Voor mij persoonlijk vind ik het aantrekkelijk dat je je eigen gemaakte personage beter kan maken door online te spelen. Met de vorige 2 Top Spin delen moest je een poppetje volledig trainen in de singleplayer. Nu kan je in principe de singleplayer skippen en gelijk online gaan tennissen. Je krijgt dan ook de nodig experience points om je poppetje tot de max te trainen. Dus geen vervelende minigames die je talloze keren moet spelen om je character te trainen. Persoonlijk haakte ik daarom af bij de singleplayer van Top Spin 2 en Virtua Tennis 3.
En online lijkt me zeer interessant door de online toernooien die georganiseerd worden. Dit speel je online in de Top Spin World Tour, die telkens bestaat uit een twee weken durend seizoen. Elke 2 weken zal iemand dan ook de nummer 1 worden en vervolgens begint dit gegeven weer van voor af aan. Iedere 2 weken heb je dus de kans om jezelf in een toernooi (of meerdere toernooien?) te meten aan andere spelers online. Een modus die dus leuk blijft, wanneer je het spel ook koopt. Iedere 2 weken heb je weer een nieuwe kans. Ik geloof dat de ontwikkelaar hoog opgeeft met deze modus, dus ik hoop dat ze hun woorden waarmaken.
Voor de rest kan je gewoon online tennissen zoals je van de eerdere delen gewend bent. Je kan echter niet online dubbelen, dat is wel jammer. Zelf ben ik enthousiast, omdat ik enorme liefhebber ben van tennis. Het meest kijk ik dan uit naar de Top Spin World Tour, maar voor mij is het ook nog even afwachten hoe deze mode straks precies werkt. Het klinkt mij goed in de oren, want ze hebben echt geprobeerd om het online tennissen interessanter te maken.
Laatst bewerkt: 8 jun 2008