Timesplitters: Future Perfect

Discussie in 'Algemeen' gestart door Egamer, 8 jul 2004.

1. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waneer komt deze ubergame eigenlijk uit?

edit: graag datum als dat mogelijk is

2. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Even zoeken, zo gepiept _0/

Hutkofer had van de week een prijsvraag gewonnen op IG dat je TS:FP mocht spelen bij EA. Hij kon zelf niet, dus ben ik maar gegaan.

Ik was een beetje sceptisch aan het begin van de middag, maar deze game is zo _O_

We hebben eerst ff wat SP gezien en dit is echt super, vorige keer zat er niet echt een verhaallijn in, maar nu hebben ze er bij Free Radical echt werk van gemaakt. Mooie cutscenes en erg veel grappen die ook echt leuk zijn. In de missies heb je ook vaak dingen die je kunt doen die absoluut niet van belang zijn, maar wel heel erg leuk zijn. Zo kom je bijv. een keer in een kamer waar je een zombie (daarvan krijg je er een hoop van te zien) in een gesloten ruimte ziet. Je kunt de deur openen en hem verrot knallen, maar je kunt ook de computer instellen om hem op verschillende originele manier aan zijn einde te brengen, o.a. in de fik steken.

Naast de verhaallijn heb je ook nog Challenges voor SP. Hierin doe je verschillende mini-games, zoals zo veel mogelijke zombies neerschieten binnen bepaalde tijd, of het afleggen van een parcours met een robotkat. Allemaal stuk voor stuk hilarisch _O_

En dan heb je natuurlijk de MP. Deze is nog beter dan de SP en zeker de kracht van TS:FP. Als je wat vrienden op bezoek krijgt die geen flauw idee hebben wat een Xbox is, dan moet je deze game erbij pakken. Het is 'pick up and play', en de actie is echt supersnel.

We hebben een aantal verschillende modes gezien, natuurlijk Deathmatch, Team Deathmatch, Capture The Bag :cool:, enz, enz. Daarnaast hadden ze nog een aantal andere multiplayer modes, waarvan er een Virus was. Hierin is 1 iemand de virusdrager en die moet het virus op andere zien over te dragen (soort van tikkertje) en Shrink. In de laatste game mode krimpen de slechtere spelers en worden de betere spelers groter. Dit om het voor de slechteren wat makkelijker te maken. Erg leuk, zeker voor de slechteren, zoals ik :p
    Owja, en er is een co-op mode tot 4 man, ONLINE SPEELBAAR 8). Halo 2, eat your heart out.

Nog twee MP-puntjes die de moeite zijn te vermelden: er zijn bots (mooi voor de offline spelers) die een in te stellen moeilijkheidsgraad hebben, dus je kan het erg moeilijk maken voor jezelf, en je hebt de keuze uit megaveel karakters. Van een beer tot de robotkat, of een dooie eland.

Alsof het nog niet genoeg was werd toen ook nog even de map maker gedemonstreerd. Je het werkelijk zo gek niet bedenken of je kunt het maken. Maps met tot wel 5 verschillende verdiepingen, waaraan je alles kan customizen, tot de kleur van het licht aan toe, echt mega.
    Je kunt hierbij zelfs eigen SP-missies maken. Je kunt namelijk bepaalde bots bijv een sleutel geven die je nodig hebt om een deur te openen en je kunt op plekken triggers neerleggen (dus dat er bijv. een golf tegenstanders aankomt als je door een bepaalde deur gaat). Ook kun je natuurlijk het begin en einde van een level bepalen en je hebt de mogelijkheid om een eindbaas in te stellen, door een bepaalde bot erg sterk te maken.

Na deze lofzang natuurlijk een paar kleine puntjes van kritiek. De laadtijden waren echt heeeeeeelll erg lang en de game moest ook echt na iedere actie in de menuutjes laden. De graphics waren goed, maar niet altijd even scherp en de 4-persoons multiplayer, was nogal onoverzichtelijk doordat er heel veel op je HUD stond en de onscherpe GFX.

Ik ben iig wel overtuigd en neem de eventuele nadelen graag voor lief, want ik heb in één middag nog nooit zoveel lol met een Xbox-titel beleeft _O_

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Leuke game inderdaad. Ik denk dat de zombie-in-de-cell-moment iedereen bijblijft.
    Ook het catracen zag er erg leuk uit. :)

4. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dit lijkt mij een goed spel, en wel om de volgende redenen:
    De vorige delen waren <bijna> perfect. (Dit is natuurlijk geen garantie maar toch)
    Het is een redelijk origineel uitgewerkt spel.
    De actie is snel en het zal waarschijnlijk heerlijk spelen. Heb erg zin in deze game, na het doorlezen van deze thread en het lezen van enkele previews/reviews kan ik eigenlijk niet meer wachten. En dat voor iemand die eigenlijk niet zo kappot is van het genre...

5. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoplijk zijn de EA servers wat goed geregeld :)

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb 't spel inmiddels uit kunnen spelen een nieuwe versie, maar helaas ben ik nog steeds van mening dat het simpelweg een matig spel is.. :)

Veel content, sure! Maar absoluut vrijwel niks unieks te vinden en de gameplay is behoorlijk simplistisch, 'shooting gallery' style. Mij trekt het echt niet!

7. jellejelle

jellejelle PSP Only

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, de gameplay is niet erg diep, meer van het MoH soort, je rent een kamer binnen schiet alles dood en gaat weer verder. Maar als zoiets goed uitgewerkt wordt hoeft dit absoluut niet slecht te zijn. En op basis van de code die ik vandaag gespeeld heb kan ik zeker zeggen dat imo goed is uitgewerk :9

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb net even de PS2 demo gespeeld. Bestaat jammer genoeg enkel uit openingslevel/filmpje. Maar wel leuk om dat level een paar keer te spelen. Echt bijzonder zal de game niet zijn, maar kan desalnietemin wel een leuke game worden.

9. BoneCrusherrr

BoneCrusherrr Cold SynerGy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond de vorige delen wat simpel spelen, gewoon zoals kobold zegt een beetje shooting gallery, kiddy achtig iets gaat worden. B.v. bij lopen glij je als het ware naar voren, en deuren openen ziet er ook een beetje gaar uit.

10. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Waarneer komt jou artikel Mirik? Hij komt al snel uit, 8 maart toch?

11. TheProf82

TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

Leuk Bevonden:
    0
    Kobold, heb je het spel al gespeeld dan? En zoja, kan je even goed uitleggen door middel van plus en minpunten of het spel nog kans op succes heeft?

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    24 maart. Dat bij game info op mainpage te vinden is.

Wat ik denk dat Mirik ervan vindt:

+
    aardige shooter
    humor
    mp modes

-
    weinig vernieuwends
    makkelijk/lineair
    verhaal/diepgang

Maar of dat zo is, is even afwachten. :)

13. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Vind het een hele matige shooter, maar met veel content. Bent wel tijdje bezig voordat je al die challengemodes hebt uitgespeeld. Dat is als 't ware een opdrachtje vervullen tegen bots. Vermoord 100 apen, schiet op dit of dat. Behoorlijk saai, na een tijdje heb je 't allemaal wel gezien. Maar goed, dat is niet 't geval als je weinig games hebt en dan 1 speel graag speelt, dan is 't natuurlijk erg goed. Sommige modes zijn wel grappig hoor, dat is niet 't probleem, maar had liever gezien dat ze meer energie in de singleplayer stopte. Die is ook repetetief namelijk, simpelweg omdat de gameplay de diepgang van een opgedroogde gracht heeft! Poppetje in beeld, schiet. Feitelijk komen mannetjes op je afgerent en die knal je af. Je hoeft niet bang te zijn, of tactisch te spelen, al zeker niet bang te zijn dat ze iets slims doen of onverwachts...

Maar goed, ieder zijn meug, wel veel content, op dat punt alleen is het al een aardig titel om te kopen. Veel kwantiteit, maar in mjin mening weinig kwaliteit. Weet niet of er een preview artikel komt, staat momenteel niet voor aan de rij van wachtenden, kan afvallen.

Laatst bewerkt: 20 feb 2005
  14. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de Power Unlimited kreeg het spel een Gold Award (91)
    Dus dit spel roeleert gewoon. Online schijnt het ook geweldig te zijn
    Dus Star Wars: Republic Commando laat ik maar in de winkel liggen,
    Timesplitters lijkt me bij nader inzien veel cooler. Volgens mij staat er in de PU out now, maar ik lees net 24 maart. Maar ik heb het toch nu druk zat met DoA: Ultimate

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Out now kan niet kloppen. Release stond op 18 maart, maar werd een week verschoven naar 24 maart werd me verteld op EA (en was volgens mij ook al een tijdje bekend bij XBW).
    Tja, het is hoe je er naar kijkt. De een vind het een "standaard shooter in een nieuw jasje" en de ander "toffe shooter met veel humor". Zo zal de een de game een gemiddeld cijfer geven van rond de 7 en de ander rond de 9.

16. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Over smaak valt niet te twisten, maar ook al kijk ik er alleen van de positieve kant op, dat PU cijfer is simpelweg te hoog...

Een 7 is denk ik een geschikt cijfer, dan kan 't varieren naar een 8 of een 6 als je van juist van de ondiepe gameplay die het spel heeft houdt of niet.

Check Mercenaries, je kunt alles doen, overal naar toe. Als je dan TimeSplitters speelt...WTF weetje, zo lineair als de pest, constant dezelfde vijanden met de zelfde domme AI routines (wat basically inhoudt; niks doen, lomp rondkijken en doodgeschoten worden als de speler ook maar een scheet laat) De enige echte afwisseling krijg je in een soort 'haunted house', waar je zombies voor de schedel kunt slaan met een honkbalknuppel, voor een level ofzo. De rest is allemaal 't zelfde, en echt niet zo grappig als mensen het je doen lijken. Het spel zelf is namelijk helemaal niet grappig, alleen maar saai. De tussenscenes zijn soms grappig en de hoofdkarakters zijn aardig ontworpen.

17. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ik vond er zelf wel wat grappige elementen inzitten. Maar goed, ik heb te weinig tijd gehad om hem echt volledig te kunnen spelen en er een goed oordeel over te geven. Misschien zijn die paar uurtjes die ik gespeeld heb wel de enigste leuke uurtjes van de hele game. Dat kan ik pas zeggen als ik de game volledig gespeeld heb.

18. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Hebbe jullie deze filmpjes al gezien? Ze zijn echt vet, vooral die granatas.

19. soepkoe

soepkoe Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    voor een beoordeling kijk ik vaak nog even op www.gamerankings.com, deze geeft een 8,0 gemiddeld, geen rare score dacht ik zo.. Maar niet de topper die ik verwachtte (deel 2 was toch beter?) wanneer komt dit spel eigenlijk uit?

20. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    18 maart of is het nou 24.....

Deel Deze Pagina