Het gaat me er gewoon om dat tegenwoordig alles mooi is. Veel mooier hoeft het allemaal niet voor mij. Als ze met de huidige games nog mooier gaan, dan wordt het 'net echt', maar dat hoeft niet voor mij. Maar inmiddels hebben ze alles wat je kan bedenken, phyics, meebewegend haar, echte kleding die mensen aanhebben, meebewegende planten, high-res textures, dynamic lighting, volumetrische wolken, etc. etc. etc.
Maar als je ze vraagt om simpel, meebewegend water, als in "je laat iets in het water vallen en het waterniveau of golven worden daardoor beinvloed" (en dan bedoel ik ECHTE golven, niet van die neppe textures op het water die golfjes of kringetjes suggeren! Want dat vind ik zo grof schandalig nep en praktisch iedere game heeft dat...) dus 'echt' water, Ho maar!
Alle huidige games vind ik gewoon reeel, in principe zou je het bijna voor echt aan kunnen nemen, alles is realistisch, maar het water is altijd 1 groot recht vlak, ZONDER hoogte verschil, ook gewoon echt 1 groot vlak. Je ziet wel golfjes, maar dat zijn textures, je ziet niet het water niveau stijgen of dalen, helemaal niks, gewoon een triest vlak met bewegende textures. Dat is gewoon doodzonde en het veegt in 1x die realisme van de game weg. Het lijkt wel een clipping probleem, alsof je door een vlak heenvalt.
Ik zal heus wel de enige zijn die zich daar aan ergert, maar dat vind ik nu eenmaal. Wat ik overigens helemaal schandalig vind, is dat het spel Outcast (1999 als ik het goed heb) ongeveer 7 (ja ZEVEN) jaar geleden, WEL echte golven had en bewegend water als je er in rond liep of zwom!
*Gaat in een hoekje staan huilen*
Klik om te vergroten...