Die game is mij volledig onbekend. Ben in dat opzicht ook geen rasechte RPG speler, heb het genre eigenlijk pas goed weten te ontdekken dankzij The Witcher 2 (al weet ik niet eens of je dat wel een volwaardige RPG mag noemen, en niet gewoon een action-adventure ofzo) Enige RPG's die ik voorheen heb gespeeld waren TES IV: Oblivion en TES V: Skyrim. Maar dan is iets als The Witcher 3 toch wel van een heel ander kaliber vind ik.
Spoiler Wat heb ik toch een hekel aan de Bloody Baron. Goed verhaal, maar ik moet echt teveel doen voor zo'n klootzak. Wel lekker afwisselend samen met de zij dingen. En het geeft een stuk meer rust nu de vraagtekens uitgeschakeld zijn. Wel benieuwd of ik de quest voor Yennefer straks anders kan afronden. Ik haat de persoon echt die aan het einde van de quest zijn intrede doet. Wat dat betreft kan ik Spoiler The Wild Hunt wel begrijpen.
Leg hem het liefst om. Heb zijn kaart gelukkig wel. Kan ook bijna met mijn Nilfgaard deck aan de slag. BB is gewoon een dronken driftige klootzak en daar heb ik echt persoonlijke aversie tegen.
BB is een baas. Maar wie haat je die aan het einde vd quest komt? Als je trouwens al gek wordt vd vraagtekens in velen dan moet je niet naar Skellige gaan.
Spoiler Die Elf die Yennefer terug krijgt uit dat monster. The Wild Hunt had gelijk over hem, althans in mijn vorige Playtrough.
The Nilfgaardian Medium Armor set ook weer binnen, voor zolang het duurt. En wat leuke bonussen in mijn skills. Nu in Oxenfort aangekomen. BB is al beter afgelopen dan de vorige keer, in mijn PT die ik voor het eerst uitspeelde. Staat in een spoiler. Spoiler BB neemt vrouw mee naar healer en dochter accepteert dat. Wel jammer dat keuzes in de game teveel van Geralt afhangen, maar het is beter dan niets. Blij dat ik uit dat rot moeras ben. De dood een koning quest ga ik later trouwens ook doen. Eternal Fire is gewoon kut, al toonde ze in de quest van mijn spoiler wel sympathie. Super tof dat ik nu eindelijk verschillen zie met mijn vorige PT, maar voor een volgende Witcher game of Cyperpunk, mag het wel wat directer gevolgen hebben na je keuzes. Zou wel een herziene review willen doen voor XBW.
Zeker, maar ik heb niet het idee dat andere personages er invloed op hebben. Geralt is degene die door mij de keuzes maakt en draagt. Het heeft me nog te weinig echte impact. Als je kritisch kijkt, dan hangt bij Mass Effect ook alles van Shepard af, of de keuzes die je als speler maakt. Wat wel een beetje mooi is, is dat je tegenwoordig niet altijd kunt wachten om quests te voltooien, omdat het gevolgen kan hebben. Ik zie liever dat andere personages er invloed op hebben als zijnde zelfstandige beslissingen nemen. Nu doet dus alleen de hoofdpersoon het nog. Ik denk dat hier nog veel in te behalen is voor RPG ontwikkelaars. Cyberpunk even afwachten, maar ik verwacht daar nog niet meteen baanbrekende veranderingen in het keuze en gevolgen systeem. Wellicht in de toekomst.
Zodra je dat uit handen van de speler haalt, heeft dat dan niet tot gevolg dat je bepaalde side-characters gaat haten, omdat die wellicht dingen doen/beslissen waar jij het als speler niet mee eens bent? Als dat vanuiit het verhaal voortkomt, okay, maar als het willekeurig is, of het gaat tegen de stroming in waar jij als speler en met jouw in-game voor vrienden voor wilt gaat (ik wil als Capt Shephard de goeierik uithangen, en opeens gaat mijn buddy Frits (ik ken die namen niet) even de gijzelaar doodschieten, dan verneukt dat een beetje de sfeer binnen het team ...
Als ik een rpg speel dan wil ik toch echt wel bepalen welke keuzes er worden gemaakt en niet de computer. Wat Yi-long al zegt kan de npc een keuze maken waardoor je 100 uur playthrough waardeloos wordt. Lekker dan.
Punt gemaakt, dan maar op de huidige manier. In ieder geval mogen de gevolgen wel iets directer duidelijk worden. Nu heb ik het idee dat het vaak pas gebeurd tegen het einde van een quest reeks. Bij Mass Effect had het soms direct gevolgen, aan het einde van een quest en niet een redelijke reeks. Neem die shit met Wrex over de Ghenophage op Virmire. Dat kon hem zijn leven kosten dankzij Ashley, maar het kon ook zijn dat die meevecht en daar voelde ik dan wel wat directer de gevolgen van mijn keuzes en dat mag dan wel wat meer in deze serie. Hopelijk in Cyperpunk.
Deze game ook weer aan het spelen. Destijds al 2 keer uitgespeeld op normal en death march(New Game +). Nu weer helemaal op nieuwe begonnen op death march difficulty. Deze game blijft gewoon super vet.
Toen ik destijds van een 1e normal playthrough naar een NG+ DM playthrough ging, vond ik DM een stuk makkelijker als verwacht. Ik heb toen wel alles omgegooit qua skills etc. Meer in alchemy gestoken, omdat je meer met potions en oils moet werken. Nu ben ik zelf meteen met DM bezig en dat is toch wel wat moeilijker als bij een NG+.
Bedankt voor de informatie. Zou een combat build, volledig, te doen zijn op DM? Ik ben altijd meer een vechter geweest in RPG games, vandaar mijn vraag. Misschien in combinatie met iets anders??? Signs???
Hier een link voor een goede DM Built: https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=453260742 Misschien dat je hier wat mee kan.