1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Top Spin 3

Discussie in 'Algemeen' gestart door Molly, 11 jul 2007.

1. MrCaveman

MrCaveman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt wel alsof ik alleen maar klaag over dit spel! Dat is zeker niet mijn bedoeling, ik vind het zelfs een erg goede game!
    Alleen soms is het frustrerend online als je helemaal wegeslagen wordt, terwijl je hier weinig aan kunt doen. Tuurlijk is timing belangrijk, maar met hogere stats is dat minder belangrijk en raak je gewoon standaard al harder een bal en gaat deze beter opzij. Dus met mindere stats moet je perfect spelen voor een kansje, met hoge stats tegen een lagere kun je met redelijk gemak tot winst komen.

Maar met ongeveer gelijke sterkte is het een erg vermakelijke en soms spannende game. Ik heb gisteren veel potjes gewonnen, waarvan ook twee tegen een gemaxde speler. Waren erg leuke potjes en soms hele mooie punten. Dan geniet je weer even. Maar heb ook een potje tegen iemand met 100 punten voor forehand, backhand, power en speed, en tja, dan is de lol er snel af. Forfeiten als je het zat bent en een ander potje zoeken! Zo belangrijk is de online ranking ook weer niet.

2. Ryu Suyanto

Ryu Suyanto Ryu Suyanto

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hangt meerendeels af van hoe hoog de stats bij je return is. Meeste mensen hebben lage return stats en bij deze mensen heb ik meestal makkelijk service games.

Maar af en toe kom ik iemand tegen met return stats 70-80. Dan merk ik dat ze men service effectief terug slaan op plekken waar het moeilijker is voor mij om de rally snel af te maken. Met als volg dat er een (lange) rally komt waarbij ze kans hebben om punten te scoren en soms zelfs mijn service game te breaken.

3. MrCaveman

MrCaveman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over die makkelijke servicegames, tja, dat is in het echt eigenlijk ook.
    De meeste games gaan makkelijk naar de serveerder, en vaak zijn er maar 2 of 3 breaks in een tennismatch, waarbij in het echt het gaat om sets van 6 gewonnen game i.t.t. in Topspin. Hier heb je maar 2 sets van 3 games...tja. Het houdt het wat realistisch en spannend. Je moet dus een keer toeslaan, en het is van belang om je eigen games ook te winnen.

4. robbin92

robbin92 Atletico y Feyenoord

Leuk Bevonden:
    10
    Forehand - 90
    Backhand - 90
    Service - 61
    Return - 61
    Volley - 38
    Power - 80
    Speed - 80
    Stamina - 60

Dat is mijn poppetje, overall is hij 70. Neemt niet weg dat hier gezeur is over de stat power en die van mij was toch echt 18 punten lager en toch kan ik winnen. Ik wilde gewoon laten zien dat een goede powerstat niet alles zegt.

5. Kyo

Kyo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd, daarom is de service de belangrijkste slag in tennis and gaan die tennissers zo uit hun dak als ze een break forceren. Met een goede eerste service, zet je gelijk de toon en krijg je door een slappe return ook bijna altijd als eerste de kans om het initiatief te nemen in de rally. Er zijn uitzonderingen, maar da's in de game ook vind ik... in elke service game van de tegenstander zijn er wel eens wat punten te winnen, door een tweede service of doordat ze een slappe hoge bal miss-timen en hem niet gelijk wegslaan.

6. Kyo

Kyo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Klopt. Er zeuren hier echt teveel mensen overdreven over de stats... ze zijn belangrijk, maar er zijn altijd mensen die echt beter zijn dan anderen en zich weten te onderscheiden.

7. GvB

GvB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het niveau van de demo lager dan dat van het spel? En hebben de twee spelers in de demo een lagere stats dan in het spel zelf? In de demo lijkt het namelijk vaak alsof de tegenstander verder wilt lopen dan nodig is om de bal te halen, en daarom mist hij dan.
    Verder lijkt die tegenstander gewoon niet erg goed.

Laatst bewerkt: 3 jul 2008
  8. robbin92

Leuk Bevonden:
    10
    Nog een voorbeeld voor mensen die geloven dat power alles is. Ik speel net tegen de nummer 11 van dit seizoen, die power 100, speed 100, forehand 90, backhand 90 heeft. Spannende pot was het. 1ste set verloren in de tiebreak kansloos met 7-1. 2de set break ik hem verrassend in de 2de game. Win de set met 3-0. Dan in de supertiebreak kom ik weer 6-1 achter. Ik denk dat het weer zo zal gaan zoals in de 1ste set, maar toen stond mijn poppetje op en won ik nog met 10-8. Conclusie: het heeft dus wel met skill te maken wie de potjes wint.

9. MrCaveman

MrCaveman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja natuurlijk heeft het ook skill ermee te maken, niemand zegt dat het niet zo is?
    MAAR: met hogere stats heb je gewoon veel voordeel. Dat is toch gewoon zo?

Ik heb ook met mijn 55 ofzo mannetje een keer van iemand met 70 gewonnen. Die was alleen de CPU als tegenstander gewend denk ik, want met tactisch spel heb ik gewonnen en hij had nog geen ranking. Maar van een redelijk goed iemand is het gewoon bijna onmogelijk om van te winnen in hetzelfde geval.

Je moet met lagere stats bijna perfect spelen om een kans te creëeren, met veel hogere stats heb je het gewoon veel makkelijker omdat je standaard gewoon hard en goed gericht slaat.

Dus ik ontken helemaal niet dat skills belangrijk zijn, maar als je ongeveer gelijk geskilled bent geven stats wel de doorslag. Dat is gewoon zo. (Anders zouden ze ook gewoon helemaal geen nut hebben).

10. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Het is ook de combinatie forehand, backhand en power. En je hebt forehand en backhand op 90, niet echt slecht te noemen. Een verschil van 10 punten is nog wel te doen. Ik heb forehand op 80, backhand op 76 en power op 80. Vanmiddag won ik van iemand met stats die rond de 88 zaten. Maar dan moet je verschrikkelijk goed spelen en veel rennen om in de partij te blijven. Als de stats ver boven de 90 komen, dan is het niet meer te belopen voor mij. Ik heb daarom ook spijt dat ik 30 punten heb gegeven aan volley, totaal overbodig. Met 60 zijn mijn volley's nog steeds waardeloos en die punten kan ik goed gebruiken bij forehand, backhand en power.

11. Kyo

Kyo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dan neem ik aan dat het geen klacht is van je, want zoals je aan het eind al aangeeft: stats bestaan er om invloed te hebben. Zie niet in waarom iemand dan zou klagen, anders kan je net zo goed geen stats invoeren.

Level dan je poppetje eerst helemaal, voor je aan online begint. Simpel.

12. robbin92

Leuk Bevonden:
    10
    Noem jij Supremacy NL niemand???

13. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Er zal heus wel wat skill bij komen kijken, maar kracht speelt een hele belangrijke rol in het spel. Druk je alleen op A en time je goed, dan zal je bijna geen unforced errors maken. Dat soort rally's worden vaak op kracht beslist. Ik stelde het misschien wat overdreven dat er geen skill aan te pas komt, maar je stats spelen een te belangrijke rol in het online gedeelte. Daarom vind ik Virtua Tennis 3 online wat leuker.

14. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Zit te twijfelen om me return tot 100 te maken maar ben bang dat het effect er van te laag is, iemand die dit al heeft geprobeerd?

15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Nu ik die discussie die ik al had zien aankomen, werkelijk zie.. over stats online etc... denk ik dat ik de game niet meer ga halen. Hadden ze niet gewoon even sterke characters erin kunnen flikkeren? Dat het púúr en alleen op skills aankomt?

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    gast, je zit nou al 3 weken zulke reacties te geven hier, beslis gewoon of je hem koopt of niet :+ Feit is dat de game gewoon super is, maar dat het online soms wat onrechtvaardig aanvoelt als je hebt verloren...

17. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Met player match heb je zulke problemen niet. Dan kan je niet spelen met je zelf gemaakte speler, maar dan speel je gewoon met de bestaande profspelers. En dan heb je ook geen gedoe met die stats

18. Maradona10

Maradona10 Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Echt wel, je kunt je speler gewoon laden.

19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Oh, dat heb ik dan niet gezien. Ik heb toch al een paar keer player match gedaan, maar die functie is me niet opgevallen.

20. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    :+:+ reacties geven op een forum apart he :+:+
    als je las zag je; ik ga hem waarschijnlijk niet halen.
    sorry dat ik je spelletje afkraak.

Deel Deze Pagina