nou ik heb de gok gewaagd en em toch maar wel gekocht. Ik heb nu 2 uurtjes gespeeld en zal ff soort van review maken :
* Graphics : outdoor is het niet echt mooi, maar lelijk is het ook niet te noemen. Beetje kartelig en niet zoveel detail, maar je gaat je er niet aan storen. Indoorlocaties zijn wel wat beter. Heb je ergens een shootout en je gaat achter een pilaar dekking zoeken worden er stukken van de pilaar afgeschoten etc. Er kunnen dus behoorlijk wat dingen kapot en dat is best rlx (buiten kan je trouwens ook bv brandkranen eraf rijden wat een fontijntje opleverd) Graphics dus niet echt mooi enzo, maar de omgeving is vooral indoor best interactief.
* Gameplay : de gameplay is opzich wel ok. Het spel is opgedeeld in Episodes die je in 1x uitspeeld (ong 6 missies + bonusmissie) Tussen deze episodes kan je doen en laten wat je wilt. In de stad is sowieso genoeg criminaliteit om je mee bezig te houden, en anders hebben we nog altijd de onschuldige burgers.
Eigenlijk valt de gameplay uiteen in 3 delen :
- Schieten : werkt wel goed. soms gaat het mikken wat langzaam en de trainingen die je krijgt slaan nergens op, maar het gebruiken van slow-motion dives is leuk en de wapens die ik tot nu toe heb gezien zijn vet
- Vechten : vind ik een beetje vreemd. Soort van button-bashen, en ook hier zijn de trainingen beetje onduidelijk. Het ziet er trouwens allemaal wel kick uit en je kan best rlxe moves/combo's maken. Vechten gebruik je trouwens erg vaak
- Rijden : de auto's rijden opzich prima, goed te hanteren. Er zijn niet zoveel auto's maar er rijden wel coole tussen zoals een dik getunede racebak en een leuke amerikaan. Auto's zijn ook gevaarlijk moordwapen.
Verder heb je natuurlijk het Good Cop/Bad Cop gebeuren. Los je een misdaad op zonder teveel geweld en zonder burgerslachtoffers krijg je punten, anders dus niet. Het is volgens mij dus een goed idee om je goed te gedragen anders schiet het niet op, alleen weet ik dit niet helemaal zeker want ik het er nog niet echt op gelet !! Drive-by shooting werkt goed tegen criminelen, maar op burgers (waar je geen auto-aim hebt) werkt het wat minder goed.
* Sound : dik in orde ! in het menu krijg je al vette muziek en in het spel is dit niet anders....subwoofervoer Alleen als je drive-by shooting doet hoor je soms je pistool niet...
* Conclusie : Het is absoluut nog geen GTA aangezien er nog wel wat schoonheidsfoutjes inzitten, maar het is zeker geen slechte game !! Ze hebben geprobeerd veel stylen bij elkaar te mikken en dit is opzich wel goed gelukt, maar het is niet allemaal tot in de puntjes uitgewerkt. Gewoon een lekkere actiegame !
Mijn cijfer is een 8.0 (ben het eens met XBW Review )
ik denk btw wel voor mijzelf dat ik em ff snel ga uitspelen en dan weer ga ruilen voor een andere game, waarna ik in december GTA ga kopen er komen teveel games uit dus is het zonde om 2 games uit hetzelfde genre te kopen
Laatst bewerkt: 7 nov 2003