1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

*tip* Aldi notebook vanaf 22-10-'03 || 29-10 HP all in one printer!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door gerjan, 20 okt 2003.

1. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    ja.. hoeft niet altijd zo te zijn dat ze kapot gaan.. en was idd beetje overdreven.. Maar het is wel zo dat pc's van de aldi (in vergelijking met andere verkoopadressen) vaak mankementen vertonen..

2. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ze meer rommel maken, is het geen vaag merk?

Neem nou een Trust.. die maken ook heel veel dingen. Maar ik zou mijn zuur verdiende centen niet aan hun rommel uit willen geven.

En 1500 euro is een hele hoop geld. Dan geef ik dat liever uit aan een merk product (HP, Dell, IBM, etc), dan weet ik tenminste dat het met service en garantie wel goed zit. En dan neem ik het wel voor lief dat ik voor hetzelfde geld mischien iets mindere specs heb.

3. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    al die shit in de medion laptop (HD, geheugen, videokaart etc.) is gewoon van topmerken hoor. Dus A kwaliteit. Ongeveer precies dezelfde merken zullen ze in een Dell, HP etc. stoppen

4. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb met die merken die jij noemt meer problemen gehad dan met mijn zelf samengestelde pc die ik nu heb. En inderdaad wat Johannes zegt het zijn gewoon goede spullen die erin zitten. MOet jij eens opzoeken wat je kwijt bent voor een HP, IBM ofzo met dezelfde specificaties daar koop je twee van deze van.

5. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Tis waar dat Merk-PC's vaak underpowered zjn voor wat ze kosten, maar voor €1500 koop ik me toch liever een Laptop van een deftig merk met een deftige batterij en een deftige, echte mobile processor.

Op de advertentie van die Aldi notebook staat wel Pentium 4 mobile, maar dan vind ik het nogal raar dat daaronder het gewone P4 logo staat ipv het P4mobile logo:confused:

6. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat het wel mee valt met de 'slechtheid' van deze producten van de aldi.. als het werkelijk slecht zou zijn zouden ze er gelijk op afgemaakt worden..

maarhum... als zo'n notebook wil kopen van een 'echt' merk dan ben je wel wat meer 1500 eurotjes kwijt hoor..

7. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    dat gebeurt ook

dit lijkt me overdreven.. maar ik heb geen zin om het op te zoeken.. ik heb gewoon geen zin in deze discussie eigenlijk.. nouja, vecht het maar uit [/edit]

Laatst bewerkt: 22 okt 2003
  8. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    vette laptop hoor, ik heb een radeon 7500 64 mb in me laptop, werkt ook goed :+

9. gerjan

gerjan Guest

FF tussen door hij is als beste getest bij "Computerbilder":

Helemaal NIET waar, check Packard Bell pc's, tsssssss

Kheb verschillende dingen van trust, digitale camera: 3mp vette optical zoom ding van goed merk, voor 200 eurootjes, werkt prima alleen batterijen gaan snel op(hebben meer digi. cam. last van overigens, als je geen accu hebt), daarnaast heb ik een iets oudere Canon digitale camera, dies even goed (al dan niet slechter) als die Trust..

Nou kijk, ik heb het ff voor je gedaan: bij Dell:

Prijs 2283.00 EUR (excl. BTW) Voeg toe aan Mandje
    2716.77 EUR (incl. BTW) ex verzendkosten...

dan heb je:

Intel® Pentium® 4 processor 2.8ghz
    Uitgerust met Microsoft® Windows® XP operating system
    533 Mhz Processor Side Bus
    512KB on-die L2 cache
    512mb DDR 266mhz
    60GB HD 7200rpm
    Internal 2x DVD+ RW Drive (+178.50 EUR) dus geen dual dvd/cd brander zoals bij Aldi
    64MB ATI Mobile Radeon 7500 4x AGP grafische kaart Aldi Videokaart is beter
    Dell TrueMobile™ 1300 Wireless 802.11 b/g MiniPCI card
    Microsoft® Works 7.0
    One type II PC Card slot
    Ports: USB 2.0 (x2), VGA, Headphones, Speaker, RJ-11, RJ-45, S-Video, IEEE1394 (Firewire)
    Geintegreerde 10/100 netwerkkaart en 56k/V92 modem
    Built-in Stereo speakers
    Lithium Ion 12 cell (94Whr) batterij
    Norton Anti-Virus 2003, Dell E-Support Solution Centre
    AC Adapter
    Touchpad

Ik weet wel welke ik zou kiezen...

Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2003
  10. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Die drives van Dell en Medion zijn wel ongeveer hetzelfde hoor (beide DVD-branders).
    De batterij van die Dell is wel beter volgens mij en ik vraag me nog steeds af of die Aldi wel een echte notebook processor heeft, maar je kan idd niet ontkennen dat dit een zeer interessante aanbieding is in vergelijking met een Dell.

11. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Een collega van mij had z'n configuratie van een Dell al in zijn hoofd. Toen hij van deze aanbieding hoorde, is hij gelijk naar de Aldi gegaan. Dat ding ziet er netjes en compleet uit. Bovendien heb je drie jaar garantie, dus ik begrijp niet waar sommigen zich hier druk over maken.

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Niet kopen, het lijkt goed spul, is het ook wel, maar voor de lange termijn heb je er redleijk weinig aan. Ik heb zelf een Medion laptop gekocht en hij wordt na verloop van tijd echt mega heet. In de zomer gamen kan je ook wel vergeten, of je moet een extra ventilator erbij zetten. Daarnaast is ie zwaar en is het geen "laptop" meer een normale pc in een kleine kast. Als je het geld over hebt is het goede deal. Ik zelf heb het wel geleerd, voortaan weer gewoon een misschien iets tragere en duurdere dell laptop. Ik ga iig gewoon een desktop pc nemen als die bij de Aldi komt, want daarover ben ik wel te spreken.

13. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Het is dat ik al een snelle laptop (ACER) heb maar anders had deze kans gemaakt.

Maar zoals Ugamer zegt wordt ie inderdaad warm, een vriend van me heeft ook zo'n Medion en die wordt ook heel erg heet na een tijdje.

Daarbij gaat de accu tijd ver achteruit met zo'n desktop 2.8 ghz Pentium 4 processor. Geef mij maar liever een AMD Athlon XP Mobile (heb ik) of een Centrino van Intel. Een laptop heb je om mee te nemen enzo. Niet om constant bij de stroom te zitten.

Ik kan met mijn Acer ruim 3 uur ongestoord werken, dan pas vraagt ie of ik 'm wil voeren met wat stroom dus ben er zeer tevreden over maar dit is mijn mening.

Nu zullen jullie ook wel denken: "wat zeurt ie over accu"! Nou ik vind dat best belangrijk bij een laptop naast alle specificaties.

Maar...
    Mocht je iets snels zoeken, wat weinig plaats in beslag neemt en leuk uitziet dan is dit een goede koop.

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Juist. 2 uur met batterij.. als je gelukt hebt en niks speciaals doet that is...

15. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb zo'n sky laptop met amd mobile, maar daar kan je ook maar anderhalf tot 2 uur mee doen, dus das toch een redelijk normale tijd?

En als die troep doorbrand ken je 'm toch gewoon terugbrengen en een nieuwe krijgen totdat die weer doorbrand, het is toch niet verboden om te gamen op een laptop?

16. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Ik vind 2 uurtjes echt te weinig voor een accu hoor. Bij veel laptops hoef je maar ff wat te doen wat kracht kost en kan je misschien maar max. 1 a 1,5 uur ermee werken.

Ik heb een Acer, en ik kan makkelijk 3 uurtjes halen terwijl ik dan ook vanalles ermee doe dus dat vindt ik erg goed. Er zijn nog een paar merken die dat nadoen, maar Apple is de kampioen. Daarmee kan je met de accu ruim 5 a 6 uurtjes doen (ibook/powerbook) .

Ik las bij recensies dat de Sky laptops vaak maar een erg korte accutijd hebben. Best jammer.

17. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Wel, net omdat ik batterijtijd zo belangrijk vind (een notebook moet tenslotte toch draagbaar zijn) overweeg ik om zo'n nieuwe iBook G4 te kopen.
    12.1 inch scherm (klein, maar dan ook draagbaar) 2.2 kg en een standaard batterijtijd van 6 uur, koop er een optionele batterij bij en je kan 12 uur lang werken zonder stopcontact.
    Ik weet ook wel dat dat ding niet zo performant is als dat Aldi-ding, maar voor 1.199 euro vind ik het een interessant toestel.

18. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Welke laptop heb jij UGamer? Is het toevallig degene uit februari 2003? Die heb ik namelijk en heb ook last van het hitteprobleem.(zie paar posts terug.) Dit hoort toch niet te gebeuren en valt dit niet onder de garantie?

19. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Er staat nu een mooie drie-in-één scanner/printer/copy-er in één van HP bij de Aldi, voor 125 euro! Voor mij zeker interessant!

20. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Welke HP precies?

Deel Deze Pagina