klinkt als een hardcore game, het klinkt als een game die we niet vaak zien op de consoles. Echt geweldig, uitdaging is iets wat echt nodig is in bepaalde games. Het moet natuurlijk niet te overdreven pittig worden,maar er moet een goede balands zijn en zo te horen zit dat wel snor.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ik moet zeggen, de graphics vallen me enorm mee ten opzichte van de pc versie. Ze hebben echt enorm goed werk geleverd!

    Dan speelt hij duidelijk als kip zonder kop, want ik de Prologue zit zelfs al een side quest. ;)
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Goed om te horen allemaal. De combat is idd goed te doen zolang je goed oplet. Tactische fouten worden in tW2 wel genadeloos afgestraft. Het is gewoon niet een spel om op de automatische piloot te spelen. Je mist dan veel details tijdens exploratie, questing en combat en dat maakt tW2 wel degelijk een stukje pittiger. Er zit veel diepgang in deze game verstopt wanneer je een avontuurlijke en nieuwsgierige instelling hebt. Het is speelbaar voor casual rpg gamers, maar hardcore rpg gamers zullen het meeste smullen van deze titel.
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2012
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ze hebben de combat in het begin inderdaad wel makkelijker gemaakt. Of ik moet beter geworden zijn. :+

    Overigens had ik ook een Easy rating bij de tutorial, maar ook voor Normal gegaan. Deze keer de andere keuzes maken. :cool:
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Zo te horen hebben we voor de consoles er een super developer bij, hopelijk blijven ze hun games ook zo 'hardcore' houden. Maar zolang ze niet gekocht worden door een EA of MS, zal dat ook niet gebeuren verwacht ik.
     
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.486
    Leuk Bevonden:
    5.087
    Ik wacht even op de patch van dinsdag en dan ga ik toch maar opnieuw beginnen :D
     
  13. Vicill

    Vicill My Bubbles!

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    8
    Volgens mij (weet ik niet helemaal zeker) maar hadden ze al een bod gekregen van een van die bedrijven, maar hebben ze dit geweigerd omdat ze alleenstaand wilden blijven. But I don't know for sure.
     
  14. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    is het bij deze game dan moeilijker je weg te vinden dan in oblivion?
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Klinkt goed, vooral eigenlijk benieuwd naar de combat. Heb wel zin in lange gevechten waarin je tactisch te werk gaat, best pittig kunnen zijn en lang kunnen duren. In RPG's zoals Dragon Age en TES vind ik de combat maar gaar, op het begin meestal nog wel vermakelijk maar uiteindelijk is het hersenloos saaie combat waarin je alleen maar steeds je trigger indrukt.
     
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ben benieuwd naar de moeilijkheidsgraad. Op de PC had ik er weinig moeite mee, terwijl er toen veel geluiden waren dat, vooral het begin, te moeilijk zou zijn.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    De moeilijkheidsgraad is iets versoepeld. Het latere deel in het spel is wel iets lastiger gemaakt.

    Fiasco: dit is helemaal wat jij zoekt. B-)
     
  18. pi3t

    pi3t Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.158
    Leuk Bevonden:
    48
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    pi3t, de texture pop-in zat voor veel mensen ook al in de pc versie, dus het is geen xbox-specifiek probleem. ;)
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Is wel iets waar ik de schurft aan heb. Haalt me zo uit de game telkens ...
     

Deel Deze Pagina