Troy? LotR Ripp Off?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cyber-Ninja, 26 nov 2003.

1. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja hoor, ik denk dat de eerste Lord of the Rings look-a-like movie er aan komt.

De film gaat Troy heten en er speelt onderandere Brat Pitt in.
    Maar ook acteurs van LotR spelen in de film Troy. Zoals Orlando Bloom = Legolas en Sean Bean = Boromir. De massa gevechten geven een beetje een dejavu van LotR. Maar toch ziet het er strak uit. Nu maar hopen dat het geen slap aftreksen van LotR wordt en dat het een toffe film gaat worden zodat we na The Return of the king door kunnen gaan naar een andere film. :D

Klik Hier om alvast de trailer te zien die gisteren niet uit is gekomen.

2. The Dark Prince

The Dark Prince xboxworld.nl

Leuk Bevonden:
    0
    hoezo ze spelen troje toch na? en naar ik dacht word deze film op malta gemaakt. hmm bedankt voor de trailer gelijk ff downloaden

3. boo-shem-ee

boo-shem-ee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je toch de film het predicaat rip-off geeft, zeg dan dat het een Spartacus rip-off is ;)

PS: wanneer leren (personen van) filmmaatschappijen dat mensen liever gewoon downloaden ipv streamen? :{

4. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is dit geen aftreksel van LotR, als je Grieks gehad zou hebben (zoals ik een jaar) zou je dat wel weten.

5. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    idd. Volgens mij waren er toen nog geen orcs...

6. Cyber-Ninja

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het ook meer over de massa gevechten in LotR dan de film zelf. Weet ik veel dat het over het paard gaat. :D Ik dacht nou Brat Pitt zal zo wel heten in de film Ridder Troy. :)

7. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Lol de films zijn juist slappe aftreksels van het boek LotR... maar dat even terzijde..

Troy is een film over Troje, en de epische gebeurtenissen die daar plaatsvonden.. Mij lijkt het een zeer toffe film, mede door het zien van de trailer waarin je al die schepen zag =]

8. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, wil niks zeggen maar klinkt het Paard van Troje je bekend in de oren? Gladiator zal veel meer op deze film lijken dan een film met Orcs en Hobbitses.

9. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Er zijn wel meer films met grote gevechten, om het daarom nou een rippoff te noemen...

Mij lijkt deze film heel gaaf, de oude verhalen van Homeros & co vormen mijns inzien sowieso al een mooie bron voor een film.

10. The Dark Prince

The Dark Prince xboxworld.nl

Leuk Bevonden:
    0
    idd downloaden is veel makkelijker. ach ik vind de film er wel veel belovend uit zien. lijkt me wel grappig om orlando bloom, sean bean en bratt pit in de buik van het houten paard te zien:D als ze natuurlijk aan de zelfde kant staan. sean bean zal waarschijnlijk wel iemand van troje zijn

11. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    damn, troy wordt echt geen aftreksel van lotr hoor!! ben je debiel ofzo, ten eerste was het verhaal van troje er eerder dan de lord of the rings franchise.
    Hoe ver moet je wel gaan zeg, straks gaan mensen nog zeggen dat the lion king een rip off is van alfred jodocus kwak!!!
    Het heeft echt totaal niets met totaal te maken!!
    Elke film van tegenwoordig heeft wel massale vechtscenes waar duizenden mensen op je beeld worden getovert maar dat wil niet zeggen dat de filmf meteen een rip-off is!!
    Vind jij, cijber ninja, niet dat de grootschalige vechtscenes van lotr niet een beetje nageaapt zijn van saving private ryan????
    Die begon er namelijk mee.
    Dat wil niet zeggen dat de films wat met elkaar te maken hebben of rip ofs zijn ofzo!!
    De nieuwe treads die hier tegenwoordig zonder na te denken worden gemaakt worden echt steeds onzinneger en irritanten
    GRRRR( eigenlijk ook stom dat ik steed reageer)

Laatst bewerkt: 26 nov 2003
  12. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Lachwekkende topic

Paard van Troje is echte geschiedenis....

13. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Echte geschiedenis??? De trojaanse oorlog en de daaropvolgende odyssee zijn twee boeken van Homeros. Ik ga er tenminste vanuit dat de halfgoden Ajax8) en Achilles nooit echt tegenover elkaar hebben gestaan.

14. Solid_Ghost

Solid_Ghost Green Day!!

Leuk Bevonden:
    0
    haha, lol.

waar slaat dat op dat dit een rip-off van lotr zou zijn? zou dan niemand een of ander idee eventueel overnemen uit een andere film, omdat het bij het verhaal past? ik bedoel, voor Troje werd het hele Griekse leger bijeengeraapt om die stad te belegeren (volgens Homeros) en dan wil jij, ciber ninja, zeggen dat ze dan niet een grote veldslag mogen gebruiken omdat lotr dat ook gedaan heeft? wat een onzin... als iemand in een film een car-chase gebruikte, mogen dan andere filmmakers ook geen achtervolgingsscene gebruiken? dan zouden er alleen vreselijk originele films uitkomen met nog nooit eerder vertoonde dingen, wat practisch onmogelijk is, wil je een bepaald verhaal naspelen. Daarom hebben ze het natuurlijk altijd over genres, waarin ongeveer hetzelfde gedaan wordt in films, games en ook boeken en dus zullen binnen deze genres snel dezelfde onderdelen voorkomen.
    Nee, ciber ninja, ik zou de volgende keer eerst nadenken voordat je een thread start, niet dat ik alwetend ben ofzow, maar dit slaat alles.

15. Veggie

Veggie Guest

K dacht eerder aan Gladiator ...

16. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Het is eigenlijk een sage. Het heeft een historische waarheid. De oorlog om Troje heeft nl echt plaats gevonden. Maar later zijn daar heldenverhalen omheen verzonnen. Daarom is fictie en non-fictie een beetje moeilijk te onderscheiden in dit verhaal. Achilles en Ajax kunnen best wel tegen elkaar gestreden hebben als belangrijke krijgers. Maar of dat het nou halfgoden waren...

17. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Voor de liefhebbers: Marion Zimmer Bradly heeft een enorm mooi boek geschreven over Troje, maar dan verteld vanuit Helena, de vrouw waar de hele oorlog om begonnen is. Het boek heet The Firebrand, en is erg aan te raden :)

Kijk zelf erg uit naar deze film. Trailer zag er goed uit, en de cast lijkt me dik voor elkaar.

Ben benieuwd of de makers ook de ambitie hebben om de odyssee te verfilmen. Qua setpieces is dat NOG rijker (draaikolken, sirenen, cyclopen...).

18. Cyber-Ninja

Leuk Bevonden:
    1
    Tjonge jonge zeg waar maken jullie je druk om. Ik heb volgends mij al 3 keer gezegt dat ik niet wist dat de film over het paard van troje ging. En ik heb ook helemaal niet gezegt dat de film niet goed zou worden en dat ze die grote gevechten niet mogen gebruiken. Maar omdat ik dus niet wist dat de film over het paard van troje ging, kreeg ik een dejavu na het zien van de trailer en de cast.

19. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Klopt, maar als ik een beetje op de berichten afga, dan lijkt het mij te gaan over die later toegevoegde fictieve heldendaden. En kan deze film dus niet als een geschiedkundige film worden bestempeld. Maar ach, who cares, als ie maar vet wordt.:)

20. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Is al verfilmd, in 1996 als ik het goed heb, was dan wel geen film maar een high-budget miniserie duurt iets van 4 uur ofzo.

Deel Deze Pagina