Misschien maar beter een nieuwe. Dan beseffen de mensen misschien ook beter dat dit niet meer (precies) de game is waar dit topic voor gemaakt is.
Hong Kong is idd een hele toffe setting, maar helaas krijg ik bij de beelden en plaatjes nog niet echt het Hong Kong gevoel.
Yeah, beetje als een amerikaanse Chinatown die extra opgechinked is met chinese neon-borden enzo. Ik ben nu 4 zomers in Hong Kong geweest, overal ook rondgelopen, maar ik herken dit gewoon niet echt als het Hong Kong zoals ik het ken. Komt misschien ook wel omdat ze de nadruk gelegd lijken te hebben op Hong Kong Island, wat iets westerser is dan Kowloon en de New Territories enzo, maar zelfs dan ziet het er allemaal nog niet echt uit als Hong Kong, qua wegen, gebouwen, objecten in de straat, en vooral de ruimte die je ziet overal... Maar goed, misschien heb ik het mis en valt het straks hartstikke mee, maar vooralsnog ben ik, wat betreft de stad zelf, niet onder de indruk.
Dat is wel jammer dan, want eindelijk krijgen we eens een open world game die zich niet afspeelt in de VS. Eindelijk een keer Hong Kong, wat gewoon cool is, ik heb echt iets met asian cinema, er is gewoon iets wat veel van hun films geweldig maakt. Maar dan zou het wel weer shit zijn als dit eigenlijk gewoon geen Hong Kong is.
Nou ja, IK vind het niet het Hong Kong dat ik ken. Voor mensen die er nooit geweest zijn kan dit natuurlijk gewoon een uitstekende setting zijn. Vergelijk het met GTA4. Voor GTA4 had je al wat games die zich in New York afspeelden en voor de meeste mensen waren die afspiegelingen van New York in die games al prima. Alleen toen kwam GTA4, en die zette gewoon de benchmark door te komen met een stad (Liberty City) die gewoon echt VOELDE in ALLES dat het New York was. Natuurlijk kleinschaliger, maar het had die sfeer en vibe en alles van New York. Dus als je niet beter weet of gewend bent, kan dit Hong Kong van deze game voor veel mensen natuurlijk gewoon prima werken. Alleen ik persoonlijk herken het dus niet echt als Hong Kong zoals ik het ken, en dat vind ik dus wel jammer.
Die heb ik destijds helaas overgeslagen, mede omdat in de Xbox versie de originele japanse stemmen ontbraken. Maar wanneer ik filmpjes ervan bekijk op Youtube, dan ziet het er wel erg grijs en kaal uit, dus je ziet wel dat de ambitie groter was dan de hardware om het mogelijk te maken. Maar als je ziet hoe Yakuza 4 een japanse stad weergeeft, dan is dat geweldig, dus als die studio een game zou maken met Hong Kong als setting, dan denk ik dat we een trouwer beeld krijgen van de stad