1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

"This disc maybe dirty or damaged" probleem

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door metzman, 18 aug 2004.

  1. majidamarus

    majidamarus »Sovjet Red Army«

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    voordat je allemaal radicale dingen gaat proberen, zou ik eerst eens even een lens cleaner door je xbox heen halen. Je weet wel, zo'n disc met haartjes erop. die kan je als het goed is wel zo'n beetje bij elke electronica zaak kopen
     
  2. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    jup, maar ik weet niet of zo'n lens-cleaner wel zo goed is voor de lens. als die haartjes een beetje smerig zijn kunnen ze ook nog een krasjes maken op de lens...en dat is niet echt de bedoeling he
     
  3. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Edit/ sorry, TE off-topic (verkeerde thread) ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2004
  4. majidamarus

    majidamarus »Sovjet Red Army«

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    het heet toch een lens cleaner? dan kan je ervanuit gaan dat het schoonmaakt tenzij je er net een pakje margarine overheen hebt gesmeerd.
     
  5. majidamarus

    majidamarus »Sovjet Red Army«

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij zit je een beetje in het verkeerde topic.
     
  6. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    volgens mij ook...hahah:D


    nou; ik had een lens-cleaner gekocht voor mijn stereo, resultaat: hij deed NIKS meer. nu moet ik altijd afspelen via een discman, toch zonde.

    maar goed, als je een lenscleaner hebt geprobeerd en het is niks beter zou ik gaan kijken voor een andere DVD-speler. die kun je kopen voor ongeveer 50€ en dan zelf inbouwen.
     
  7. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja laten we idd effe ontopic blijven.
    Ik heb trouwens zelf me xbox gister open gemaakt en de lens handmatig met een speciaal lensdoekje schoongeveegd. Al kon ik geen vuiligheid ontdekken trouwens (als je dat al kan zien). Maar geen vooruitgang. Ik zal zo nog eens onder de kap gaan kijken (me garantie was toch al vervallen). Lijkt me zowiezo beter dan met een Lens Cleaner CD. De DVD schoonvegen van Rallysport Challenge 2 heeft trouwens eventjes geholpen weer, kon 1 track rijden, maar bij het laden van de volgende weer HET scherm. Ik merk ook dat ie een beetje moeite heeft met lezen, maar dat weet ik nie zeker. Maar nog bedankt voor het groot aantal reacties. Ik houd jullie op de hoogte.

    Trouwens, maakt het uit wat voorn dvd speler je koopt dan. Of moet je eentje speciaal voor xbox hebben? En waar zou je die dan kunnen krijgen?
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2004
  8. Rasss

    Rasss Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb ik ook last van, maar alleen bij de game JSRF/SEGA GT. Verder heb ik nooit ergens last van, ik vermoed dan ook dat het aan míjn spel-dvd ligt.
     
  9. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    je moet er gewoon een voor de xbox kopen. dit kan op psxshop , en volgens mij ook op www.llamma.com/xbox
     
  10. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu snap ik er niks meer van. Ik heb Unreal Championship overgekocht van iemand en de game ging ik dus vandaag spelen. De game liep perfect, geen een keer vastgelopen. Ligt het dan toch aan de disc van Ninja Gaiden. Zie mijn vorige post.
     
  11. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Heey mensen, mij probleem is opgelost! :D. En wel door gewoon zelf de lens schoon te maken. Me vader heeft het met een gewoon wc papiertje bewerkt heel voorzichtig. En Rally Sport Challenge 2 laad nu als een tiet. Weer zoals vanouds, misschien zelfs beter. Wel raar want ik zat zelf te klooien met een speciaal lens doekje van onze Video Camera...maar wc papier doet blijkbaar ook wonderen. Ik ben blij, maar ik zal het een tijdje aankijken of het niet gewoon geluk is, en hij morgen weer kuren krijgt. Effe met andere spellen een tijd testen enzo..
    Ik houd jullie op de hoogte.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2004
  12. pippinNL

    pippinNL I LOVE LIVE

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    dit probleem heb ik ook gehad. ik heb m'n xdoosje laaten ophalen en ongeveer een week later had ik hem weer terug met de vermelding dat de dvd drive verrot was...ze hadden er gewoon een nieuwe in gezet :) en nu ± een half jaar later heb ik mischien 1 keer gehad dat hij de disc niet herkende (dat was bij een dvd afspelen, wat afentoe niet goed werkt bij de xbox).


    EDIT: das mooi!
     
  13. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Je zal dit bericht toch maar krijgen als je halo 2 er voor het eerst in doet.
     
  14. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ben ik dus ook bang voor :eek: .
     
  15. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    ja idd, dan voel je je echt klote. Zeker als al je andere spellen wel werken en dan Halo 2 niet en het blijkt ook nie aan de Hao 2 dvd te liggen, dan voel je je pas klote :p. Maarja...heb de limited edition al gepre-orderd, en nu me xbox weer goed leest (nu dan nog wel weer) ga ik me daar geen zorgen om maken. Maar mensen die hetzelfde probleem als mij hebben kunnen dus ook eens mijn aanpak proberen als je geen garantie meer heb natuurlijk, anders kan je gewoon M$ bellen natuurlijk.
     
  16. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Welk merk wc papier heb je gebruikt? :9
     
  17. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag gebeld naar MS. Hetzelfde verhaaltje, garantie verlopen, en als je wil reparen dan kost dat ongeveer 120 euro. Wie weet er een oplossing voor mijn probleem, Ninja Gaiden blijft vastlopen en andere spellen werken ook niet perfect :'-( .

    Ik zit te denken aan een nieuwe xbox, maar ja 150 euro is toch weer een hele investering.
     
  18. gerjan

    gerjan Guest

    nieuwe XBOX dvd drive, of iets goedkoper nieuwe dvd lens.
     
  19. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    nieuwe dvd speler kopen en zelf ff inbouwen, is zo gedaan.
    /edit: goed zo, gerjan. Je bent weer eens sneller :D
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2004
  20. gerjan

    gerjan Guest

    uhm YUP

    Great minds .....blablabla
     

Deel Deze Pagina