Ik kijk de serie nu voor een tweede keer en ik heb deze week die aflevering gezien en dat viel me nu ook heel erg op, meer dan de eerste keer. Dat snapte ik inderdaad ook niet. Spoiler Hij had al zijn schulden kunnen afbetalen en nog veel meer kunnen overhouden voor zijn familie dan dat ie oorspronkelijk bedoelt had. En niet zoveel dat ie het niet kan witwassen middels de car wash. En hij had hiermee de relatie met z'n vrouw wellicht kunnen redden. Alleen die openbaring van Hank was nog steeds gebeurt, dus het verdere verloop van de serie zou niet anders geweest zijn.
Niet lezen als je het einde nog niet hebt gezien: Spoiler Hij vertelde tegen Skyler dat hij het deed omdat hij het leuk vond, het ging al lang niet meer om het geld. Hij voelde zich eindelijk gewaardeerd en levend. Daarom ging hij er mee door, hij had eindelijk zelf controle over zijn eigen leven.
Precies Spoiler Ergens in seizoen 2 ging geloof ik die knop al om bij hem en stiekem is dat natuurlijk altijd al zijn echte drijfveer geweest. Dat geld was voor hem een extra motivatie of de spreekwoordelijke 'druppel' om de drugsbusiness in te gaan. Ik vind het daarom ook helemaal niet raar dat hij Mike vermoordde. Hij zou namelijk dan los moeten laten/ de macht afstaan.
Deze serie is helemaal langs me heen gegaan. Volgens mij alleen de eerste 2 afleveringen ooit gekeken maar geen idee waarom ik er nooit meer naar om heb gekeken. Is het de moeite waard om helemaal te kijken?
Ja. Super serie vooral het einde is briljant en baas! Je bent voorlopig wel even zoet dan; 5 seizoenen.
Eindelijk klaar. Prachtig einde (kan je niet van veel series zeggen), alles is rond. Wat een bizar leipe serie eigenlijk. Na 24 toch wel de beste. Val echt in een diep gat nu, zucht. Beter is True Detective wat.
Jammer dat de editing bij zijn volledige zo random is met beelden van S05. Oorspronkelijke tot S04 was een stuk fijner om te kijken. Hoe dan ook, must see. [yt]KyQz9sroYBI[/yt] Blijft ook een mooie.