1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Dexter [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 11 mei 2013.

  1. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    En hier verschillen meningen weer, zoals de meeste hier de Dexter einde ook best vol met vragen zit door velen, en ik heb het juist niet, ik vind het einde gewoon vrij duidelijk en ik snap de manier waarom ze het zo geëindigd hebben. Iedereen heeft een ander "point of view". :+
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2013
  2. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Dexter is ook duidelijk. Mensen zoeken te veel naar verborgen betekenissen. Van Sopranos vind ik dat zodra je het eenmaal begrijpt (en dat had ik de eerste keer niet) dat het niet meer kan missen wat de betekenis van het einde is. Toen ik het doorhad ging het eind voor mij van "wel ok" naar "epic"
     
  3. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoogstaand of niet, dit ga ik toch wel missen 8)

     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2013
  4. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Latere seizoenen was die al niet meer echt in beeld op deze manier wat jammer was.
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556

    Hmmm ok....want ik wil nog echt verder met die serie.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het einde van de the Sopranos is fantastisch, daar zijn hele boekwerken over geschreven. Ik kan me niet herinneren ooit langer of meer te hebben na gepraat over een einde van een film of serie of boek dan dat van the Sopranos
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik vind Sopranos eigenlijk best duidelijk.
    Lost daarentegen. :+
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik wil niet nou in een Dexter trhead het einde van de sopranos gaan lopen spoilen maar wat er gebeurde was ook wel duidelijk (vond ik)

    DIKKE VETTE SOPRANOS SPOILER

    al was het moment voor mij persoonlijk toch wel onverwacht. Al die theorieen die zeggen dat Tony NIET dood is en het einde niet gewoon het moment is waarop hij in z'n achterhoofd word geschoten geloof ik niet in. Ook al spreken de makers al dat gespeculeer niet echt tegen want het is natuurlijk mooi als het mensen bezig houd
    . Het gaat om alle symboliek die er in de voorgaande scenes allemaal zit en hoe het gefilmd is.

    Ga maar eens wat wiki pagina's afstruinen over die ep, is echt enorm veel interessants over te lezen
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2013
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Sopranos spoiler.

    Symboliek is idd mooi in die lange scene. Iedere keer na die deur kijken vanuit zijn ogen als er iemand binnenkomt Die dochter die niet kan inparkeren en daarom op dat moment net de deur inloopt. Dus van zijn perspectief wordt het dan ineens zwart. Hij is gewoon dood idd.
     
  10. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ok...dan kan ik zo te horen gerust de finale(moet de vorige ook nog kijken) kijken van Dex? Ik wil echt verder met The Sopranos, ga ik ook zeker doen.
     
  11. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    [yt]j9cJqK4mnJc[/yt]

    Eerste seizoenen moet ik echt terug gaan kijken. Tot eind seizoen 4.

    Rita _O_
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2013
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Tot 4 was het echt goed. Seizoen 5 had de afsluiter moeten zijn eigenlijk maar toen gingen ze verder met Lumen etc en Dexter meer veranderen. Hadden ze imo niet moeten doen.
    Ze hadden veel opties om van seizoen 5 een afsluiter te maken.
     
  13. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Dat hoor ik nu van enorm veel mensen dat ze moesten stoppen na seizoen 4. Maar was. seizoen 6 en 7 nou zo slecht bijvoorbeeld? Seizoen 7 liet eigenlijk best wel veel zien van Dexter. Het idee van de dexter team was toen te stoppen bij dit seizoen(7) als ik het goed heb. Maar Showtime wou waarschijnlijk meer, wat het hele verhaal daarachter zou wezen zou ik ook niet weten. Seizoen 8 hadden ze echt met tijddruk gemaakt kan ik wel zeggen. Wanneer wij met episode 4 bezig waren waren hun nog bezig om de laatste 3 episodes af te maken. Bij Breaking Bad was het zo dat hun al helemaal al klaar waren wanneer het nieuwe deel van seizoen 5 was gestart.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Slecht niet maar was wel minder en dat begon met seizoen 5 eigenlijk.
    Einde van 4 had eigenlijk heel veel ingrediënten om 5 als afsluiter te gebruiken.
    Maar je merkt altijd als een show te lang doorgaat en het gewoon minder wordt en dat blijft hangen. Zoals nu eigenlijk. Nu gaat het de boeken in als een van die shows die te lang is doorgegaan en steeds minder werd op het einde en dat is ook jammer. Breaking Bad bijvoorbeeld gaat stoppen echt op zijn hoogtepunt. Veel shows zouden doorgaan als ze de kijkcijfers van BB zouden hebben. AMC heeft ballen imo.
    Sowieso geloof ik in de 5 seizoenen regel. Vind dat altijd we de max voor series. Omdat ze dan vaak op hun hoogtepunt stoppen. 8 is gewoon teveel net zoals je zag met 24 die zelfs 9 had. Rond seizoen 5/6 was iedereen er eigenlijk wel klaar mee.
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2013
  15. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Mja maar aan de kijkcijfers te zien van Dexter hadden hun ook nog best wel veel kijkcijfers. Six Feet Under was toch ook zo'n TV serie die gestopt was bij seizoen 5. En dat hadden ze naar mijn mening ook enorm goed getimed. Nog steeds mijn favoriete serie ooit.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja klopt maar daar zitten ook veel mensen tussen zoals vele hier die kijken omdat ze toch het einde willen weten. Zeker na al die jaren. :)



    Awesome review btw. Ook een beetje van de hele serie. En die gast denkt precies hetzelfde haha.
    5:27 is so true . :lol:

    How the Dexter Final Scene Should Have Ended


    _O_
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Net afgekeken....het is enigszins alright......kan slechter, maar daar is het mee gezegd. Voor een finale heel heel erg matig echter.

    Het is echter allemaal zo jammer hoe het gegaan is, de gekke dingen van die schrijvers de laatste twee seizoenen. Al was die met Lumen ook heel erg kut.

    Nooit moeten gebeuren:

    Deb die verliefd op hem werd. Serieus?
    Dat ze het uiteindelijk accepteerde dat hij een killer was, misschien ben ik te kritisch, maar denk zelf dat het beter was geweest als deze twee nooit meer een goede verstandhouding hadden gehad.
    Vogel en zoon (bleek saai en totaal niet spannend te zijn)
    Zach (Mja.......no comment)

    laatste seizoen had knallend moeten zijn en Metro had op de hoogte moeten zijn over Dex. Ik heb serieus altijd gedacht dat uiteindelijk heel Miami Metro ervanaf zou weten. Dan dat hele opnieuw vergiftigen van Dex door Hanna was gewoon triest en nu ineens hoe ze leuk bij elkaar zijn...en natuurlijk de onmogelijk ongeloofwaardige manier hoe het tussen Deb en Hanna ging. Gewoon zo slecht!!

    En dan die Clayton..maakt gewoon vrolijk Saxon los......what a dumb fucking idiot.

    Dan in de finale: Hanna op vliegveld...fucking politie overal en ze is met haar kop volop op tv geweest....en ze valt niet op? Geen enkele moeite om een vermomming te hebben op zijn minst? Ze lopen pal langs een cop!!! Is this shit for real?

    Dex is langs Deb geweest, het lijkt goed te komen. Dex en Hanna gaan voor de tweede keer weg en dan ineens zegt Dex 'nee Saxon...ik kan hem niet in leven laten, met Deb in de buurt.' En dan die reactie van Hanna erop, pffffff. Dex...alsof je dit niet bij dat hotel had kunnen bedenken. Gewoon zo slecht allemaal. Ineens zit Elway in dezelfde bus....mja....ok. Maar ineens heeft Hanna een spuit paraat? Makes a lot of sense.........of had Dex zijn spulletjes meegegeven? Kom nou.

    Dex neemt een dode Deb gewoon mee het ziekenhuis uit....just like that....ze hebben serieus schijt aan geloofwaardigheid he. En ik snap de message van Dex dat hij Deb zelf wil 'begraven' ...maar het was de geloofwaardigheid ten goede gekomen als hij haar gewoon in het ziekenhuis achter had gelaten.

    En dan die scene dat ze ons willen doen geloven dat hij zelfmoord pleegt....ik dacht echt...hurricane??? really?!!! Maar toen bleek hij ineens houthakker geworden te zijn. Dit begrijp ik ook niet. Ok...iedereen gaat uiteindelijk dood door hem...i get the message, dus dat hij niet naar Hanna en Harrison gaat is begrijpelijk. Maar dan kan je toch rustig blijven werken voor Metro, of zie ik dat verkeerd? Nu heeft hij de liefde van Hanna niet meer en dus zullen zijn behoeftes om te killen echt wel weer terugkomen...dus mja....why deze afsluiting?

    Waren die flashback scenes al scenes die we eerder gezien hebben in oudere seizoenen trouwens?

    Hoe dan ook nooit verwacht dat ik uiteindelijk zo zou praten over deze serie. Het had echt niet zover mogen komen. S5 was met Lumen toch? Die was echt slecht vond ik...maar wat daarna kwam ging nog best wel, wel met wat verschrikkelijk domme dingen...maar het boeide nog. Had daar ergens moeten eindigen.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    S05 was met Lumen, dat was vooral een gaar seizoen na het einde van S04 waar ze totaal niks mee hebben gedaan. S06 was Dexter Jezus wat tergend slecht was. S07 vond ik dan weer eigenlijk okay, Isaak was echt een baas en dat einde was ook weer tof gedaan. Maar net zoals met S05 deden ze er uiteindelijk niks mee, alleen maar gare fillers erbij.

    Weet nog dat de namen bekend waren van S08, waar de laatste EP 'Gallows' zou moeten heten. Had zo gehoopt op een gruwelijke manhunt waar iedereen eindelijk erachter kwam wie Dexter echt was. Nu blijft Miami Metro Police echt by far de meest grote idioten die er zijn. :lol:
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die review van die gast hierboven die ik plaatste verteld het ook goed.
    In seizoen 4 komt die erachter dat die eigenlijk geen relatie kan hebben omdat het hem meer menselijk maakt en dat het voor problemen zorgt. Wat doen ze een seizoen later? Geven hem een vriendin... en dan in 7 geven ze hem weer een vriendin...
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Is niet AMC he... die wilde meer, Vince Gilligan niet. Die wilde niet uitmelken. Als overeenkomst hebben ze toen besloten season 5 op te delen in 2en
     

Deel Deze Pagina