1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Witcher 2

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 23 sep 2009.

1. Seh

Seh Guest

Ik heb hem van Joris Springer gekocht, dinsdag in de bus als het goed is. :+

Amalur komt nog wel eens in een verloren week als ik weer zin heb in een soort Fable.

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Amalur is gewoon een soort MMO Diablo, vooral lekker rammen en stampen en loot verzamelen. Witcher 2 vind ik meer een "klassieke" RPG, met een gedetailleerd verhaal en quests waar je moeite voor moet doen. Zelf vind ik Witcher 2 ook sfeervoller, maar dat is een kwestie van smaak. Deze game is denk ik wel een stuk volwassener. Je moet goed opletten in de dialogen, er is veel politieke backstabberij en lang niet alles wordt hardop gezegd om het de speler duidelijk te maken. Je moet dus zelf blijven nadenken, ook tijdens de gevechten. Dit is geen actiegame, vandaar dat de combat "stroef" aanvoelt. De gevechten zijn eerder een horde in de questen dan een doel op zich. Geralt maait niet zomaar door zijn tegenstanders heen. Je moet tactisch te werk gaan en vooral in het begin van het spel alle beschikbare middelen (magic, potions etc.) inzetten om gevechten te overleven. Let ook op je stamina!

Wanneer je twijfelt tussen Amalur, Witcher 2 en bijvoorbeeld Skyrim moet je jezelf afvragen naar wat voor type RPG je op zoek bent. Het is namelijk echt appels met peren, met bananen vergelijken. Alle drie de games vertegenwoordigen een heel ander subtype binnen het RPG genre.

Laatst bewerkt: 22 apr 2012
  3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Beetje RPG-er speelt ze gewoon alledrie :9

4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Neh, beetje RPG-er heeft ook een standaard. Je kunt gewoon niet alle meuk spelen. :9

5. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Hehe, troll quest is awesome. Nog nooit zo'n toffe troll gezien. _O_

6. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Spoil me!

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Amalur is echt een game die ik denk ik nooit zal halen, na het spelen van de demo, die mij eerder teleurstelde dan verrastte. En dan na het zien van wat video reviews wist ik het gewoon, die game hoef ik gewoon echt niet.

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Precies, snapte echt niks van de positieve reacties na de demo. Vond het echt werkelijk verschrikkelijk, grafisch lelijk, animaties dramatisch en totaal niet origineel. Voelt en ziet eruit als een een mix van diverse RPG's in een matig jasje dat totaal niks bijzonder doet. Interesse zakte echt meteen weg na de demo.

W2 is tot nu toe goed, lekker rustgevend doordat de game best sloom is. Veel diversiteit en speelt lekker en ziet er netjes uit. Sowieso is je journal echt geweldig om door te nemen. Snel die Triss versieren. :+

9. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Exactly. En vooral ook het hele MMO gevoel bij Amalur, die wereld leeft niet echt. Na games als Gothic I en II, Oblivion en Skyrim verwacht je gewoon bepaalde dingen van een gamewereld, maar het leeft niet in Amalur vond ik. Witcher 2 klinkt allemaal geweldig, heb hem hier liggen maar hij komt er niet in voordat hier een normale televisie staat. Ik weiger gewoon om met de game te beginnen op een ugly-ass 18 inchje :p. Met een beetje geluk volgende week.

10. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Laten we hier aub niet teveel andere games afvallen, oké? Ik heb liever (en met mij vele andere lezers denk ik) dat er meer gepraat wordt over The Witcher 2. Jullie ervaringen, positief en negatief, voeden deze topic. Wanneer je deze game zo goed vindt, praat daar dan over. Wat vind je er goed aan en waarom? The Witcher 2 topic dreigde gisteren zelfs even van de 1ste pagina te verdwijnen en dat kan echt niet jongens bij zo'n goede RPG.

11. Seh

Seh Guest

Goed, krijg die game dus dinsdag op de mat. Nog aanraders om even door te lezen? Gezien ik deeltje 1 niet gespeeld heb. Ook qua skills e.d. weet ik helemaal niets, behalve dat het magie en zwaardjes bevat. :+

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Gewoon even die video over deel 1 in de startpost kijken. ;)

13. Seh

Seh Guest

Ja heb ik gedaan. :) Snap het nu wel een beetje, en deel 2 gaat verder waar deel 1 geëindigd is neem ik aan?

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
  15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Wanneer mag ik in de andere skilltrees dan training punten stoppen?

16. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Na 6 punten dacht ik.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dacht als je lvl 6 ofzo bent. Dan heb je die training tree net vol

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, ik heb al mijn punten nog gespaard, net in chapter 1 aangekomen. Zal ze maar eens uitgeven dan...

19. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    TIP: kies tussen zwaardvechten of magic, maar niet allebei. De beste skills zitten namelijk achterin de skilltree en het lukt je niet alles te maximaliseren.

New Elements - The Witcher 2 Assassins of Kings Enhanced Edition trailer

[yt]ofrsmmRxOsE[/yt]

Puik in beeld gebracht en dan heb ik het niet alleen over het openingsplaatje.

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Bij aankomst in act 1 had ik gelijk veel te veel gewicht bij me. Heb echt iets van 150 kilo moeten droppen. Niet makkelijk for a hoarder like me..

Deel Deze Pagina