Tijd Voor Ander Beleid: Objectiever En Gericht op de discussie

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door TheWalrus, 1 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Met mij, nooit mijn beste, maar ik heb je wel andere members toen zien aanpakken die dat toen niet verdienden.
    Laten we zacht uitgedrukt stellen dat je nogal vrij autoritair was mijn beste,niets mis mee op zich als je maar goed luistert naar de argumenten van de tegenpartij.
    En dat was precies jouw foutje, anders was je een bovenste beste mod geweest......

Edit:wat die mensenkennis betreft heb je het alweer bij het verkeerde eind mijn beste, het lijkt me dat jouw tenen destijds een stuk langer waren dan de mijne....

Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Over maatjes zou jij inderdaad genoeg moeten weten nu. Aangezien ik er inderdaad zelf niet vaak meer ben wordt ik soms naar topic verwezen die ik dan volg en lees. Dit was daar een van, totdat 'ineens' iemand wordt gebanned, dan sta ik daar net als iedereen van te kijken.

Tuurlijk Crew brengt verantwoording, maar dat betekend nog niet dat je geen discussies kunt aangaan en het beleid kunt aankaarten. Al die jongens weten ook wel dat ik ze allemaal aardig vind en weet dat ze prima het forum kunnen onderhouden op hun manier, die blijkbaar goed werkt. Het betekend echter niet dat ik in dit soort situaties mijn kritiek voor me houdt. Vooral niet in deze situatie waarin dus niks in het topic word vermeld en iemand gewoon wordt verbannen. Of het nou terecht is vanuit het beleid, iedereen zal toch moeten concluderen dat het er niet netjes uitziet in dit topic. Wat gewoon goed begint en dan ineens iemand zogezegd de mond wordt 'gesnoerd' omdat hij de verkeerde mensen irriteert. Dat past niet in een forum.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Om als 'crew' ook even publiekelijk te reageren op je,

Ik vind het erg onbehoorlijk dat je op deze manier je kritiek geeft. Ook jij hebt gewoon toegang tot het crew-forum, waar je juist meningsverschillen zoals deze uit kan praten. In plaats van dat je eerst verhaal haalt bij een admin of mod, zoek je liever meteen de publiciteit op. Vervolgens zitten we allemaal in twee verschillende threads te reageren op elkaar. Verklaart meteen waarom het er hier niet 'netjes' uitziet in deze thread. Zulke situaties hoor je subtiel op te lossen, en niet voor een groot publiek.

Zelden posten we in een thread dat iemand is verbannen. Altijd sturen we een e-mail naar de persoon in kwestie. Zo ook naar TheWalrus. De reden waarom hij is verbannen, is in deze thread nu al meerdere keren aangegeven. Ook in het crew-forum.

Je meet ons nu een profiel aan op basis van hoe jij vindt dat wij met TheWalrus zijn omgegaan. Omdat hij een maat van je is, verdient hij nog geen voorkeursbehandeling, daar ben je het zelf gelukkig ook mee eens.

Dus dit hele vertoon, gaat inhoudelijk wederom over TheWalrus. Vind je het dan geen onzin om er zo'n show van te maken?

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Nu kan ik Hordo ,géén ongelijk geven vermits hij dit publiekelijk wil beslechten....aangezien jullie liever achter de schermen en in het geheim wil bekonkelfoezen wie wat gaat krijgen als ban of ow...
    En persoonlijk gezien ben ik geen fan van de walrus,maar hij wordt zwaarder gestraft dan de eerste de beste moordenaar...als statement is dit véél te hoog gesteld...maar modjes die hun boekje te buiten gaan worden helaas wel in bescherming genomen....

5. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    *bericht niet als Mod*

Hihi, hier moest ik ff om grinniken :+
    Wat wil je dan, een grote schandpaal-thread?

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Helemaal niet, dat weet je goed genoeg....het gebeurt meermaals ...en waarschijnlijk zelfs onbewust....maar de ene kant heeft alles voor het zeggen en de andere kant mag alleen ja knikken...

EDITJE: en een modje die mij hoogstpersoonlijk voor amoebe uitmaakt, en dit terwijl ik een relevante post plaats, nu ja , wat is zijn recht daartoe, waarschijnlijk waren bij hem minder cellen actief dan hij mij verwijt.
    Maar het verschil is, dat ik dit over mij moet laten gaan , en dit terwijl ik bij deze discutie het verwijt in zijn richting had moeten sturen er ongetwijfeld een ow of een ban aan overgehouden had....

7. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Achter de schermen worden ook mods/admins teruggefloten wanneer ze buiten hun boekje gaan. Ik zie niet in waarom dergelijke zaken publiekelijk moeten worden besproken. Dat is trouwens nooit het geval geweest op XBW. Op veel andere fora kom ik dit ook nauwelijks tegen.

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Tja, Hordo wil dus democratie, en jullie dictatuur...:+
    En wat gebeurt er met modjes en admins die hun boekje te buiten gaan, krijgen die ook een permanente ban...;)
    Tís overigens maar een vraagje hoor , velen hier willen weten hoe jullie dit achter de schermen oplossen.:+

9. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Die indruk wordt in deze thread wel heel erg versterkt door een aantal mensen. Het is ook niet zo dat het hier een dictatuur is, waar iedereen met kritiek wordt 'opgeruimd'. Inhoudelijk 'runnen' wij het forum als in onderhouden, terwijl de members het forum vormen/invullen. Wij hebben huisregels opgesteld waar een ieder zich aan dient te houden. Ook de forumcrew.

Als mod zijnde zou iemand beter moeten weten. Naar mijn mening zou je een dergelijke situatie gewoon moeten melden bij een andere mod/admin. Of rapporteer het bericht in kwestie. :) Jij zou echt geen ban krijgen als je een dergelijke opmerking terug zou hebben gemaakt.

10. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Mooi zo, en als je mij kent zou je zeker moeten weten dat ik voor zoiets vooralzeker géén melding zal maken, en dit omdat zoiets in het vuur van de discutie wordt geuit zonder erbij stil te staan.
    En over de laatste zin die je zegt heb ik hoogstpersoonlijk grote twijfels over aangezien ik eens een ow gekregen heb over mijn zogezegde uitlatingen, en ik op mijn mailtje terug om te vragen over welke treads het dan ging nooit een antwoord heb gekregen.
    En Arjan , ik ben géén 50 jaar geworden om de éénzijdigheid in de discuties hier te doorhebben.
    Sommigen hier mogen erop los schelden terwijl anderen als het ware op hun woorden moeten letten.
    Ik erger mij hier véél meer aan diegene die hier in de topics een loos postje komen plaatsen zonder iets aan de discutie bij te dragen dan aan diegene die in het vuur van de discutie zelf een keer de pedalen verliezen...
    Zoiets is nu eenmaal inherent aan een felle discutie...en daar kan ik makkelijk mee om...

11. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is dan precies het probleem? Je vind het niet kunnen dat hij een dergelijke opmerking als mod zijnde maakt. Ben ik wel met je eens. Maar tegelijk vind je zoiets wel kunnen omdat het in een opwelling wordt gezegd? Ben ik ook met je eens. Hangt voor een groot deel ook van de situatie af.
    Nogmaals dat hangt van de situatie af, waarin zich zo'n incident voordoet. Dat je geen reactie hebt gekregen op je mailtje hoort niet. Sowieso hoor je een pm te krijgen waarom je een OW krijgt. Zal het later vandaag even opzoeken.

Mja, daar zou ik wel graag wat voorbeelden van willen zien.

12. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Doet me denken aan een eerdere situatie....

Even iets van te voren, het gaat mij deze discussie niet om TheWalrus zelf, maar om het feit dat het iedere keer op deze manier gekloot is.
    Arjan, je bent hier nu iets meer als een jaar mod en iets minder als 2 maanden admin maar ik moet zeggen dat je het standaard babbeltje goed kent.Het is een antwoord dat ik de afgelopen jaren meerdere keren duidelijk gehoord heb in verschillende situaties van verschillende mensen:
    Darkwing,Volkoren,Arjan

Het punt is (lijkt mij) dat er soms van bijde kanten gewoon te hard wordt gereageerd, soms zijn het de Mods en Admins die met een overdreven harde ban van iemand een voorbeeld willen stellen aan de rest van xbw (waarom zou ik niet weten) en soms zijn het de members die zeer hard en fel naar de crew uithalen. Het is een beetje hun tegen ons sfeer, het is er vrijwel altijd maar soms steek het zijn kop boven.

Ik denk dat vrijwel iedereen gewoon eens een eerlijk en oprecht antwoord verwachten van de crew, waarom ze bijv. deze mensen als zodoende voorbeeld willen stellen.En met oprecht en eerlijk bedoel ik eigenlijk kijkend uit jezelf. Eens de zogenaamde menselijke kant tonen van zo discussie tonen.Zoals bij het punten systeem discussie waarbij we duidelijk merkte dat sommige niet met het systeem eens waren.

Ik snap natuurlijk dat sommige dingen binnen een bepaalde groep moeten blijven om er voor te zorgen dat jullie als eendracht naar voren komen.Zodat het lijkt of iedereen van de crew het er mee eens is. Het terug fluiten van een crew member mag van mij ook prima achter de schermen gebeuren maar als daarna wel een excuses of een verontschuldiging aan member wordt geven.Als je dan toch als team naar buiten wil komen, zorg dan ook te minsten dat er voor onfatsoenlijk gedrag word bepraat met de beschadigde persoon (dit geval sven).

En om dit betoog te eindigen:
    Ik kan me een threat herinneren van Darkwing die toen verhuis is naar de Mod forum, daar zouden jullie dingen intern gaan bespreken om ons daarna de conclusie te laten horen. Ik was benieuwd of daar daadwerkelijk dingen zijn uitgekomen.

13. SoulFighter

SoulFighter XBW Zeur

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet alle berichten in deze discussie gelezen, dat is naar mijn mening teveel tekst. Maar ik blijf terugkomen op wat ik eerder heb gezegd, mij dunkt dat dit een vrij nutteloze discussie is tussen enkele gefrustreerde members en wat gefrustreerde crew-leden.
    Ik benadruk, dit is hoe ik het zie, maar ik denk dat er geen enkel probleem is wat betreft de organisatie van dit forum. Je hebt altijd wel enkele ontevreden mensen of meningsverschillen, zeker bij zo'n grote community. Maar deze discussie begint meer te lijken op het overgooien van modder over en weer.
    En of je daarbij een schuldige aan kunt wijzen? duidelijk mag wezen dat Walrus zich niet altijd even netjes heeft gedragen. Maar darkwing en graveheart, om maar een paar voorbeelden te noemen zijn altijd wel wat agressief qua mening en snel op hun teentjes getrapt.

Ik denk dat ook dat deze thread alleen maar leidt tot meer (nutteloze) discussie. Maar dat is mijn bescheiden visie :)

Edit:/
    Nog wat meer berichten gelezen: ik sluit me deels bij falcon aan. Ik denk dat er aan beide kanten fouten worden gemaakt. Maar het is jammer dat dit over en weer zo ernstig wordt opgevat. Dit is een online forum, geen stad waar wetten gehandhaafd moeten worden. Ik denk dat jullie allemaal dingen een beetje in perspectief moeten zien, ik hoor bijvoorbeeld vaak het woord dictatuur vallen, dat lijkt me een ietwat overdreven omschrijving van de situatie om het maar even zacht uit te drukken.

Om een voorzichtige conclusie te trekken: Momenteel (en ook in het verleden) zijn er altijd wel wat ruzies geweest tussen members en mods, tussen mensen en mensen, niet meer dan normaal lijkt me. Dit is gewoon het zoveelste voorbeeld van een geirriteerde member die een geirriteerde mod irriteert. Misschien een idee om van beide kanten wat minder te irriteren. Dat is een stuk beter voor de sfeer.

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Blijf dan ook weg =(

Zo lijkt het wel of je gewoon de members wil opjutten tegen de crew.

15. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mensen, de thread is gestart omdat verscheidene mensen het beleidt misschien op sommige punten in sommige situaties iets te drastisch vinden. Ons hoofddoel is goede discussies, het hoofddoel van de crew schijnbaar publieke orde en strikte handhaving van de eeuwenoude FAQ.

Walrus start een thread die toevallig tegen enkele mensen van de crew is gericht en hij wordt plotseling gister gebanned, ik en velen vinden dit gewoon verdacht. Er zijn regels, dat is goed, maar iemand bannen omdat hij een slecht verleden heeft gehad, of soms dubbelpost maakt (wat overigens iedereen wel enkele malen prongelijk doet) is gewoon krankzinnig, en daarvoor ook nog een een permanente ban :/?

Het mag duidelijk zijn dat in dit geval walrus het leuk vind op het forum, en hem dan om wat onzinnige snel geformuleerde redenen een permanente ban te geven is ronduit debiel.

Ik wil de crew aanraden interne kwesties over meningsverschillen binnen de crew ook binnen hun eigen forum op te lossen, echter, meer menselijkheid vertonen naar buiten toe is ook nodig. We zijn niet allemaal vordonk fans met haar leus 'regels zijn regels'. Verder blijft het een fout iets dat de discussie door de crew enigsinds wordt vermeden door onzinnige dingen te zeggen dat walrus wel fout was. Hij had de thread geopent als feedback (positieve kritiek) voor het beleidt, en totnogtoe heeft de crew zich simpelweg niets aangetrokken dat velen het beleidt misschien te streng vinden. Het voorbeeld dat svennies gaf als voorbeeld, 'je mag alleen positief reageren in een overlijdingsthread', is hiervan een goed voorbeeld. Hierbij start ik morgen een overlijdingsthread over saddam hoessein, adolf hitler, stalin en de hele reutemeteut, je mag toch alleen positief reageren in een overlijdingsthread en de vrijheid van meningsuiting laat toe dat ik zulk soort mensen waardeer (voor de duidelijkheid, dats dus niet zo hoor ;) )

BTW, leuk begin van 2007 :x

16. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Het feit dat de ban permanent is, is misschien wat drastisch, maar met een kijk op zijn verleden, meerdere malen een ban, waarvan 1 een jaar, en dan met herhaaldelijk dubbelposten, waarschuwingen negeren, en dat alsnog doen, kan ik me heel goed vinden in deze ban.. Maar zoals ik al zei, permanent is misschien wat overdreven.. Maarja, mensen overdrijven hier weer heerlijk, net zoals bij Ruud toendertijd..

17. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ach een beetje meer tussen de regeltjes lezen kan dan geen kwaad dan imo ;).
    Waar het om gaat in dit topic is al lang niet meer duidelijk, Walrus heeft een rustige discussie proberen te starten over het beleid wat best goed lukte tot dat ie geband werd. De reden waarom en duur is nog al kinderachtig, ook gezien zijn geschiedenis. Kom op wees reeel, de posts van walrus waar iedereen over valt druipen van cynisme, hij valt er eigenlijk niemand persoonlijk mee aan. En veel vunzige taal is er ook niet te vinden. Hij was/is een van de weinige members die werkelijk iets bijdroeg in de sfeer van het forum.

Verder ben ik het volledig eens eens met Falcon.

18. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    .. ben ik is een avondje offline worden er 6 pagina's gepost, dank je jongens. :+

2905 actieve leden anyone? Dat stond begin vorig jaar nog op 2100, een enorme groei dus. Nu kunnen we wel leuk het "500 member gezelligheid boven orde" beleid gaan handhaven, maar dan eindigen we al gauw in een chaotische aftrek van het Tina forum. Niet iets waar kwaliteit garant staat. Tevens zijn er maar enkele members in deze thread actief, als de members massaal tegen ons beleid zijn dan waren dat er wel meer geweest.
    Het aantal bans in de laatste 2 maanden is miniscuul, maar omdat een keer een prominent member wordt gebant staat de wereld op zijn kop? Als je de geschiedenis van zo'n member zou weten is het vrij simpel dat het ergens een keer ophoudt. TheWalrus is misschien wel de meest gewaarschuwde persoon op het forum geweest, en heeft vele dingen recht tegen het beleid in begaan. Tevens is meneer niet gebant om deze thread, maar om zijn gedrag.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    The Walrus was al 3x gebant ... dan zou je toch denken dat hij wat geleerd heeft. Andere hebben voor minder een permanente ban gehad .... dus tja waar trek je een grens? Als iemand geen respect voor een ander heeft of altijd het laatste woord wilt krijgen moet eens gaan nadenken waar het aan ligt. Aan de crew of misschien bij die persoon?

20. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hmm ja ene gerjan ofzoiets }:] (playboy anyone :9)

Verder heb je helemaal gelijk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina