waarom denk je dat ze in FF11 overstappen op real time ?! precies, omdat het toch wel het kutste is dat een RPG kan hebben.. dat hebben zelfs die gekke jappaners nu ingezien FF is populair geworden door de veraallijn.. die is gewoon subliem!
Real time is echt wel beter! Ik ben op de PSX helemaal fan geweest van een spel: Threads of Fate. Jammer dat het zo gemakkelijk was, maar het was echt een hele vette rpg met een erg sweet verhaal vond ik. Het was alleen een beetje snel afgelopen -ยป erg jammer!!!
ligt aan de game die je speelt imho.... Bij het 1 past turnbased, bij de andere game niet. Al moet ik toegeven dat real-time wel iets leuker is , maar turn-based leent zich goed voor bijv. Final Fantasy. mzzl Munch and Abe
Zelda is geen rpg, het is een adventure. Turn based is beter, omdat het tactischer is en dat past beter bij een rpg.
Turn-based of real time ligt helemaal aan 't spel! maakt me dus niet zoveel uit , zolang de game maar goed is!! real time is wat 'simpeler' voor mijn gevoel, kan je vaak minder magic etc... met turn based heb je echt de tijd om veel magie te doen etc beide zijn gewoon tof
Turn based rules! Mwahaha nee serieus ik heb op turn-based gestemd omdat ik het beste turn-based systeem beter vind dan het beste real-time systeem waarmee ik heb gespeeld. Ik heb geen N64 of NGC dus ik kan helaas nix zeggen over Zelda. Ik vindt dat de taktiek in een RPG de overhand moet hebben over de vingervlugheid. Voor de vingervlugheid speel ik zelf liever een Extreme Sports game, anderen houden misschien meer van FPS of hack'n'slash games, maar RPG speel ik 100% voor het winnen op tactiek, en razendsnel nadenken, i.p.v. razendsnel toetsen indrukken. Er wordt altijd wel gezegd dat Diablo een RPG is maar dat zie ik toch echt meer als een hack'n'slash game, en dat boeit me totaal niet.
ik vin turn-based een van de slechtste uitvindingen in de game-wereld, das toch helemaal niet echt en futhermore is et irritant dat je helezwakke tegenstanders zo moeilijk kan ontwijken, als je geen zin hebt om een een of andere vage mol in elkaar te meppen met een van je powerful-spells ofzo, moet je helemaal naar een menuutje om te zeggen walk away ofzo...
Inderdaad orgaZm ben het helemaal met je eens, je mag dan maar een bepaald aantal stappen nemen of sommige spells die je dan weer niet kunt doen omdat je 1 stap gezet hebt. Heb toch liever real-time dat is teminste vet.
das zeker geen minpunt eraan(alleen kun je hierdoor dus goed nadenken welke je volgende aanvallen zullen zijn dan speel je dus behoorlijk vals in bv. de bosbattles) , de random encounters is een minpunt aan de FF-reeks.
Ik ben dom... ik snap al die spellen niet... Ik heb alleen race spellen waarvan ik de meeste ook niej echt kan... (pgr...) Maarja ik houd wel van vla... vandaar!
real time duidelijk leuker want vind het zo irri als je moet kiezen welke aanval das zo saai,mijn favoriet is ZELDA OCERINA OF TIME das nou echt een masterlijk spel heb ik 7 keer uitgespeeld en vind het nog steeds leuk(en hij is real time)maar turn based vind ik vooral op de gba irri omdat bij heel veel spellen zie je je vijhanden niet en dan word je weer aangevallen terwijl je eigelijk wil door lopen
Ik houdt ook van vla.... RPG's zijn niet mn favo games. Maar als het echt moet liever Real Time, heb je meer actie in je game.
Real time neigt bij veel spellen al gauw naar Hack and slah (zie Baldurs >Gate: Dark alliance) iets wat ik verfoei. Turn based laat weinig vrijheiod open, maar zorgt wel voor gigantisch veel strategie. Ik ben wel benieuwd naar Sudeki, lijkt me mooi vechtsysteem bevatten, dat je echt in split seconds keuzes moet maken
Real time vind ik leuker..Ocarina of time was idd vet. Turn-based is ook wel leuk maar dan wil ik wat meer vrijheid qua opties..niet dat statische gedoe v Final Fantasy(dat vind ik boring), maar mn character vrij kunnen bewegen en de tijd voor keuze kunnen maninipuleren zoals bij Kotor...misschien dat Sudeki er nog dieper op in zal gaan.. Ik ben HEEL blij dat Fable realtime is..
Persoonlijk vind ik turnbased rpg's echt veel beter dan realtime rpg's. De gevechten in realtime zitten weliswaar vol lekkere actie, maar het veranderd al snel in hersenloos hack-en slash werk en dat verveeld me dan ook behoorlijk snel. Turnbased hebben tenminste dat heerlijke strategische aspect waarbij met name de soms heel lang durende eindbaasgevechten een waar genot zijn. Gelukkig zijn er ook uitzonderingen wat dat betreft. Morrowind is en blijft bijvoorbeeld een van mijn meest favoriete games op de Xbox.