Over 15 min zullen de eerste reviews online verschijnen. Review van videogamer zal waarschijnlijk pas volgende week online komen: :{
maar wel genoeg andere reviews dus vandaag? Mooi dan kijk ik dat in de avond wel even en neem ik een besluit.
Ja, er komen vandaag genoeg reviews uit (hoop reviews zijn al klaar om gepubliceerd te worden als ik de berichten op twitter moet geloven). Ben wel benieuwd wat er precies in die NDA terms staat. Zijn reviewers (die ermee akkoord zijn gegaan) verplicht om Tomb Raider minimaal een 8 te geven ofzo. Dat zijn wel de eerste dingen waaraan je gaat denken als je zulke berichten leest. Maar het kan eigenlijk van alles zijn. Misschien mag er niet te veel van het verhaal verteld worden. Gametrailers review staat al online
Gamemaster: 9/10 Game Informer - 9.25 IGN - 9.1 CVG - 9 Gamespot - 8.5 GameTrailers - 8.5 Edge Mag - 8 Eurogamer - 8 Telegraph.co.uk - 5/5 Polygon - 9 Telegraph.co.uk - 5/5 Ausgamers - 9/10 Stevivor.com - 9/10 Destructoid - 8.5/10 Gamereactor Sweden - 7/10
Zoals uit de gametrailers review al blijkt, het is bijna niks meer dan schieten en headshots maken. Eigenlijk vind ik gewoon dat ze de naam 'Tomb Raider' misbruiken om hogere sales te behalen. Ik vind het niks meer met Tomb Raider te maken hebben. Het is zo'n afknapper, maar ik ga het wel spelen. Een 3rd person shooter op zijn tijd kan ook leuk zijn immers.
De punten van de reviews te zien krijgen we een topgame voorgeschoteld. Voor hetzelfde geld was het een vieze tegenvaller en kreeg de game maar een 6je gemiddeld en dan was ik toch ff hard gaan balen want dit is toch een van de paar games waar ik al lang naar uitkijk.
Na wat clips eigenlijk blind bestelt na het zien van de GameDumper prijs. Ga de review nog even bekijken zometeen, blijft altijd leuk van Gametrailers.
naja dan is het maar meer schieten en een soort Uncharted.. Liever een iets meer open Uncharted met Lara in de hoofdrol dan een tweede angel of darkness
Van wat ik heb gelezen is het meer open dan Uncharted. En is het qua gameplay/graphics minstens even goed als Uncharted 3 (zo niet beter). De die-hard Tomb Raider fans zullen misschien een beetje teleurgesteld zijn. Maar dit gaat gewoon een topgame worden. Review scores tot nu toe zijn erg positief.
Ach, die hele industrie is verrot. De originele games komen enkel bij de indie developers vandaan. Dat zijn de mensen die een risico durven te nemen en niet op safe spelen. Meer dan ooit leven we nu in een shootergeneratie, dat zelfs Lara Croft notabene Uncharted moet gaan na-apen om aan sales te komen. Eerst Resident Evil verkracht door het shootergenre, en nu Tomb Raider.
Games Master (Print) – 90/100 IGN – 9.1 GTTV – 8.5 Destructoid – 8.5/10 Eurogamer – 8/10 Shacknews – No Score OPM – 8/10 Kotaku – ‘Yes’ OXM – 8/10 CVG – 9/10 Telegraph – 5/5 Polygon – 9/10 Gamespot – 8.5/10 Penny Arcade – No Score Digital Spy – 5/5 Gametrailers – 8.5/10 HardGame2 (Spain) – 9.5/10 VaDeJuegos (Spain) – 5/5 Videogamer – declined to review due to NDA issues GameInformer – 9.25/10 Meristation – 8.9/10 3DJuegos – 9.4/10 Vandal – 9/10 Hobbyconsolas – 93/100 Gamereactor Sweden - 7/10 Rev3Games - 3/5 PU.nl - 9.2 GamersNET.NL - 9.0 De MP ziet er trouwens echt bagger uit. Is de MP door een andere ontwikkelaar gemaakt ofzo ?
Wat dan weer vreemd is dat de eerste review, die van Games Master zei dat er niet veel QTE in zit. En dan hoor je Rev3games juist zeggen 'Relies too heavily on QTE'