Top 5 gamescollectie

Discussie in 'Algemeen' gestart door Meneer Stefan, 18 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Top 5 xbox games:
    1) Ninja gaiden
    waarom: Omdat het gewoon een Goddelijk spel is, gewoon weg superklasse!
    2) Halo 1
    Waarom: Damn, wat een first person shooter, enorm leuk,...
    :cool: euhm ik denk slintercell chaos theory(twijfel met fable)
    waarom: Wat een fucking realisme, en wat een graphics,...
    4) Fable
    Waarom: De sfeer, de fun, de vrijheid, echt een fijn game!
    5) jade empire of riddick
    Waarom: jade empire heeft een coole sfeer, leuk systeem van spelen,... en riddick is enorm cool om te spelen, maar veel te kort.
    Al time top 5(alle consoles):
    1) Metal Gear solid 1
    Waarom: Dit is gewoon de game, een verhaal wat je in geen één game tegenkomt, het verleden,...alles van de personages, gewoon weg magnifiek, de game met de coolste personages, de gameplay, alles, Stealth gamen met een fantasie(actie,...) stijl was geboren!
    2) Metal gear solid 3
    Waarom: Geldt het zelfde als hierboven alleen dat er niet zoveel dieptegang achter de personages was(sommige wel, zoals boss, big boss natuurlijk,...), maar hier was de gameplay, nieuwe elementen gewoon supercool in elkaar gestoken.
    3 ) Mmmm ik denk resident evil 2
    Waarom: Dat game blijft in mijn hoofd steken(rond spoken :p), het verhaal, de gameplay, de puzzels(niet zo moeilijk, maar wel cool!), de verschiet momenten, alles was gewoon af!
    4) Final fantasy 10(twijfel met gta san andreas, ninja gaiden en re1)
    Waarom: Wat een sfeer, wat een dieptegang, op het laatste moet je er bijna van huilen
    5) Waarschijnlijk San adreas(twijfel: ninja gaiden en re1)
    Waarom: Wat een gameplay, vrijheid,... wat een wereld.

Laatst bewerkt: 20 jul 2005
  2. Kryalis

Kryalis De Man met de Hamer

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn gamescollectie (per genre):
    FPS:

Halo
    Halo 2
    Return to Castle Wolfenstein
    Rainbow Six 3
    Unreal Championship

RPG:

Star Wars: Knights of the Old Republic
    Fable
    The Elder Scrolls III: Morrowind
    Shenmue II

Fighting:

Dead or Alive 3
    Dead or Alive: Ultimate
    Capcom vs SNK 2: EO
    Soul Calibur 2

Racing:

Forza Motorsport
    Rallisport Challenge
    Rallisport Challenge 2
    Midtown Madness 3
    MotoGP: Ultimate Racing Technology

Div. Genres:

Ninja Gaiden
    Panzer Dragoon Orta
    Spy vs Spy
    Dancing Stage Unleashed
    Splinter Cell
    Splinter Cell: Pandora Tomorrow
    Beyond Good & Evil
    Top Spin
    Fifa 2003
    Crimson Skies: High Road to Revenge
    Kung Fu Chaos
    Otogi: Myth of Demons
    Project Zero
    Gun Valkyrie
    Genma Onimusha

Mijn top 5:

1. Halo: Combat Evolved

Nog voor ik Halo ooit gespeeld had, wilde ik het hebben, er was slechts een screen voor nodig: de Master Chief die met z'n battlerifle een paar Covenant naar de andere wereld aan het helpen was. Toen ik eenmaal m'n xbox (en halo daarbij natuurlijk) had, was ik 6 maanden verslaafd. Magisch...

2. Dead or Alive: Ultimate

Dagelijkse kost voor mij, de online mode is bijna perfect. DOA gameplay tegen iedereen op welke tijd dan ook, that's as good as it gets.. Echter, als de online mode er niet in had gezeten, had hier DOA 3 gestaan, vanwege het meer geavanceerde vechtsysteem en de betere soundtrack ;) .

3. Ninja Gaiden

Een game waar ik altijd al van gedroomd had: Hack 'n Slash met een diepgaand vechtsysteem, mooie graphics en een van de vetste main characters ooit.

4. Beyond Good & Evil

Mijn enige platformer op de xbox. En wat voor een! In een ruk met een glimlach op m'n smoel uitgespeeld. Voor mij was het een herbeleving van al die heerlijke platformers op de PSX: Gex, Ape Escape etc.

5. Panzer Dragoon Orta/Morrowind/Rainbow Six 3

3 games op de vijfde plaats, stuk voor stuk geweldig. Panzer Dragoon Orta is een van de mooiste en best spelende games ooit, maar erg kort. Morrowind heb ik pas net ontdekt en zou dus zeker nog kunnen stijgen (waarschijnlijk wel :p). En Rainbow Six 3 had voor mij de beste online FPS gameplay ooit (ik was er niet echt goed in, maar toch!) die sfeer, die muziek, die frustratie als je stierf in survival met daartegenover de vreugde als je iemand killde met je maatjes...geweldig ^^

Er zijn nog veel meer games die net niet in mijn top 5 kunnen, maar desondanks geweldig zijn :).

3. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Mijn gamecollectie kan je vinden in mijn sig (Diegene met het tekentje van 'Now Playing' bezit ik nog)

Top 5 van mijn collectie:

1. Pro Evolution Soccer 4
    Met stipt op nummer 1. Ik ben voetbalfreak en dan is Pro Evo 4 natuurlijk het beste wat je kan krijgen. Heerlijk spel. Heb het een half jaar en ik speel het nog bijna elke dag:) Prachtspel_O_
    2. Halo
    De beste shooter die ik ooit heb gespeelt. Dat is duidelijk. Mijn eerste game op de Xbox samen met Midtown Madness. Was eerst een beetje sceptisch over de game, want Sci-fi shooters...Daar moest ik niks van hebben. Maar Halo is geweldig.
    3. GTA Double Pack
    En met name Vice City. Die vind ik wat fijner spelen dan GTAIII, omdat je meer mogelijkheden hebt...En waarom? Tja...het is GTA hè;)
    4. Medal of Honor - Frontline
    Huh? Frontline? Hoor ik jullie denken...Hoe de hel kan hij Frontline nou leuk vinden? Nou, het was mijn derde game voor de Box en mijn eerste losse aankoop. Ik heb uren plezier beleefd aan de level op Normandië en de levels in Nederland. Het is geen vlekkeloze game maar zeker leuk om te spelen.
    5. Lord of the Rings - The Two Towers
    Ook dit schijnt niet de beste game ooit te zijn...Maar zeker garantie voor een leuke LOTR-sfeer. Een leuke hack 'n slash, waar ik ook urenlang plezier aan heb beleefd.
    ---------------------------------------------------------------------------------

En als toegift de 3 slechtste games....

1. Ajax Club Football
    Belachelijk slechte footie. Mijn cluppie verdient een betere game als dit. Slechte besturing en slechte gameplay. Dat is gewoonweg kut. Graphics waren aardig en was een Ajax game. Dat waren de enige pluspuntjes. Voor de rest was het gewoon ruk.
    2. Lord of the Rings - The Fellowship
    Wanproduct van Vivendi. De echte filmlicentie ontbrak zodat ik gewoon niet het gevoel had dat ik in LOTR zat. Bovendien een RPG en daar ben ik sowieso geen fan van.
    3. True Crime
    GTA rip-off. Gruwelijk slechte besturing en lelijke cutscenes. Slechte game

4. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    1: Pro Evolution Soccer 4.

Enorm verslavende gameplay, veel tactiek en multiplayer fun gegarandeerd! geweldig spel. Het heeft ook meegeholpen dat ik mee doe aan toernooien op peslive.nl. hierdoor heeft dit spel nog een hogere replay waarde!

2. Counter-Strike.

Geweldig spel. Samen met mijn maatjes Maus, Misjnoe, Sam etc. leuke tijden meegemaakt met onze clan! tijdje erg verslaafd aan geweest. Simpele gameplay maar toch geweldig diepgaant. De maps zijn zo goed bedacht.. echt een topper!

3. GTA: San Andreas.

Die vrijheid is gewoon fantastisch. ik ben er nu nog niet zo lang mee begonnen maar elke keer als ik hem weer opstart om een stukje te spelen, wordt ik gewoon in het verhaal meegesleept.

4. Timesplitters 3: Future Perfect.

Vooral voor de Multiplayer, die is gewoon perfect!. het is ook heel gaaf dat je zoveel vrij kan spelen.

5. Halo 2.

Ik vond het op live een rotspel. maar met je vrienden op de bank is het gewoon super! vooral door de mooie maps en wapens, Tactiek is er ook volop aanwezig.

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    1. Ninja Gaiden
    Heeeeeerlijk. Ik kreeg via gcshop dit spel een week eerder dan hij in de winkels lag. Ik weet nog dat ik een vriend van me vertelde dat level 4 zo ongelofelijk moeilijk was, maar de dag daarna nam ik dat terug en noemde ik 4 een eitje in vergelijking met level 5. Pure adrenaline pompt door je bloed als je na lange tijd eindelijk die lastige eindbaas op de grond ziet vallen. Nu is het spel nog steeds geweldig omdat ik nu op de meest gave manieren zo snel mogelijk alles en iedereen uitschakel. _O_
    2. Jet Set Radio Future
    Stijl, muziek, gameplay en originaliteit viel samen tot een prachtig iets. Cell Shaded Graphics zie je tegenwoordig wel vaker, maar het is pas echt op de kaart gezet door Jet Set Radio. Ik heb alles gedaan wat in deze game te doen was en ik kende hem helemaal uit mijn hoofd. Het was helaas een makkelijker gemaakte remake van de Dreamcast game, maar die had ik nog nooit gespeeld. Ik vervloek Sega dat ze nog steeds niet begonnen zijn aan een vervolg.
    3. Halo 2
    Je ziet het goed, Halo 2 en niet Halo 1. Ik heb deze game laatst overnieuw gespeeld en dan merk je zijn schoonheid pas op nu de hype en de teleurstellingen weg zijn. Ik heb enkele prachtige momenten die ik nooit zal vergeten. Waaronder the Quarantine Zone, dat grote platform dat je bracht over het sneeuwlandschap terwijl die gigantische deuren van het volgende stuk langzaam opende toen de Phantom naderde. Zelfs het hoofdmenu was mooi. Ik kreeg echt medelijden met de Elites en dat werd versterkt door de mooie muziek in de laatste levels met de Arbiter. Mensen vonden de gameplay niet strategisch genoeg, maar ik vond dat de keuzes die je had het al strategisch genoeg maakte. Welke twee wapens kies je, ga je dual whielden of wil je granaten binnen handbereik hebben. En de briljante AI bracht soms mooie momenten met zich mee.
    4. Grand Theft Auto: San Andreas
    Ik heb lang zitten twijfelen of ik hier Double Pack of San Andreas zou plaatsen. Toch heb ik maar gekozen voor SA vanwege de lengte van de game en de erg grote speelwereld. Hier valt weinig over te zeggen, top game!
    5. Metal Gear solid 2: Substance
    Ik ben een fan van de serie en ik had zo lang gewacht op deze game. Ik heb een heel weekend aan de tv gekluisterd gezeten. Helaas was het niet altijd even origineel en MGS1 was duidelijk beter, maar toch was het zeer meeslepend. De vele extra's, zoals de VR en de Snake Tales waren fijne extra's waar ik ook veel tijd in gestoken heb.

Games die ook een vermeldingen verdienen zijn: DOA3, Halo 1, Beyond Good & Evil en TimeSplitters 2. Toch hebben die mijn lijst nét niet gehaald.
    Ninja Gaiden en JSRF staan ook in mijn top3 overall beste games die ik ooit gespeeld heb, samen met MGS1.

6. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0
    mijn huidige top 5:

1: Conker, live and reloaded. Single player heel komisch, mp heel gaaf en vooral beach dead in team stand erg goed.

2: Burnout 3: Van al mijn spellen heb ik dit spel het meest gedaan waarschijnlijk, op 97% uitgespeeld.

3: Top spin: Ben benieuwd op top spin 2 nog veel beter gaat worden. Misschien grafisch iets beter, maar dat valt moeilijk te verbeteren.

4: Greg Hastings paintball tournament: Leuk spel met uitdaging. Eigen materiaal kopen en je eigen team kiezen, leuk in elkaar gezet.

5: Shrek super party: Dit spel heb ik al vanaf het begin dat ik mijn box kocht. Heel veel gespeeld, vooral met mijn vriendin samen die dit heel leuk vind ;)

7. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    1: Project Gotham Racing 2;
    Echt een grandioos spel! De gameplay is gewoon geweldig. Hij grijpt je bij je kladden en laat je nooit meer los. Ook heeft het spel perfecte Graphics.

2: Forza Motorsport;
    Niet helemaal wat ik verwacht had, toch klasse! Goede graphics en lekkere handling. Misschien een beetje teveel herhaling maar er is genoeg uitdaging!

3: Halo/Halo2;
    Legendarische shooters. Het eerste spel wat ik voor mijn box kocht (dat werkt mee denk ik). Uiterlijk was goed en goede Multiplayer uitdaging!

4. Fable;
    Geweldig verhaal. De sfeer was echt geweldig! Ben benieuwd naar The Lost Chapters.

5. RalliSport Challenge 2; Geweldig uiterlijk en lekker toegankelijke gameplay. Iets te makkelijk en simpel, maar FUN 2 PLAY was het zeker!

Verder nog geweldige spellen;

-MOTOGP2
    -NINJA GAIDEN
    -DTM Race Driver 2

8. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Top 5:

1. Fable.
    Speelde lekker weg, je had de controls zo onder de knie en het was erg mooi vormgegeven. Het verhaal was goed, maar net iets te kort.

2. Ninja Gaiden
    Mooie, hele mooie graphics. Lekker uitdagend en moeilijk! Het geluid passte zich mooi aan de omgevingen aan. En dan nog de toevoeging van Content en Master Ninja Tournament.

3. KOTOR I.
    Een lange, erg lange RPG met een heel goed verhaal. De authentie StarWars muziek was natuurlijk aanwezig en dat legde ook nog eens bij aan de sfeer.

4. Halo: Combat Evolved.
    Het verhaal was ook in deze game erg mooi, de muziek sloot goed aan bij de omgeving. Verder was het lekker spannend en op Heroic en Legandary moeilijk. Een goede multiplayer alleen jammer dat er geen Live bij zit.

5. Kingdom under Fire: The Crusaders
    Een goede verhaallijn, redelijke graphics, en oorlog! Een middeleeuwse setting doordrenkt met Orcs en Elfen. Het speelde lekker weg, je kon op Hard lekker je eigen strategie bepalen en het was af en toe lekker pittig!

Laatst bewerkt: 23 jul 2005
  9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Helemaal mee eens. Ik speel zelden een spel of twee keer of langer dan 20 uur. Ik heb dit spel twee keer uitgespeeld en heb er meer dan 100 uur inzitten. Dit spel is enorm gaaf en vooral ver-sla-vend!!! Verplichte aankoop (als je door de crappy graphics heenkijkt :))

10. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    wel spange topic:)

Mijn favorieten, alle systemen

1 Morrowind Game Of The Year Edition de normaale morrowind vond ik al magistraal maar met deze uitbreidingen mijn god ik heb een zwakte voor dit spel wel 1000'en uren gespeeld geen grappen.

2 Resident Evil 4 Dit spel is het beste horror/shooting spel wat ik ooit heb gespeeld, heerlijk koppen eraf knallen, heel dope spel!

3 Ninja Gaiden Dit spel vond ik echt heel vet toen ik um had uitgespeeld, voelde ik me machtig;). hij was niet zo moeilijk als vele zeggen had alleen moeite met die eindbaas van level 2.

4 Splinter cell 1 het eerste deel vond ik heelijk het boeide me echt. deel 2 & 3 vond ik persoonlijk Bagger

5 Gta Double Pack Het was hartje winter en ik kreeg deze game, heerlijke spellen om te spelen. vice city vond ik beter dan san andreas. het begin van san andreas is vet je spaced in je hood met je hommie's maar dan verder in het spel ben je in je eentje... alhoewel ik de fiets in san andreas digde vond ik vice city beter. tony montana verhaal;)

Laatst bewerkt: 21 jul 2005
  11. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Aan je manier van schrijven lijkt me San Andreas wel eerder wat voor jou :{

12. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    :confused: wat voor problemen heb jij nu weer met mij?

13. Mika Kimi

Mika Kimi McLaren Mercedes

Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft geen problemen met je maar je gebruikt termen als "spacen met je hood" en dat je je fiets "digde", dit zijn meer San Andreas termen en daarom dacht hij (denk ik) dat San Andreas meer iets voor jou is als je kijkt naar je manier van schrijven, maar ik kan het ook compleet verkeerd hebben. :)

14. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    o zo dat zal het denk zijn:);) thanks

15. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Shenmue 2 was ook super geweldig, dat ben ik met je eens. Ik heb hem niet in mijn top staan omdat ik hem ook al op de DC had uitgespeeld. De xbox versie voegde voor mij niet zo heel veel toe, leuk genoeg voor een 2e run through, maar verder niet. Vond deel 1 beter trouwens. Nu deel 3 nog........

JSRF viel mij enorm tegen. JSR op de DC vond ik tegen mijn verwachting in echt erg leuk, dus heb ik JSRF ook maar gekocht. Helaas maakte die mijn verwachting niet waar, teveel van hetzelfde zonder echt iets toe te voegen. Geef mij het orgineel maar.

16. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    1) Project Gotham Racing 2: Een geweldige racer waar veel uitdaging in zit. Ik heb nog nooit zoveel één spel gespeeld. Het komt zeker wel in de buurt van de 300 uur, terwijl ik bij sommige games al uitgekeken ben na 10 uurtjes.

2) Forza Motorsport: Ik had eigenlijk gehoopt op een spel dat PGR2 zou overtreffen, maar helaas is dat bij lange na niet gelukt. Forza speel ik nog steeds dagelijks maar een PGR2 blijft voor mij de betere race game.

3 ) Halo 2: Ik heb nog nooit zoveel lol gehad aan een shooter. Het was ook mijn eerste shooter en het beviel me erg. Ik heb meteen meerdere shooters gekocht die ik anders nooit zou spelen. Aan de co-op kan echt geen enkel spel tippen, een geweldige ervaring.

4) Top Spin: Voor een tennisliefhebber is dit helemaal geweldig. Eindelijk kon ik tenissen wanneer ik maar wou. Helaas zater er een aantal fouten in het spel en zag het er niet altijd even best uit. Ik hoop dat ze met Top Spin 2 alles recht zetten.

5) RalliSport Challenge 2: Ik weet niet wat ik hier over moet schrijven, maar mijn multiplayer ervaring is top. Voor de rest zijn hier geen woorden voor, machtig spel.

17. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    @Robbertje; Bijna zelfde top 5 als ik ;).
    Veel argumenten hetzelfde, ookal heb ik ze er niet bijgezet. Ik verwachtte ook dat Forza PGR2 zou overtreffen. Voor mij is dat in ieder geval ook niet gelukt.

18. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    1. The Elder Scrolls III: Morrowind
    Dit is met verre voorsprong het spel dat ik het meeste heb gespeeld en daarnaast heb ik in mijn ogen nog nooit een beter spel gespeeld. De enigste concurrentie die ik van dit spel verwacht is de aankomende opvolger: Oblivion

2. GTA: San Andreas
    Nieuw spel, maar hoe ongelovelijk top wil je het hebben. Dit is pas het eerste GTA-spel dat ik echt super vind en waarbij ik ook eindelijk dingen kan unlocken enzo. Gewoon een tweede leven lijkt het soms. Geen spel zo uitgebreid als dit spel

3. Fable
    Ook een pracht van een game, waarmee ik me heel lang heb kunnen vermaken. Helaas aan de korte kant, hopen dat "The Los Chapters" fable dichterbij Morrowind kan brengen.

4. Project Gotham Racing 2
    Vele uurtjes aan besteed, beste racegame die ik ooit gespeeld heb (op die 5 minuutjes GT4 na :p). Ook extra speelbaar door de challenge die nog steeds aardig loopt hier op xbw.

5. Forza Motorsport
    Had PGR2 moeten verbeteren maar deed het niet. Dat wil nog niet zeggen dat het een slecht spel is. Dit is ook een gruwelijk goed spel, veel auto's en ik hou zelf ook veel van auto's stylen en in Forza kan ik dat ook het beste van alle games waar in je auto's kunt stylen.

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb The Chronicles of Riddick vervangen voor KUF. Riddick is eigenlijk wel beter, maar aan KUF heb je veel meer lol. En ook nog eens Xbox live. Alleen blijkt daar geen kip rond te hangen.

20. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    1. The Elder Scrolls III: Morrowind
    Een echte topgame wat moet ik er nog meer aan toevoegen? Een hoop anderen hebben dat hier al gedaan. Groot, Lange verhaallijn en onuitspeelbaar...

2. PES4
    De beste voetbalgame ever on this moment. Speelt gewoon lekker, en is mooi. Leuke online (en muliplayer) optie.

3. Topspin
    Zelfde als bij pes4 alleen dat dit dan de beste tennisgame is.

4. Kotor2
    Beste game van star wars nagemaakt samen met zijn voorganger al1 heb ik die niet kunnen spelen.

5. Fable
    Hij komt toch nog in mijn top 5 omdat dit spel mooie graphics heeft en een goede gameplay maar toch heeft het niet helemaal aan mijn verwachtingen voldaan... hopen dat deel 2 beter wordt maar ik wacht toch liever op de 360 en oblivion.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina