Trage controller

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door martino96, 8 sep 2010.

1. martino96

martino96 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo iedereen,
    ik heb sinds een tijdje een Xbox 360 Elite, met een draadloze controller, en nadat ik bij een vriend speelde, die de nieuwe Xbox 360 Slim heeft viel het mij op dat mijn controller verhoudingsgewijs traag en schokkerig reageert. Soms is het zelfs zo dat als ik een snelle beweging maak met de stick, ik al klaar ben met bewegen en het scherm het dan pas registreert. Het ligt niet aan de controller want diezelfde vriend heeft hier ook een keer gespeeld met zijn controller en deze was net zo traag. Ook het vervangen van de batterijen heb ik al geprobeerd. Is er iets mis met mijn Xbox, of is de 360 Slim gewoon veel sneller?:confused:

2. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    al geprobeerd je cache te legen?

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    heb je een play en charge kit? is hij ook traag als je hem met draad aansluit?

4. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Uit dit verhaal lijkt het me dat het aan je tv ligt. HD TV's hebben vaak namelijk te kampen met iets dat 'input lag' wordt genoemd.
    Je televisiescherm is namelijk constant bezig het beeld mooier te maken en kan hierdoor minder snel signalen registreren.

Om dit op te lossen zijn er een aantal opties:
    - Zet je tv in 'Game' of 'PC' mode, als je televisie een van deze twee modi heeft. Hierdoor wordt de input lag gereduceerd.
    - Zet handmatig 'beeldverbeteringsprocessen' uit. Hierdoor neemt de kwaliteit van je beeld waarschijnlijk af, maar kan de tv signalen sneller registreren en neemt de input lag af.
    - Gebruik een VGA-kabel, deze zou input lag af moeten laten nemen.

Als je verder nog vragen hebt hierover, kijk dan in het volgende forum:
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=145632

Mocht input lag niet het probleem zijn, dan kun je denk ik in deze thread verder gaan.

EDIT: Als dit alleen online voorkomt dan kan het zijn dat je internetconnectie te traag is en daardoor bewegingen niet goed registreert. Maar ik neem aan dat je het probleem zowel online als offline ondervind?

Laatst bewerkt: 8 sep 2010
  5. martino96

martino96 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Probleem opgelost

Het was inderdaad input lag, bedankt voor de hulp iedereen en thumbs up voor de snelle reacties!

Deel Deze Pagina