Ik ben een aantal weken (1,5 maand?) geleden na aandringen van veel mensen eens begonnen met Lost. En jezus. Wat een vette serie

Toenet S6 final gezien.
Ik weet nog dat ik in het begin zat van IJsberen op een tropisch eiland... wtf? Ik dacht dat Smokey een dino was maar ik zat er helemaal naast schijnbaar.
Elk sezoen was weer ijzersterk imo. Het blijft ontzettend boeiend, en fris. Elke vraag leidt naar een nieuwe vraag. Een dieptepunt? Heb ik niet. Ik vond S5 / begin S6 wel het minst spannendst maar het bleef wel heel episch. In SS "stuff really gets fucked up". wat het toch boeiend maakt.
Vind de cast aan karakters ook geweldig. Dude! Brotha! en ga zo maar door.

Ik vond zeker dat een aantal karakters wat minder waren maar dat is goed opgelost, hier wat voorbeelden naar mijn mening.
1. Micheal, de mislukte vader. Vond hem niet echt boeiend. Vond het erg goed dat hij eruit is gedondert na 2 seasons. En tof dat we hem toch nog even terug zien.

2. Claire, opzich wel een cool karakter maar ik ben toch blij dat ze een aantal seasons weg is, en dat ze weer belangrijker wordt in S6.
3. Jack, opzich niks mis. Wanneer alles nog erg mysterieus is in het begin is hij de perfecte leider, maar ik ben blij dat hij minder belangrijk wordt richting het midden/eind toe.
Nu zijn er ook genoeg toffe karakters. Zoals Desmond!

Sawyer!

Locke!
En om nog heel even specifiek op de final in te gaan...
Vond het een epische afsluiting. Zaten een aantal SUPER sterke momenten in.
1. De dood van Jack, met Vincent die naast hem komt liggen en het vliegtuig die eroverheen vloog.
2. Hurley de nieuwe Keeper.
3. Richard die zijn power kwijt is.
Zoals de (adoptie)ma van Jacob zei: "Each questions leads only to a new question". Jammer dat er op zoveel belangrijke en minder belangrijke dingen geen antwoord wordt gegeven. Zoals
1. Waren wouden ze Walt (The Others)?
2. Wat was nou het houten huisje van 'Jacob'?
3. Waarom zorgte die 4 8 15 23 42 voor bad luck @ Hurley?
4. Waarom zag Kate bijvoorbeeld telkens een zwart paard in 1 episode op het eiland zelf?
Sommige dingen zullen vast wel beantwoordt zijn, andere zullen expres niet beantwoordt zijn en sommige zullen ze gewoon niet aan toegekomen zijn, maar toch (deels) jammer.
Lost _0/
Klik om te vergroten...