1. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0

De verboden liefde tussen de prins Paris van Troje (Orlando Bloom) en Helena, de Griekse koningin van Sparta, ontaardt in een grote oorlog die uiteindelijk het einde van een civilizatie zou betekenen. Koning Menelaus van Sparta wil zijn echtgenote terug en krijgt steun van zijn machtige broer Agamemnon. Met de onafhankelijke krijger Achilles (Brad Pitt) aan hun zijde beginnen de Griekse legers aan een tocht richting Troje om Helena terug te halen en de stad in de as te leggen. Het rijke en machtige Troje wordt bewaakt door de sterke Hector (Eric Bana). Als iemand hem kan verslaan, dan is het Achilles.

Regisseur Wolfgang Petersen komt na een stilte van vier jaar terug met de epische film 'Troy', over de Trojaanse oorlog. Petersen maakte eerder 'The Perfect Storm', maar hij is vooral bekend door zijn meesterwerk 'Das Boot'. 'Troy' is gebaseerd op de gedichten van Homerus en de legende rond het paard van Troje, en draait om een van de meest mythische figuren uit de Griekse oudheid: Achilles, die gespeeld wordt door Brad Pitt. 'Troy' is overladen met grote sterren. Naast Pitt doen ook Orlando Bloom, Sean Bean, Brian Cox, Peter O'Toole en Eric Bana ('Hulk') mee.

De officieele site:
    Troy

De film zal in de Nederlandse bioscopen verschijnen op 13 mei

Ik verwacht veel van deze film en ik denk dat het een groot succes wordt. Hoe denken jullie hierover?

Trailers staan op deze site:
    http://movieweb.com/movies/film.php?569

Plaatjes:

Laatst bewerkt: 3 mei 2004
  2. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt me ook wel leuke film jah. Maar het is wel alweer de zoveelste verfilming van dit mythologische verhaal, gelukkig wel een ander soort 'stijl' dan de rest van de films.

Voor mij is er nog wel een nadeel, die jullie niet met me zullen delen waarschijnlijk: Ik kan Orlando Bloom gwoon echt NIET uitstaan, maar dat is heel persoonlijk :'-(

Laatst bewerkt: 3 mei 2004
  3. Alborz

Alborz Guest

deze film is niets voor mij eerlijk gezegt maar voor de fans een must have

4. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Gladiator vond ik geweldig. Ik houd wel van die oude mythologische verhalen over de Romeinen. Ik hoop dat er ook grote veldslagen in zullen zitten, net als de openingsscéne uit Gladiator.

5. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me echt een goede film , het verhaal is natuurlijk al subliem van homerus, maar iedere uitvoering is toch weer anders, een goede cast en veel grafisch geweld, alles wat een hitfilm moet hebben lijkt me.

Ik ga er zeker heen(kijk iedere dag al de trailer)

6. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Lijkt me een hele goeie film, al ga ik 'm niet in de bioscoop kijken.
    Het lijkt me dan ook meer zo'n op een zondag middag de DVD huren-film.

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Wanneer komt ie uit? Deze film lijkt me echt super, verhalen over de oudheid, en dan met name de griekse en romeinse oudheid hebben me altijd al gefascineerd, en de legende van Troje is natuurlijk hét ultieme heldenepos. Ik wil deze dan ook erg graag in de bioscoop gaan zien.

Iemand een idee wanneer ie in de bios uitkomt?

8. Raafke

Raafke Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij komt uit in de bios op donderdag 13 mei

9. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik ken het hele verhaal (heb er voor school een toneel stuk van 11 uur over zitten kijken :confused: en het verhaal van deze film zat daar ook in) en opzich is dat best een spannend verhaal en kan een topper worden, mits het goed gedaan word dan. Ook de cast spreekt me opzich wel aan (groot fan van Brad Pitt vanwege zijn rollen in Snatch en Fight Club).

De trailer zag er ook leuk uit maar ik hoop alleen dat het niet een over the top actie spectakel word en meer de richting in gaat van Gladiator.
    Wat wel jammer is dat ik gehoord heb van veel mensen die het script hebben gelezen dat het einde beetje tegenvallend is. Maar goed ik merk 't wel als ik 'm zie :)

10. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    ja deze wordt goed alleen orlando vindt ik een beetje homo. De rest van de cast is wel goed. Sfx van deze film zijn ook veelbelovend

11. The Dark Prince

The Dark Prince xboxworld.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Dit belooft een goede film te worden met de welbekende sterren en een ijzersterke mythe. Alhoewel de schepen in de trailer een beetje overdreven waren ziet het er toch goed uit. De nodige dillema's en gevechten die nodig zijn voor een topper zijn aanwezig.

En mijn favoriete acteur Sean Bean speelt mee als Odysseus:)

12. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Lijkt me een erg toffe film.. Vanwege het decor en de special effects, vanwege het verhaal wat me altijd al heeft geboeid, en een klein beetje vanwege de cast, want Brad Pitt is een goed acteur! (Snatch!)

13. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    Lijk me wel een goede film vindt dat soort verhalen over legendes en mythes altijd wel mooi net zoals gladiator en braveheart was opzicht ook wel goed. Deze film lijk me ook wel mooi "The day after tomorrow" Trailer
    En deze lijkt me ook wel scary "Alien Vs. Predator" Trailer

Laatst bewerkt: 4 mei 2004
  14. PoPgamer

PoPgamer Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    lijkt me egt te gek, kga er cker heen!!!!:D

15. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Het lijkt mij ook een hele vette film. Ik denk ook dat dit de zomerhit gaat worden. Al is het alleen maar vanwege het feit dat het thema de oudheid is (zogenaamde spektakelfilms doen het altijd goed).

16. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    Troy lijkt me een hele vette film! Ik heb vroeger een trailer ervan gezien en wist toen al dat ik hem meteen moest gaan zien. Die muziek en al die schepen!! _O_ Wow! Alleen komt die Orlando Bloom me nou wel de strot uit. In lotr vond ik hem cool, maar tegenwoordig is hij alleen maar zo´n vrouwenversiererde slijmbal. :{

17. Stryker

Stryker *

Leuk Bevonden:
    1
    Nou? Heeft iemand hem al gezien?

Op IMDB staan heel verschillende comments. De 1 vind het een dramatische film, de andere vind hem heel aardig.

Hij krijgt daar overigens een 7.2

Gladiator kreeg een 8.

18. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik

19. -Red-

-Red- Tcolor of Communism

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk niet dat Brad Pitt echt goed is in deze rol. Ik vind hem te zachtaardig denk ik.

Ik weet niet of Troy een goede film wordt. Gladiotor was wel zeker een Masterpiece _O_

O ja en de sequel schijnt binnenkort uit te komen

20. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    Ik ga er woensdag heen (troy) volgens mensen die hem al gezien hebben schijnt hij echt geweldig te zijn.

Deel Deze Pagina