1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Transformers The Game

Discussie in 'Algemeen' gestart door DarkFRL, 15 mei 2007.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Hoe kunnen er mensen zijn die de film super vinden? :?

copy-paste uit filmthread:

Transformers: wat hebben ze me aangedaan!!

Ok dat er een aantal dingen niet meer in voorkwamen kan ik mee leven, zoals:

- Niet die bekende openingstheme

- Nauwelijks herkenbaar transformeergeluidje

- Niet de officiële stem van Prime

En zo nog wel een aantal dingen. Maar de film had zelf echt zo ontzettend veel beter gekund. Het verhaal (welk verhaal?) is echt om te janken. Spanning komt er niet in voor en verder at random een actiescene zo hier en daar. Als ze de verhaallijn hadden gepakt van 1985 was het stukken beter geweest.

Verder is de film doordrenkt met onderbroekenhumor, wat zelfs tot twee keer toe echt letterlijk wordt genomen. De ‘aanvoerder’ van sector seven lijkt bijvoorbeeld ook zo weggelopen vanuit een Mr Bean film. Transformers die verstoppertje spelen, flauwe grapjes over masturbatie, bumblebee die over een gozer heen piest en woordgrapjes die nog net niet letterlijk uitgelegd worden……

De transformers zelf hadden imo ook veel beter uitgewerkt kunnen worden. De herkenningsfactor was alleen aanwezig bij Prime en Bumblebee. Dat had dus ook best gekund bij de andere Decepticons. En wtf doet Megatron te transformeren in een vliegtuig? Volgens mij hoort dat nog altijd een pistool te zijn. Daarnaast komt Megatron ook nog eens alleen langs voor de laatste 15 minuten langs.

Ik weet dat dit soort films nooit ontzettend hoog scoren op inhoud. Echter Spiderman, The Hulk, Daredevil en Batman begins en uiteraard V for Vendetta zijn films die wel zorgen voor een flinke dosis spanning en vermaak iets wat bij Transformers totaal niet het geval was.

Blijft over: De indrukwekkende graphics en special fx. Perfect! Hier is duidelijk al het budget heen gegaan.

Al met al had ik naar een andere film moeten gaan en de herinnering aan G1 moeten koesteren.

Ps een vette anime-remake van de originele film ben ik dan wel weer voor.

2. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    - Niet de officiële stem van Prime

In de film was het wel de officiele stem, zelfde als uit de cartoon... Of dat zo in de game is weet ik niet, maar omdat je het direct uit de film thread copy pastte :p

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    volgens mij hebben ze toch alleen de originele in de game gebruikt? Ik hoorde het in de film iig niet ;)

4. toxito

toxito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De stem is wel van de originele kerel die ook de oude tekenfilm insprak. Staat ook in de veronica gids. Ik ben het wel eens met een aantal van je minpunten (met name het mislukte komedie gedeelte) Maar bepaalde dingen hadden niet anders gekund. Hoe had je een coole actiescene willen maken met megatron die transformeert in een pistool? Een lopend pistool maken ofzo!? De actiescenes vond ik in ieder geval briljant (Michael Bay _O_) En met name het slotstuk is echt heel vet.

5. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kevf, sorry, je komt heel overtuigend over, maar dat je nou The Hulk aanprijst als goede, spannende film..

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Ik vond de humor juist heel cool, en totaal niet ergelijk. Waar ik juist wel bang voor was, dat de scenes met de mensen erin dom en irritant zouden zijn, maar er is niks mis mee. Ik vond juist vrijwel alles aan die film supervet,
    ik zou em echt zo weer zien. En dat gebeurd ook...eind deze maand :)

Misschien dat ik het spel uiteindelijk ook aanschaf,misschien 2e hands, maar ach.....eerst gewoon eens lekker verder met Overlord en Flatout, en Forza 2, en later zie ik wel weer :) Ik zou graag een demo ervan spelen.
    Hmmm...is er een PC demo?

7. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, heb net de game erin gedaan, 1e wat opvalt is de stem van Prime! Het is hem wel!

De voice-actor zal natuurlijk al een stukje ouder zijn, dat is wel aan zn stem te horen, maar het is hem 100%!

8. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    mij lijkt de game echt vet

9. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    eh beter gezegt de orginele stem van prime en megatron zitten juist wel in de game...maar niet in de film ja die van prime wel maar niet van megatron!....

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Goed? Volgens mij heb ik dat nooit gezegd, zeg alleen dat er in die film wel een vorm van spanning zat en dat ontbrak hier gewoon.

En in de tekenfilm is er een erg vette scene dat starscream gebruik maakt van megatron als gun. Dus dat kan best! :)

Iedereen zijn eigen smaak natuurlijk, alleen ik vind het voor mezelf ontzettend zonde dat er van 1 van de bekendste tekenfilms uit de filmgeschiedenis er zo'n matige film is gemaakt.

11. The_Yakuza

The_Yakuza Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand btw als je ook weer terug kunt keren naar eerdere hoofdstukken?

Want mis nog 3 cubes bij military base..

12. qwqs

qwqs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet er iemand pc cheats voor transformers voor unlimited life

Laatst bewerkt: 6 jul 2007
  13. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn nog geen cheats bekend voor Transformers op de PC.

14. qwqs

qwqs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok :'-(:'-(

15. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ok, daar gaan we dan.

Duidelijk herkenbaar als je het mij vraagt.

Nou en of het de officiele stem was! Ik heb zelfs docu's achter de schermen gezien waar je die gast de stem in ziet spreken! Het was overal in de media en was één van de grootste pluspunten van de film volgens vele. Was anders even blijven zitten tijdens de credits dan had je z'n naam voorbij zien komen ;).

Je gaat naar een film waarin robots veranderen in auto's en vliegtuigen en dan verwacht jij een diepgaand verhaal? :emo:

Moet het alleen maar moord en doodslag zijn dan? Ik kan begrijpen dat het misschien niet jou ding is, maar als ik zie dat de hele zaal in een deuk lag zal het allemaal wel meevallen. Ik vond het juist een leuke afwisseling en ik was blij dat de film zichzelf niet zo verschrikkelijk serieus nam.

Veel research op de film heb je volgens mij niet gedaan als een Transformers fan. Er was al langer bekend dat Megatron niet in een pistool zou veranderen, omdat ze daar in de film zo weinig mee konden doen. Hoe zou Megatron volgens jou moeten ontsnappen uit de basis dan? Even veranderen in een pistool om vervolgens op de grond te vallen? :cool:

Een beetje research van tevoren verichten kan al wonderen doen, aangezien er in zat specials en trailers al genoeg prijsgegeven werd welke kant de film op zou gaan.

Het enige wat ik jammer vond was dat de Decepticons zo verschrikklijk weinig screentijd kregen. Graag had ik meer actie van Barricade en Starscream gezien. Barricade is op een gegeven moment zelfs helemaal weg en Starscream zegt net 1 zin volgens mij.

Laatst bewerkt: 6 jul 2007
  16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Leuk discussie! ;)

1) als het geluidje voor mij nauwelijks herkenbaar was, dan is het iig in de verste verte niet het geluid dat het was.

2) al toegegeven, heb ik me in vergist

:cool: Je beschrijft hier een sci-fi scenario, er zijn genoeg sci-fi films dan wel verhalen met wel diepgang. Daarnaast vraag ik helemaal niet om diepgang, ik had het leuk gevonden als er uberhaupt een verhaallijn in had gezeten. Hierdoor wordt je als kijker meer betrokken bij de film. De scene uit de originele film waarin optimus overlijdt had bijvoorbeeld wel impact. Nogmaals het hoeft echt niet diepgaand te zijn, maar een beetje besteden aan het verhaal had best gemogen.

4) De hele zaal mag best in een deuk liggen no prob, zal wel geografisch bepaald zijn ;)
    Het hoeft zeker geen moord en doodslag te zijn, er zijn ook andere vormen van verhalen die weer andere emoties opwekken. Dat ontbrak hier compleet aan. Flauwe grappen over masturbatie of over elkaar heen pissen is totaal niet in lijn met wat de Transformers waren. En afwisseling? Volgens mij bestond de film grotendeels uit dergelijke humor

5) je laatste twee punten refereren aan het feit dat ik vantevoren onderzoek gedaan zou moeten hebben. Echter dat doe ik nooit, ik laat me graag verrassen. Ik lees verder ook eigenlijk nooit achterkantjes van DVD's ed. Hoogstens bekijk ik zo nu en dan eens hoe een film ontvangen wordt. Resultaat: soms word ik zeer aangenaam verrast (zoals laatst met Paprika en een tijd terug al helemaal met Broken Flowers en Me and You and everyone we know)) en soms valt het tegen zoals met Transformers. Neemt natuurlijk niet weg dat ik best wat te klagen mag hebben. Om de pijn te verzachten heb ik btw een pathepas en een abo bij de videotheek met korting ;)

17. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    *zucht* Is dit nou de film, of de game?

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het gaat toch over transformers? ;)

19. Ferror

Ferror resU deretsigeR

Leuk Bevonden:
    0
    IMDB zegt:

20. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Jah, Micheal Bay is een beetje dwars. Hasbro moest ook al de nodige druk op Bay opvoeren om Peter Cullen de stem van Prime te laten doen. Het is een beetje jammer dat ze geen regisseur hebben gekozen die fan is van de serie. De film is dus net als ik verwacht had, goede actiescenes, meer niet (zoals alle Michael Bay films)

Deel Deze Pagina