1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Boardwalk Empire

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Ebrithil, 8 dec 2010.

  1. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39


    [​IMG]

    Waar te zien?
    Vanaf 2011 elke maandag weer via de vaste torrent/usenet/etc. kanalen.
    En iedere zondag om 20:30 bij BNN op Nederland 3.

    [gb]Informatie[/gb]

    Boardwalk Empire speelt zich af in het Atlantic City van de jaren 20. De eerste aflevering begint op de vooravond van de drooglegging, de wetgeving die drank vanaf dat moment illegaal maakte in Amerika.

    De serie is gebasseerd op personen die echt geleefd hebben, met in de hoofdrol Steve Buscemi als Enoch Thompson, ook wel Nucky. Nucky is bij titel de city 'treasurer' maar zijn echte functie is iets heel anders. Hij heeft de hele stad in zijn zak en maakt van de drooglegging goed gebruik om nog meer geld te verdienen.

    Het verhaal rondom hem en de mensen die er mee te maken hebben is zonder twijfel van zeer hoge kwaliteit.

    De maker van The Soprano's heeft de teugels in handen. De regie wordt verzorgd door o.a. Martin Scorsese en de cast kent sterren als Steve Buscemi. De eerste aflevering heeft zelfs een bizarre 50 miljoen dollar gekost. Dit is wat deze serie naar mijn mening het allerbeste qua kwaliteit maakt wat op dit moment te zien is.

    Het eerste seizoen is Zondag 5 december afgelopen in Amerika, maar gelukkig is deze serie nu ook in Nederland op de TV te zien, iedere zondag om 20:30 bij BNN op Nederland 3.

    Ik zal later deze post wel voorzien van wat betere informatie.​

    [gb]Links[/gb]
    http://www.hbo.com/boardwalk-empire/cast-and-crew/index.html
    http://www.imdb.com/title/tt0979432/
    http://sites.bnn.nl/page/fs/boardwalkempire

    [gb]Trailer[/gb]
    [yt]j5fpNXPVG1k[/yt]

     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2010
  2. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Wat vinden jullie van Boardwalk?

    Ik heb gisteren de laatste aflevering gekeken van seizoen 1, en ik ben echt compleet weggeblazen. Wat een hoge standaard legt deze show zeg. Je hebt eigenlijk geen enkel moment het idee dat je naar een serie zit te kijken.

    Steve Buscemi was ik altijd al fan van maar nu als Nucky vind ik hem helemaal geweldig. De rest van de cast maakt ook veel goed. Van Alden is zo'n geniaal gestoord personage :+

    Ik kan echt onmogelijk wachten op het volgende seizoen, want wat een einde was dit :D
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Inderdaad, het voldoet weer aan die hoge HBO kwaliteitseis!
    Lekker oog voor detail, topcast en heerlijke settings.
     
  4. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Het is ook zeker geen straf om nog een keer te kijken op BNN. Al die kleine details vallen nu nog meer op.
     
  5. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    Was er niet al een topic van?

    Maar heb zelf alleen de eerste 2 afleveringen gezien en ben toen gestopt. Vind het een leuke serie en dan kijk ik de afleveringen liever gewoon allemaal achter elkaar. Binnenkort er maar eens op een zondag goed voor gaan zitten :)
     
  6. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Vanavond aflevering 2 gekeken, prima serie!

    Uit hoeveel afleveringen bestaat seizoen 1 eigenlijk?
     
  7. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    12.
     
  8. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Keek erg uit naar de deze serie, maar moet eerlijk toegeven dat ik er nog niet aan begonnen ben. Ik kijk simpel weg gewoon TE veel series, en icm fulltime baan en nog een sociaal leven en een vriendin, blijft er dan niet heel veel tijd meer over om series te kijken. Maar ik denk dat ik nog ff wat langer wacht tot ik eindelijk een full hd flatscreen in huis heb en er een 720p pack van het hele seizoen op TorrenDay staat en dan download ik die nog een keer. Dan kan ik optimaal genieten ;)!
     
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Boardwalk Empire spreekt me erg aan. Laatst de trailer gezien en het ziet er zo tof uit. Ben benieuwd, binnenkort maar 's checken.
     
  10. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Ik heb zojuist de pilot gekeken maar het kan me niet boeien. Misschien is dit soort series gewoon niet voor me weggelegd.
    Misschien had ik het kunnen weten want vond the soprano's ook niet geweldig.
     
  11. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Zojuist weer gekeken, wat een heerlijke serie! Qua actie gebeurt er niet eens zoveel, het is meer het hele sfeertje.

    Stuk beter als the soprano's wat mij betreft.
     
  12. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Boardwalk Empire heeft een Golden Globe gewonnen in de categorie 'beste dramaserie', daarnaast heeft Steve Buscemi de Golden Globe gewonnen voor 'Beste prestatie door een acteur in een dramaserie'.

    Knappe prestatie direct in het 1e seizoen, en terecht wat mij betreft.
     
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Ik moet het nog steeds afkijken!
    Teveel andere prikkels :p.
     
  14. snIz

    snIz PSN: xSn1z

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb seizoen 1 inmiddels al een flinke tijd helemaal afgekeken en het is zeker een aanrader. Ik heb nu al zin in seizoen 2, hoop dat ie snel wordt uitgezonden! Is daar al wat over bekend? Kan er namelijk niks over vinden, zal dus ook nog wel niet aangekondigd zijn.
     
  15. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Wat is dit toch een geniale serie, zodra er een boxset van uitkomt gelijk halen!
     
  16. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Wat is dit nu voor een post? ;)
     
  17. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    _O_
     
  18. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Haha, thread moest even naar boven. Heb jij al wat van Boardwalk gezien?
     
  19. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Afgelopen week seizoen 1 in 720p binnen gehaald! HD tv heb ik ook inmiddels, dus ga binnen kort eens beginnen!

    De eerste aflevering van seizoen 1 heeft het zo goed gedaan qua kijkcijfers, dat HBO na slechts 1 aflevering meteen een tweede seizoen heeft aangekondigd! Het is echter nog niet bekend wanneer dit uitgezonden gaat worden (filmen ervan moet nog beginnen).
     
  20. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja heb het hele seizoen paar maanden terug al gezien en het was genieten hoor! Jij al klaar?
     

Deel Deze Pagina