Ik heb 'swallow' en 'thunderbolt' altijd als standaard potions klaar staan. Maar potions als 'golden oriole' of 'towny oil' kunnen in sommige situaties ook verdomd handig zijn. Aan het einde van een gevecht neem ik altijd snel een flesje 'white honey' zodat Gerald er niet meer zo verlept uit ziet... Uiteindelijk heb ik alle potions, oils en decoctions gemaakt. 90% gebruik je haast nooit of helemaal niet, maar toch je wil je alles tot je beschikking hebben was mijn ervaring.
Ik gebruikte vaak oils icm met spells. Teveel potions/decotion (?) innemen gaat niet als je geen punten in Alchemy hebt.
Twee potions gaat volgens mij altijd wel, zeker de combi swallow en thunderbolt. Decotions zeker niet, zijn te sterk waardoor je jezelf te snel vergiftig wat logischerwijs negatief is voor je gezondheid. Oils hebben enkel zin als je weet welke je moet gebruiken, iets wat niet altijd vanzelfsprekend is. Dit geldt in mindere mate ook voor spells al kom je met 'igni' vaak al een heel eind. Ik speel zelf echter niet zo veel met de spells, heb daar ook weinig punten aan besteed voor mijn character, ben meer van het zwaardvechten...
Nee, enige spell die je (bijna) altijd kan gebruiken is dat schild om je heen. Zo moeilijk zijn die oils niet hoor. Staat gewoon waar ze effectief tegen zijn namelijk
Gebruik zelf altijd combi van Quen, swallow, full moon, en oils. Oils maken echt een groot verschil en zoals Maddmonkey al zegt werken ze heel gemakkelijk. In je Bestiary staat ook nog eens per monster welke oil je nodig hebt. Mbt bommen gebruik ik dancing star en grapeshot.
Ok thanx guys. 1 vraagje nog... Waar vind ik superior swallow Zelfs met guides op internet lukt het me.niet te vinden.
Meh. Nooit gebruikt. Ligt aan je build. Ik weet dat @Juunanagou er wel veel van gebruikt gemaakt heeft op de moeilijkste difficulty.
Ah oke niet echt nodig dus. Vind het ook niet zo heel boeiend verder. Btw ik heb blauw zwaard in mijn inventory zitten maar gebruik hem niet omdat die lage damage heeft. Maar hij is wel 712 crowns waard waar andere zwaarden die beter zijn maar 100 zijn ofzo. Is daar iets speciaals aan ofzo?
Er zijn verschillende soorten zwaarden. De kleuren geven dit ook aan. Ik weet niet wat exact de soorten zijn, maar de gele en blauwe zijn in ieder geval meer waard dan de normale.
Voor zover ik weet zijn die dingen random te vinden in dozen en kratten. Ik weet het niet heel zeker, maar weet wel dat ik toen ik op internet erop zocht bij veel van die potions ed dat te zien kreeg. Op jouw difficulty is niks een must. En uiteindelijk is het altijd het beste om effectief voor een hybrid build te gaan met 2 van de drie takken aan skills Alleen zoals ik al zeg, niks is een must. Je kan vrij gemakkelijk door het spel huppelen eigenlijk zonder ook maar iets te weten van andere gameplay anders dan hakken met je zwaard Dat gezegd hebbende is active shield (dat je health terug krijgt toch?) ideaal als back-up om te healen als je lange tijd op pad bent. Alleen kan jij volgens mij op normale moeilijkheid gewoon gelijk potions terugkrijgen door te rusten.
Queen vind ik opzich wel tof maar vind explosive fijner dat active meer door de movement. Maar als het zoveel beter is.. Maar blijkbaar niet op mijn difficulty. Nu bezig met de Griffen set. Vind die cat set wel tof maar die kan je pas later halen zag ik. Helaas. Heeft het nut op je oude start Witcher gear te houden? Ziet er echt awesome uit maar je kan er verder niks mee zoals upgraden?
Met ng+ neem je toevallig ook je gwent kaarten mee? Als dit niet zo is ga ik bij die gamethrough wel alle kaarten verzamelen namelijk aangezien ik paar al niet meer kan krijgen.
Die ligt als ik het goed heb in een geheime ruimte van het rioolstelsel in Novigrad. Hier kom je voorbij tijdens een quest uit de verhaallijn van Triss, Now or Never... Weet echter niet of je deze ruimtes al eerder kunt bezoeken.